Reklama
Polityka_blog_top_bill_desktop
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot1
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot2
Niebo w płomieniach - Blog Jarosława Makowskiego Niebo w płomieniach - Blog Jarosława Makowskiego Niebo w płomieniach - Blog Jarosława Makowskiego

14.03.2017
wtorek

A jednak Unia nie taka zła

14 marca 2017, wtorek,

Będąc w Unii Europejskiej, możemy ją przeklinać. Możemy na Unię narzekać i obwiniać ją za własne porażki. Ale większość z nas życia poza Wspólnotą już sobie nie wyobraża.

1.

I znów trzeba podziękować prezesowi Jarosławowi Kaczyńskiemu. Podziękować za to, że swoją głupią i krótkowzroczną rozgrywką w sprawie obsady stanowiska szefa Rady Europejskiej, które ostatecznie wbrew polskiemu rządowi otrzymał Donald Tusk sprawił, że Polki i Polacy odnowili swoją przyjaźń z Europą.

Po pierwsze dlatego, że dla większości Polaków pomysł rządu PiS polegający na tym, że premier Szydło nie popiera Donalda Tuska był kompletnie niezrozumiały. Kaczyński chcąc utrącić byłego premiera, pokazał jak na dłoni tylko jedno: nienawiść prezesa PiS do Donalda Tuska jest ważniejsza i silniejsza niż dobrze pojęty interes Polski. A to się Polakom nie podoba.

Po drugie, Polacy zobaczyli i negatywnie ocenili fakt, że polski rząd na własne życzenie dokonał spektakularnej samomarginalizacji. Przypomnijmy: nawet premier Węgier, który deklarował sojusz z Kaczyńskim, ostatecznie poparł Tuska. Rząd PiS nie ma ani pomysłu na Europę, ani nie potrafi zdobyć sojuszników dla swojej polityki dezintegracyjnej.

Po trzecie, i być może najważniejsze: PiS przegrywając w Brukseli 27 do 1 (27 krajów poparło Tuska, tylko Polska była przeciw), nie wyciągnął żadnych wniosków. Zamiast posypać głowę popiołem, powiedzieć, że rząd popełnił błąd, zgłaszając kontrkandydata w osobie wyrzuconego z PO Jacka Saryusza-Wolskiego, idzie w zaparte, twierdząc, że Polska mając przeciw sobie całą Wspólnotę, odniosła sukces. Trudno, żeby Polacy w to uwierzyli, skoro nie wierzą w ten sukces nawet pisowscy politycy.

2.

Ale w awanturze o Tuska odsłania się coś dużo ważniejszego i ciekawszego. Otóż pisowski rząd, podobnie jak nacjonaliści z innych krajów, Francji czy Holandii, zaczął mocno grać antyunijną kartą. Minister sprawa zagranicznych Witold Waszczykowski zadeklarował: „Musimy drastycznie obniżyć poziom zaufania wobec UE, zacząć prowadzić także politykę negatywną”.

Co więcej, politycy PiS od zawsze zdradzali swój sceptycyzm wobec Unii, a próba utrącenia Tuska, niechęć do budowania jakichkolwiek koalicji w ramach UE – zdradza skryte intencje PiS: Unia Europejska prezesowi Kaczyńskiemu nie leży. Kiedy więc pojawiły się opinie, że PiS może chcieć Polskę z Unii wyprowadzić, że Polexit nie jest tylko kwestią teoretyczną, Polacy (szczególnie w mediach społecznościowych) zaczęli otwarcie deklarować, że popierają UE.

Było to na tyle znaczące pospolite ruszenie, że nawet Jarosław Kaczyński zwołał konferencję, żeby zapewnić, że o żadnym wyprowadzaniu Polski z Unii nie ma mowy. Że to, jak się prezes wyraził, „oszustwo i manipulacja”.

Sek w tym, że jeśli Kaczyński zaklina się na wszystkie świętości, iż czegoś nie zrobi – to najczęściej to potem robi. Tak przecież było, gdy PiS ustami Beaty Szydło w kampanii zapewniał, że to Jarosław Gowin będzie szefem MON, a nie Antoni Macierewicz. Ile te zapewnienia okazały się warte, wszyscy wiemy.

3.

Kaczyński może i mówi prawdę, że nie chce z Unii wychodzić. Ale to za mało. I w zasadzie bez znaczenia. Bo dziś Wspólnota podejmuje decyzje, że chce przyspieszenia. Że nie będzie czekać na maruderów, a więc na Warszawę, i dokona głębszej integracji. Europa dwóch prędkości staje się faktem. Dlatego jeśli Warszawa nie będzie chciała ścisłej integracji, to – nawet jeśli formalnie nie wyjdziemy z UE – realnie i tak znajdziemy się poza Wspólnotą. Na peryferiach Europy.

Nie jest oczywiście tak, że Polki i Polacy bezkrytycznie patrzą na Unię. Przeciwnie: jest spora grupa ludzi, która boi się obcych, która jest przerażona kryzysem imigracyjnym, podsycanym przez pisowski rząd. Ale jedno w ostatnich dniach wydaje się pewne: perspektywa, że Kaczyński może chcieć nas z Unii wyprowadzić albo zmarginalizować, przeraziła Polaków. Narzekamy na UE. Przeklinamy jej biurokrację. Źle oceniamy brukselskich technokratów. Ale pomysł, że Polska mogłaby się znaleźć poza Unią Europejską, jest dla dużej większości z nas nie do przyjęcia.

A jeśli tak, to opozycja ma szansę zarysować kluczową oś sporu, której stawką jest nasza rola i znaczenie w Europie. Oś sporu, której stawką jest przyszłość – powtórzę to raz jeszcze – naszych dzieci. Dzieci, których los Kaczyńskiego nie obchodzi. Ale nas obchodzić powinien. Bo choć UE nie jest idealna, to nie udało nam się stworzyć nic lepszego, żeby prowadzić życie w pokoju i względnym dobrobycie.

Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_mobile
Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_desktop

Komentarze: 88

Dodaj komentarz »
  1. „Musimy drastycznie obniżyć poziom zaufania wobec UE. Pokazano nam wyraźnie, że trzeba mieć ostre zęby. Przez całe lata utrzymywano polską opinię publiczną w naiwności, że Unia Europejska to taki klub altruistów, w którym dba się o wspólny wynik. Wczoraj pokazano nam wyraźnie, że jest inaczej. To przegrana potyczka, ale przede wszystkim podkreślmy, że w ogóle nie było takiego głosowania, o którym mówią media. Mieliśmy do czynienia ze zwichnięciem wszelkich zasad i standardów, które były naginane nawet w trakcie prac Rady Europejskiej”

  2. Oczywiscie, ze Unia w obecnej postaci biegnie w strone przepasci.
    I to coraz szybciej.

    Jezeli druga najwieksza gospodarka Unii po kilkudziesieciu latach postanawia w referendum wystapic z UE to na pewno oznacza jedno – jest fatalnie.
    I jaki jest rezultat? – Winny jest Cameron…(patrz redaktor Szostkiewicz i reszta).
    A tymczasem Unia stala sie (!) mniej popularna w takiej Francji niz w UK, ktora juz wystapila.(patrz ostatni The Economist)
    Oczywiscie dla dobra unijnie rozumianej demokracji nikt do referendum we Francji nie dopusci…

    Tak jak Pan Redaktor
    raczy insynuowac, ze protest PiS, partii nalezacej do frakcji REFORMATOROW…W PE
    to de facto niszczenie Unii,
    ja sobie pozwole zasugerowac iz Pan udajacy,
    ze Unia nie powinna sie radykalnie zmienic jest tu prawdziwym szkodnikiem i niszczycielem tej Unii.

    I mamy 1:1.

    Tak przy okazji.
    PiS z powodow oczywistych nie mogl poprzec zamorskiego wodza totalnej opozycji.
    To chyba jasne.
    Teraz faraon Tusk bedzie sie liczyl ze slowami – gwarantuje.

    PiS osiagnal maximum tego co mogl.
    Pokazal, ze Tusk nie ma poparcia polskiego panstwa.
    Ze Tusk jest glownie popierany przez Niemcy.
    Ze procedury w Unii sa conajmniej dyskusyjne – Saryusz nie zostal zaproszony by przedstawic swoja kandydature bo „trzeba wspolnego konsensusu”, Tusk mogl…
    bo w jego przypadku nie trzeba…
    po czym Tusk wygrywa „wybory” konkurujac sam ze soba w glosowaniu – kto jest przeciw.

    Demokracja w stylu Chin Ludowych.

    A, ze 26-u krajom na Tusku…nie zalezalo bo „co to ma zanaczenie…” i woleli nie zadzierac z niemiecka potega tez pry okazji pokazalo realia unijne gdzie przed wyborami na Malcie Merkel w Bundestagu oglosila swietlana przyszlosc wspolpracy z…polskim przewodniczacym rady Europy Donaldem Tuskiem.

    Nalezy tez pamietac iz byla to w duzej mierze rozgrywka stricte partyjna i polityczna.
    Tusk jest popierany przez Frakcje Ludowa – Frakcje Angelii Merkel – najwieksza OBECNIE (ale nie na zawsze…) w PE. Do tej samej frakcji nalezy partia Orbana…
    Wchodzil tez w gre zwyczajny partyjny populizm przewyborczy – pokazac temu PiS-owi i Polaczkom ich miejsce w szyku – elektorat to bedzie lubil iw Niemczech i we Francji…

    Inaczej mowiac nie mylmy tego co dobre dla Unii z tym co dobre dla poszczegolnych partii i sil politycznych CHWILOWO te Unia rzadzacymi.

    Tusk nie sprawdzil sie w Polsce,
    nie sprawdzi sie rowniez w Unii gdzie do koniecznych zmian potrzeba stalowych jaj a nie gietkiego kregoslupa, cieplej wody i glupkowatego bezustannego usmieszku maskujacego kompletne zagubienie.

    Mam szczera nadzieje, ze obok euforii, ze mamy Polaka katolika za faraona Europy nie bedziemy mieli historycznej notki…
    o polskim grabarzu Unii.

  3. Nigdy nie mozna zapominac iz POLITYKA bedzie uzywac KAZDEGO wydarzenia i pretekstu do wewnetrznej rozgrywki politycznej.

    To dla niej i tzw. kolesi walka o przetrwanie.
    Wszystkie metody sa tu dobre jak dlugo mozna wszystko tak zmanipulowac by zaszkodzic PiS-owi.

    Kazdy felieton o czymkolwiek:
    od wymiany oleju w aucie Pani Premier, po lapanie hostii przez Prezydenta Dude czy sraczke konia w Janowie Podlaskim jest po to by oslabic PiS bo on zagraza ugruntowanym ukladom post- transformacyjnym.

    To jest klucz do zrozumienia 99% publikacji POLITYKI.

    Oczywiscie
    Tusk to PO a PO to partia spolegliwa i wygodna dla mocarzy unijnych.

    Oczywiscie, ze beda walczyc z PiS by pomoc zainstalowac PO z powrotem u wladzy w Polsce.
    Oczywiscie maja zdecydowana przewage w stosunku do PiS i Polski.

    Ale nie ma to nic wspolnego ani z dobrem Unii ani Polski.

    I warto widziec jasno o co chodzi w tej czysto politycznej grze.
    Nie po to CDU finansowalo pierwsza partie i polityczna kariere Tuska w KLD (potwierdzal to zarowno Olechowski jaki Piskorski) by go teraz…”stracic”.

    Problemem jest na ile oczywista zaleznosc od niemieckiej gospodarki uniemozliwia Polsce dbanie o wlasne interesy i gdzie sa pola gdzie interesy niemieckie nie pokrywaja sie z polskimi.
    W obliczu ogromnej asymetrii potencjalow jest to niezwykle trudne.

    Krytyczna w tej probie odzyskania podmiotowosci przez Polske bedzie rola USA.
    Pozyjemy zobaczymy – w Niemczech wciaz stacjonuja oddzialy amerykanskie.

  4. Reklama
    Polityka_blog_komentarze_rec_mobile
    Polityka_blog_komentarze_rec_desktop
  5. Polska ma ruski system polityczny, czyli „centralizm demokratyczny”, czyli dyktaturę mafii partyjnych, której nierządy PO a dzisiaj PiS-u są niejako najwyższym osiągnięciem i ukoronowaniem.

    Przeto obecność Polski e UE to w ogóle jedno wielkie historyczne nieporozumienie.

    Polska należy do ruskiego kręgu cywilizacyjnego i jej przyszłość to Wspólnota Niepodległych Państw pod egidą Putina wraz z Rosją, Ukrainą, Kazachstanem i Białorusią.

    Także zachodzące aktualnie procesy są raczej logiczne i naturalne.

  6. snakeinweb
    Co ty z tymi kregami cywilizacyjnymi.
    Polamiesz sobie zebra biciem sie w swoja slowianska zakompleksiona piers…
    Polska ma nie gorszy system niz 2/3 Europy. Gdzie niby jest lepiej?
    W Grecji?
    We Wloszech?… We Francji gdzie za moment moze wygrac neofaszystowska partia i gdzie popularnosc Unii jest nizsza niz w Wielkiej Brytanii?

    W polowie zachodniej Europy do socjalizmu jest znacznie blizej niz w Polsce.

    To, ze akurat w Niemczech napedzanym niedowartosciowanym Euro i klkunastoletnim dokrecaniem sruby wydajnosciowej chwilowo gospodarka buczy nie zmienia faktu iz w pare lat moze sie to zmienic jak sie zawali Euro.

    W NRD bylo wiecej komunizmu niz jkiedykolwiek w PRL-u.
    Komu blizej to kregu sowieckiego temu blizej.
    Mam wrazenie, ze blizej z Brukselii niz z Warszawy

  7. „Jarosław Kaczyński stwierdził, że czynienie symbolu sukcesu z proporcji 27:1 „wpisuje się w bardzo niedobrą, trwającą co najmniej od XVII w. tradycję zdrady narodowej”. Bo „ten »jeden« to Polska, a 27 to inne kraje”.”

    Przepisane z „onetu” na podstawie wywiadu dla „Rzeczypospolitej”

    Ponad połowa Polaków chciała mieć Tuska ponownie na stanowisku szefa RE. Kaczyński mówi o nas „zdrajcy narodowi”. ” O czym tu dyskutować?
    Aha! I status pani premier na świecie po tym słynnym głosowaniu w Europie rośnie.
    To już jakaś choroba.

  8. „(…) gdy PiS ustami Beaty Szydło w kampanii zapewniał, że to Jarosław Gowin będzie szefem MON, a nie Antoni Macierewicz. Ile te zapewnienia okazały się warte, wszyscy wiemy.”
    No to teraz cofnijmy sie teraz do roku 2007, kiedy to parlamentarne wybory na powrot wygrala PO. Od 2005, przez poltora roku, rzadzil PiS a PO byla w opozycji i miala swoj gabinet cieni z kilkunastoma cieniami ministrow. Ale gdy przyszlo do formowania rzadu, to moze dwoch z tych kilkunastu rzeczywiscie objelu takie funkcje jak w gabinecie cieni. Cala reszta, z Sikorskim i Sienkiewiczem na czele, wyskoczyla jak filip z konopii. A koronnym przykladem bedzie tu Julia Pitera, cien ministra sprawiedliwosci, ktorej to funkcji nigdy nie objela (za to Task stworzyl dla niej funkcje, ktorej sama nie potrafila wymowic).
    A juz jak sie czyta o postulatach tego gabinetu cieni to czlowieka pusty smiech ogarnia. Postulowali m. in. ‚oddzielenie funkcji prokuratora generalnego od funkcji ministra sprawiedliwości’, ‚zniesienie immunitetu sędziowskiego (z pewnymi wyjątkami), zmianę składu Krajowej Rady Sądownictwa’, ‚wprowadzenie finansowej odpowiedzialności urzędnika za złe decyzje’, ‚zniesienie immunitetów poselskich’, ‚zaostrzenie kar za nadużycie funkcji publicznych’ itd.
    A gdy PiS czesc z tych postulatow zaczal wprowadzac w zycie to podniosl sie po platformerskiej stronie wielki raban ze kaczystan, ze kaczyzm, ze kaczaffi.

    Wolanie o Polexit jest jak najbardziej uzasadnione. Europa ‚dwoch predkosci’ (a moze i wiecej niz dwoch) istnieje od zawsze. Od cwiercwiecza Niemcy dymaja nas z kazdej strony i dzieki swojej agenturze (m.in. Donald Task) utrzymuja niski poziom zarobkow, aby miec za plotem kilkanascie milionow zdolnych do zatrudnienia w swoich montowniach bialych murzynow, ktorzy jeszcze zabijac sie beda aby pracowac ‚dla Niemca’.
    Plunac na taka Europe. To jest najrozsadniejsze wyjscie. Wyjasc z niej w momencie gdy Niemcy zaczynaja chocby szeptac o jakiejs ‚Europie dwoch predkosci’. No bo co oznacza taka Europa? Nic innego tylko budowe twierdzy, twardego jadra, ‚festung Europa’ i peryferii krajow ‚zabiegajacych’ o dostapienie zaszczytu wziecia jakichs ochlapow. Kluczowe decyzje podejmowane oczywiscie beda w centrali, ‚na zamku’, a potem przekazywane do wykonu na podgrodzie.
    Pasuje wam taka rola? Dobrze bedzie? Jesli tak to dalej trzymajmy sie unijnego cycka bez wzgledu co przez niego plynie.

    GB wychodzi z UE i to w malo przyjemny sposob. Niemal trzaskajac drzwiami (i maja racje!). Amerykanie, majac po dziurki w nosie lewactwa, wybrali sobie porzadnego, narodowego Prezydenta… Merkel ze swoja agresywna polityka pozostaje sama i zaciesnia na swoich wlosciach pruska dyscypline. Gremialne wystapienie z Unii wszystkich krajow grupy wyszehradzkiej mogloby najzwyczajniej polozyc kres niemieckim zapedom do panowania nad nasza czescia Europy. Czyli nie tylko Polexit lecz rowniez Hunexit i Sloexit. Bo an Czechy bym nie liczyl.
    Nie dajmy zamienic sie w posluszne pudelki merdajace przed Berlinem i grzecznie sluzace aby dostac kawalek kosci.

  9. Demokracja w Polsce nie wygląda najlepiej ale jednak jest.Twierdzę,że polakom należał się PIS bo go wybrali.Mnie sie też PIS nie podoba i mam nadzieje,że w natępnych wyborach polacy inaczej zagłosują.

  10. @Archer- Ty naprawdę w to wierzysz, że jeżeli Polska opuści UE to silniejsze kraje (w tym Niemcy) nagle przestaną wykorzystywać swoją silniejszą pozycję wobec Polski ????
    @ Andrzej Falicz- Unia właśnie zaczyna mówić o konieczności reform, w tym o pogłębieniu integracji. Ostatnie kryzysy (Grecja, a potem fala imigrantów) nie wynikają z nadmiaru integracji, tylko z tego , że w strefie Euro nie ustalono jednolitej polityki finansowej(gdyby taka była, to grecka władza nie mogła by dowolnie wydawać pieniędzy) anbi nie było wspólnej polityki wobec imigrantów

  11. Mad Marx
    W bardziej zintegrowanej Europie Grecy będą mieli heszcze mniej do powiedzenia w sorawie własnego kraju a Niemcy jeszcze więcej w sorawie Grecji.
    Z oczywistych- historycznych i kulturowych powodów to nie przejdzie.
    Grecję załatwiło euro.
    Grecja jest inna i będzie inna jak długo chce być Grecją

  12. Prawdę mówiąc nie chcialbym by Grecja stała się bardziej podobna…

  13. Litości. Tego chyba jeszcze nie było. Cała pisowska falanga monopolizuje blog pana Makowskiego. Nie mogliby panowie udać się na fora bardziej odpowiednie, np. Do Rzeczy, wPolityce? Tam zdałoby się bardzo wnieść powiew „intelektualny”

  14. @Mad Marx
    „Ty naprawdę w to wierzysz, że jeżeli Polska opuści UE to silniejsze kraje (w tym Niemcy) nagle przestaną wykorzystywać swoją silniejszą pozycję wobec Polski ????”
    Tego to one nigdy nie przestana. Ale moze nie byc to juz takie latwe. Bedziemy miec zdecydowanie wiecej mozliwosci wykorzystania naszej pozycji i atutow. A to dzieki odzyskaniu mozliwosci ruchow, wlasciwie nalezaloby napisac: dzieki odzyskaniu niepodleglosci.
    Popatrz na Turcje. W UE nie jest a Niemcy licza sie z nia o wiele bardziej niz z nami. W porownaniu z Niemcami Turcja to ekonomiczny karzel, ale Merkel budzi sie ponoc w nocy z krzykiem na mysl, ze Erdogan moglby przed wyborami przepuscic tych pare milionow syryjskich nachodzcow. Nie podoba im sie sposob traktowania swoich dyplomatow przez Holendrow, to zrywaja dyplomatyczne stosunki z tym spedalonym krajem i juz.
    A tu taki taki ojszczyplot – Timmermans – wymachuje nam przed nosem piescia i wykrzykuje ze nas za***ie i na powrot posadzi u wladzy Przestepcza Organizacje + kodomitow a my nie mozemy nawet niegrzecznie mu odpowiedziec. Antypolak – Tusk – na polecenie swoich niemieckich oficerow prowadzacych, popiera antypolskie rezolucje roznych europejskich gremiow a my musimy sie temu podporzadkowac.
    Gdy pluja Ci w gebe, Mad Marx, to jak dlugo powtarzac bedziesz, ze to tylko mzawka? Gdy w imie wolnosci, rownosci i braterstwa przejmuja Twoje banki i wykupuja media, aby prowadzic w nich wlasna propagande to bedziesz siedzial cicho? Gdy decyduja o wysokosci podatkow, abys przypadkiem zbyt duzo nie zarobil to bedziesz ich jeszcze bronil?

  15. Grecję załatwiła twórcza księgowość. Politycy kupowali sobie poparcie społeczeństwa za pieniądze UE, czyli głównie z Niemiec i Francji. Podobnie jak nasi rządzący. Każda gospodarka, oparta o zasilanie z zewnątrz i nie tworząca własnej bazy prędzej czy później musi upaść. Gdyby Grecy mądrze wydawali pieniądze z Unii, ich kraj nie byłby tak mocno uzależniony od krajów silniejszych. To samo dotyczy Polski. To krajowe instytucje decydują na co konkretnie idzie dofinansowanie z UE, ktora może interweniować (czyli wstrzymać dotacje albo nakazać ich zwrot) jedynie w przypadku ewidentnego naruszenia formalnych wymogów. W Unii w obecnym kształcie mamy zasadę wspólnego ponoszeni kosztów, przy braku nadzoru nad sposobem wykorzystania środków. Aby system działał trzeba bezwzględnie egzekwować zasadę, że każdy kraj korzystający z dofinansowania w jakiejś dziedzinie musi jednocześnie się podporządkować wspólnej polityce

  16. @ archer- Polska to jest wielkie mocarstwo z którym wszyscy się muszą liczyć ???? Sam odpowiadasz na pytanie, czemu z Turcją Europa liczyć się musi. Polska takich atutów nie posiada. Posiada jakieś inne ??? Idąc dalej Twoim tokiem rozumowania- wolę niemieckiego przydupasa niż rosyjskiego

  17. Archer
    W sprawie UE zgadzam się z tobą praktycznie w 100%.

  18. Mad Marx 15 marca o godz. 12:58 33748
    Grecję załatwiła tzw. pomoc z Unii, która polegała na tym, ze niemieckie banki udzielały Grekom i Grecji pożyczek na lichwiarskich warunkach, aby zbankrutować Grecję i przejąc jej majątek. To samo poprzerabialiśmy w Polsce w latach 1970., tyle że bez Unii.

  19. Archer, Axiom
    Widzę, że znów się tu na mnie wypisuje oszczerstwa i to zupełnie bezkarnie. Mam więc taka dyskusję w dupie i was, którzy mnie szkalują, też. Ale w sprawie UE zgadzam się z Archerem praktycznie w 100%. Niemniej nie będę się poniżać do dyskusji z kimś, kto mnie publicznie szkaluje na tym blogu i innych blogach czy forach.

  20. Powtarzam tylko jeszcze mój wpis z bloga red. Wosia:
    Ze względu na chamskie wręcz ataki na moją osobę, nie będę już więcej komentował na tym blogu. W zasadzie powiedziałem zresztą to, co chciałem tu powiedzieć, a na szarpanie się z głupkami i chamami nie mam ochoty. A przecież tylko cham albo głupek może bronić dziś kapitalizmu : pierwszy z głupoty a drugi dla chamskiej satysfakcji obrażenia kogoś, kto ma inną opinię niż on. :-(.

  21. Strasznie dużo frustratów i pożytecznych idiotów. To jak właściwie – Międzyrzecze – pardon: Międzymorze – czy splendid isolation Polski mocarstwowej? Polska to nie UK ani nawet Turcja.
    Szczęśliwe suweren swój instynkt samozachowawczy ma. Chce zostać w UE. I żadne krzyki prezesa tu nie pomogą.

  22. W zaklinania Kaczyńskiego nikt w Polsce nie wierzy, a na świecie nikt go nie traktuje poważnie. Ciekawe, że osoby, które wystąpiły z PiS-u, zaczynają mówić normalnie, na przykład Ujazdowski.

  23. Nie ma miłości bezinteresownej.Ale o tym interesie trzeba powtarzać non stop.Bo jest zapominany.Wystarczy młodym powiedzieć ,że będą musieli stać w kolejce po paszporty i wizy a rolnikom ,że nie dostaną dopłat..No i mówić co czyni prezes aby z UE wyjść.

  24. …i jak tu rozmawiać z debilami?

  25. @jakowalski

    Co do twoich (i Falicza) pogladow na temat UE, to jak Szydlo, poniosles wielkie zwyciestwa na roznych forach 🙂

  26. Niemiecki kandydat może być prezydentem Europy, ale nie Polski

  27. Im więcej Kaczyńskiego i Macierewicza, tym niższe notowania PiS-u. No i Tusk wybrany na II kadencję.

  28. @Andrzej Falicz napisal:
    „PiS osiagnal maximum tego co mogl.
    Pokazal, ze Tusk jest glownie popierany przez Niemcy.”

    Tak naprawde?

    Tusk jest popierany przez:
    1.Austria
    2.Belgia
    3.Bułgaria
    4.Cypr
    5.Czechy
    6.Dania
    7.Estonia
    8. Finlandia
    9. Francja
    10. Grecja
    11. Hiszpania
    12.Holandia
    13. Irlandia
    14. Litwa
    15. Luksemburg
    16. Łotwa
    17. Malta
    18. Niemcy
    19. PO, Nowoczesna, PSL 🙂
    20. Portugalia
    21. Rumunia
    22. Słowacja
    23. Słowenia
    24. Szwecja
    25. Węgry
    26. Wielka Brytania
    27. Włochy

  29. przepraszam:
    28. Chorwacja jeszcze 🙂

  30. Zachód ma tu w Polsce wysypisko wszelkich rupieci. Nie musi wywozić do Afryki czy Indii. Polacy sami zwożą i jeszcze zapłacą. Czysty biznes: miliony, miliony ton wszelakiego śmiecia wyrzuconego przez Zachód zwieziono i zwozi się do Polski. Jest się czym chwalić, jest za co dziękować Zachodowi.

    I panu propagandyście Makowskiemu też dziękuję za tę rupieciarnię, za to wysypisko.

  31. PiS osiągnął maximum tego co mógł. To prawda. Ale maximum z niczego, to nadal nic.
    To tak, jakby wystawił w Derby konia, który zawsze przychodził do mety ostatni, pół prostej za stawką. Taki trener ośmieszyłby się na długie lata, co też być może PiSowi też się udało.

  32. @takei-butei
    15 marca o godz. 18:58 33765

    Zmieniasz temat? Ciekawe czemu 😉

  33. Kowalski znowu ucieka z pola bitwy. Jak polska szlachta pod Ujsciem.

    Bosze, jak on nienawidzi oprocentowania. I wlasnie rzopoczyna sie nowa era wzrostow stop procentowych. Kowalski nie bedzie walczyl ani szabla ani klawiatura. Tchorz i tyle.

  34. ThomasZNiemiec
    15 marca o godz. 16:29 33763

    To nie ma sensu co piszesz. Nie bylo glosowania. Jak mozna glosowac gdy jest jedyny kandydat ? To nie bylo glosowaniem tylko farsa. Wolski zostal zignorowany jako kandydat. Scenariusz tej farsy byl juz napisany i zatwierdzony dlugo przed zgloszeniem Wolskiego.

    Kaczynski sie zbaznil zglaszajac Wolskeigo zaledwie 5 dni przed ta farsa. Wolski nie mial nawet okazji by zaadresowac Rade Europy.
    Ponowne zainstalowanie kandydata Niemiec jest tragedia dla Uni. Co on potrafi ? Na czym on sie zna ? Nawet angielskiego jeszcze nie zna pomimo juz 13 lat polskiegp czlonkostwa w Uni. Zainstalowanie Donka jest aktem blazenstwa Niemiec i tragedia dla Uni.

  35. axiom1
    madzejszy od 27 premierow, w tym May i Orban! Kto by pomyslal. Jakis niedocenioy geniusz. Chyba.

  36. @axiom1- Najwyraźniej geniusz polityczny tow. Jarosława podpowiedział mu, żeby wystawić JSW, czym umocnił tych baranów z UE w poparciu dla niemieckiego kandydata, dzięki czemu Niemcy się zbłaźniły i Unię dotknęła tragedia. Tow Jarosław niedługo dorówna tow Josifowi Wisarionowiczowi……

  37. M może nawet tow Kim Coś Tam

  38. azur
    15 marca o godz. 16:28 33762
    Im więcej Kaczyńskiego i Macierewicza, tym niższe notowania PiS-u. No i Tusk wybrany na II kadencję….”

    Narazie nawet (!) Macierewicz i Kaczynski maja wieksze zaufanie wsrod Polakow niz towarzysz Schetyna stojacy na czele Platformy jedynej realnej alternatywy dla PiS a taki Duda czy Beata Szydlo ma zaufanie nawet dwa razy wieksze niz Grzesio Geszeft-Schetyna.
    https://twitter.com/CBOS_Info/status/811586742369288192/photo/1?ref_src=twsrc%5Etfw

    Co do Tuska „wybranego „przez 27 krajow z posrod jednego kandydata… Zalezalo na nim Niemcom i najsilniejszej partii w PE Frakcji Ludowej.
    Reszcie bylo wszystko jedno ale raczej baly sie reakcji dominujacych Europe Niemiec.
    Jeszcze raz – PiS osiagnal maximum tego co mogl a na zamorskiego szefa polskiej totalnej opozycji zgodzic sie nie mogl. Oczywiscie, ze szkoda ze nie poparly PiS chociaz dwa, trzy panstwa. Niestety gdy sie wszystko w Unii mniej lub bardziej sypie zwyciezyla karta stabilizacji – „jak juz jest tym przewodniczacym to niech dalej…bedzie…”. Tuska nie udalo sie wyciac ale bedzie bardzo uwazal mam nadzieje w sprawie ingerencji w polskie sprawy.

    To jedynie pokazuje, ze „zintegrowana” Europa z przyczyn oczywistych bedzie Europa coraz bardziej niemiecka.
    Z powodow historycznych, kulturowych i wielu innych jest to niemozliwe.
    Na Krecie ludzie wciaz trzymaja bron…by walczyc z Niemcem… czu to sie komus podoba czy nie tak jest.

    Wieksza integracja jak pokazal scenariusz grecki poza narzekaniem na nieudanych Grekow ( sa jacy sa i na sile sie ich nie zmieni – to raczej dowod na to, ze mam racje …na sile sie niezintegruje odmiennych kulturowo i historycznie narodow. Grecy nie bedai malo tego nie chca byc Niemcami). Roznym panstwom zamiast sztywnego korsetu integracji nalezy dac wieksza elastycznosc i prawo do samodecydowania.

    Integracja na dluzsza mete moze miec szanse jedynie jako powolny w jakims sensie samoisty proces. Mozna miec wspolna armie, wspolna polityke zagraniczna, programy wymiany, wspolny jeden program TV Eurowizja… swobodny przeplyw kapitalu, ludzi, jeden roaming itd itd. Ale tworzenie superpanstwa ze wspolnym budzetem i centrala w Brukselii a de facto Berlinie to fatalny pomysl.

  39. Axiom 1
    Ile jeszcze mozna sie pieklic, ze wybor przewodniczacego RE nie odbyl sie de facto droga glosowania? Przeciez prasa tygodniami tlumaczyla, ze dokonuje sie on droga ucierania konsensu na dlugo przed formalnym wyborem. Glosowanie odbylo sie za sprawa pani Szydlo.

  40. Model scentralizowanego superpanstwa jest anachroniczny.
    To idea z XIX wieku.
    To dziecko lewicowych sierot pokolenia 68 roku, ktore wioda prym w Brukselii.

    Globalizacja to rowniez w efekcie
    wzmacnianie samoindetyfikacji i tozsamosci lokalnej – to oznacza suwrennosc narodow w ramach rozsadnie okreslonych ram wspolpracy i wspolnoty europejskiej.
    Nie przypadkowo suwerennosci chca Baskowie, Katalonczycy, Szkoci
    itp itd. Chociaz sa w UE…
    W uproszczeniu:
    Naturalne sa trendy rozwojowe idace wbrew temu by decyzje jak ma wygladac wybor do KSR w Polsce podejmowal Timmermans (przyslowiowy) a o budzecie Timiszoary decydowal Wolfgang Schäuble.

    Za 100 lat moze sie samostnie zintegrujemy… cokolwiek to znaczyc wtedy bedzie.

    Pomijanie realiow takimi jakimi sa w imie pomyslu ideologicznego to idea z czasow budowy nowego spoleczenstwa i czlowieka socjalistycznego.
    Jak sie skonczylo wszyscy wiemy.
    To myslenie korzeniami w XIX wieku.

    Nawet lewicowy przeciez profesor Kolodko (mialem przyjemnosc o tym z nim rozmawiac) otwarcie mowi na gruncie ekonomii – powodzenie danego modelu jest mozliwe jedynie gdy odpowiada danej specyfice.
    Kulturowej, spolecznej ekonomicznej, geograficznej itp itd.

    To oznacza suwerennosc i wybor roznych drog a nie centralizacje.
    A korzystna integracja musi zachowac rozsadne granice.
    Jak widac np. w polityce emigracyjnej narzuconej Europie przez Niemcow – prowadzic moze do tragedii.

    Ostrzegam doktrynalna opozycje do PiS przed sprowadzaniem koniecznej dyskusji o modelu integracji europejskiej do prostych haselek i prymitywnych dychotomii.
    POLITYKA zasluguje na cos wiecej niz publicystyka przy uzyciu cepa.

    Odsylam zainteresowanych do autentycznego zapoznania sie z tym jak wyglada mysl o reformowaniu Unii Europejskiej prezentowana przez oboz PiS.

    Zamiast pogardliwych recenzji (bez czytania…) np. prac Szczerskiego uwazanego jeszcze nie dawno rowniez przez wrogi PiS-owi establiszment za jednego z najwybitniejszych polskich europeistow… lepiej samemu te prace przeczytac.
    Np.
    Co to znaczy, ze:

    „„Strefa euro jest strefą bez rzeczywistości gospodarczej, gdyż została wywołana indukcyjnie, a nie zbudowana na realnej ocenie rzeczywistości”

    Skad sie wzial kryzys – i na czym mialaby polegac uzdrawiajaca go „rekonfiguracja władzy”.

    Odsylam do prac A. Milwarda, ktory twierdził, że ojcowie założyciele Europy byli przede wszystkim zainteresowani w odbudowie ich krajów, jako państw narodowych. Integracja europejska nie była dla nich alternatywą dla państwa narodowego, ale gwarantem odnowionej legitymacji.
    A.Milward, The European Rescue of the Nation State, Routledge, 1992,
    Prosze tez o uwzglednienie nadrzednej roli wyboru demokratycznego jako legitmizacji wladzy wobec antydemokratycznej praktyki funkcjonowania komisji europejskich.

    Odsylam tez do niezwykle cennych opracowan socjologicznych Manuela Castellsa zwlaszcza jednego tomu z z calej trylogii – tomu „Power of Identity” o roli tzw samoindetyfikacji na bazie narodowej i kulturowo-historycznej – czyli czym jest indywidualna tozsamosci w procesie demokratycznym i wzajemnych relacji miedzy narodami.

    Odradzam uzywania „argumentow” o archaicznej katoprawicowej obsesji i PiS-wski propagandzistach…
    to troche cienkie…

  41. Tusk zostal „wybrany”…glosami Rady Europy bo taka jest wymagana procedura.
    A nie dlatego, ze tak chciala Szydlo – a konsensusu nie bylo jezeli
    Szanowny kruk
    wie co oznacza slowo konsensus.
    To synonim pojęcia określającego zgodę powszechną (!) między członkami danej społeczności.

  42. „Unia nie potrzebuje rozbudowanych podstaw
    aksjologicznych,

    Dlatego nie nalezy wprowadzac do procesu integracji europejskiej
    „wojen ideologicznych” ani czynic z regulacji
    wspólnotowych narzedzia „inzynierii spolecznej”.
    Wystarczy stworzenie (dodatek wlasny)
    katalogu zasad dobrego postepowania takich, jak poszanowanie
    równosci, wzajemne zaufanie, otwartosc, solidarnosc,
    wolnosc uczestnictwa.

    Nalezy
    odejsc od „instytucji imitacyjnych”, to znaczy tworzonych
    na wzór lub odgrywajacych role podmiotów panstwowych.

    Nale¿y zlikwidowac Parlament Europejski (lub co najmniej
    radykalnie obnizyc jego znaczenie sprowadzajac go
    wylacznie do roli „izby refleksji”). Parlament jest dzis
    glównym motorem politycznej ideologizacji integracji europejskiej
    i próby stworzenia z Unii super-panstwa, co
    jest naturalna konsekwencja ambicji partii politycznych
    w nim zasiadajacych. To z Parlamentu wychodza wszystkie
    najbardziej destrukcyjne – w sensie systemowym – pomysly
    ostatnich lat (jak wymuszona zmiana komisarzy czy projekty
    „quasi-sledczych komisji”). …”

    Na poslow PE i tak glosuje raptem kilkanascie procent obywatelii co daje im watpliwa legitmizacje. (Frekwencja powyżej 30 proc. była na Litwie, w Holandii, Estonii, Wielkiej Brytanii, Rumunii, Portugalii oraz na Łotwie. Tuż przed Polską uplasowały się Węgry z frekwencją 29,2 proc. i Chorwacja 24,3 proc. Polska – z wynikiem 22,7 proc. – zajęła czwarte miejsce od końca. Za nami była tylko Słowenia – 21 proc., Czechy – 19,5 proc. i Słowacja – 13 proc. …)

    W Oparciu o
    https://pressje.pl/media/pressje_shop/article/article_2_issue4.pdf

  43. mały fizyk
    15 marca o godz. 19:25 33767

    Temu, że UE nie jest taka zła: zalewa Polskę milionami ton odpadków, śmieci. Uczyniła sobie z Polski Afrykę. Mnie się to podoba. A tobie?

  44. mały fizyk
    15 marca o godz. 22:01 33770

    Mad Marx
    15 marca o godz. 22:25 33771

    kruk
    16 marca o godz. 0:06 33776

    Towarzysze
    Kiedy 27 osob jednoglosnie sie na cos zgodzi ? Wtedy kiedy przystawi im sie do glowy pistolet. Tak Niemcy zainstalowaly Donka Niemote Amber Tuska.
    Pistoletow przy glowie moze jeszcze nie bylo ale byl szantaz i straszenie. Szydlo byla straszona odcieciem Polski od unijnych dotacji. Inne kraje na pewno byly straszone.

    Na pewno sa rowniez kraje ktorym zainstalowanie Niemoty na czele Uni pasuje. Np May wie doskonale ze w negocjacjach wyjscia z Uni ugra z Niemota (i pijaczkiem Junkerem) wiecej. Podobnie Berezowski i Chodorkowski zawsze by glosowali na Jeltsyna gdyby mieli takie mozliwosci.

    Donek Niemota Amber Tusk zostal zainstlowany w stylu pierwszego sekretarza KC parti komunistycznych. Niemcy sa odpowiedzialne za te orgie farsy, aktu hanby. Niemcy zniewazyly i Unie i Europe i cywilizacje europejska tym postepkiem. Unia nie ma szans pod taka dyktatura.

    O sprawie kompetencji Donka Niemoty Amber Tuska polska prasa w niemieckich rekach oczywyiscie nie pisze. A to nawet wazniejsze niz haniebny sposob zainstalowania Donka.

    Co on potrafi, na czym on sie zna ???

    Europa ma potezne problemy, ekonomiczne, gospodarcze, migracyjne, bezrobocie, wojny u granic Europy,…. Co on zrobil w tych sprawach przez ostatnie 2 lata ? On nawet nie wie na jakim kontynencie zyje ani jakim jezykiem winien sie porozumiewac.

    Zobaczcie Niemote. To wiecej niz wstyd. Europejczycy straca nastepne 2.5*400 milionow lat z zycia. Hanba Niemcy, wielka hanba.
    **https://www.youtube.com/watch?v=mANJmsz6RP0

    Jeszcze wieksza hanba jest ze pijaczyna Junker nie zostal jeszcze zdymisjowany. Za pijanstwo na sluzbie, za przekrety finansowe w Luksemburgu,… Za absolutny brak przywodztwa.
    **https://www.youtube.com/watch?v=rfHG4fw8iuY

    Towarzysze
    Wzniescie sie na swe intelektualne wyzyny i rozpoznajcie. Tu chodzi o dobro Europy a nie o prywatne ambicje Donka ktory nawet nie ma ambicji nauczenia sie jezyka angileskiego. Ani tu nie chodzi o prywatne ambicje Angeli Merkel ktora posluguje sie Donkiem dla swych prywatnych zagrywek. Merkel stawia swe zagrywki ponad dobro Uni i Europejczykow.

  45. @Mad Marx
    „Sam odpowiadasz na pytanie, czemu z Turcją Europa liczyć się musi. Polska takich atutów nie posiada. Posiada jakieś inne ???”
    Otoz duzy blad Mad Marksie. Przynajmniej w jednym atuty Polski i Turcji sa podobne: korzystne polozenie geograficzne. Tylko ze Turcy potrafia to wykorzystac. Nie pozwalaja sobie dmuchac Berlinowi w kasze. No sam pomysl: armii nie mamy, gospodarki nie mamy, pieniedzy niemamy (przeciwnie, jestesmy zadluzeni po uszy), nasz przemysl jest smiechu wart (to glownie zagraniczne montownie), wiec dlaczego Amerykanie tak sie do nas pchaja? I to ryzykujac dobre stosunki z Berlinem. Co to moze takiego byc (oprocz polozenia geograficznego), ze ich do nas przyciaga? Moze Kaczor, Duda i Macierewicz?
    Polska posiada tez calkiem niezle wyksztalcony, dosc pracowity i spokojny narod. Gdyby nie to, to wszystkie te zagraniczne inwestycje dawno wynioslyby sie do Afryki albo Chin. Z jakichs powodow Niemcom (czy teraz Francuzom) oplaca sie produkowac Opla Astre w Polsce a nie w jakims bantustanie. Oplaca sie rowniez montowanie plaskich telewizorow, laptopow i cala mase innych rzeczy. Oplaca sie otwierac u nas swoje banki i ‘prywatyzowc’ nasze media.
    Ja nie wiem jakie trzeba miec klapki na oczach aby nie widziec naszych atutow.

  46. @axiom1
    „Co on potrafi? Na czym on sie zna? (Tusk)”
    Wlasnie o to chodzi aby nic nie potrafil i na niczym sie nie znal. Taki piesek jest najpotulniejszy. Najposluszniej merda ogonkiem. I gdyby zaczal szczekac i grysc to bardzo latwo bedzie go posprzatac.
    Zreszta funkcja do ktorej Niemcy go powolaly nic wiecej nie wymaga. Nie musi nawet miec sprawnej chocby jednej reki, zeby zaglosowac, bo kukielka nazywana szumnie „President of European Union” nie moze glosowac. On moze tylko oglosic poczatek obrad, zakonczenie obrad i przerwe na kawe.
    „Zainstalowanie Donka jest aktem blazenstwa Niemiec i tragedia dla Uni”
    Otoz nie. Z punktu widzenia kierownika UE, czyli Niemiec, jest to kandydat wrecz idealny. Musi byc posluszny skoro nawet wlasny kraj go nie popiera. Gdy Niemcy zrzuca go ze stolka to gdzie pojdzie? Chyba tylko na wycug do Merkel, jako pucybut zastepcy jej kierowcy.
    Patrzac na to niemieckimi oczami: Unia to Niemcy. Wiec jezeli Task bylby tragedia dla Unii to bylby tragedia dla Niemiec. A tego nie bedzie.

    @kruk
    „(…) wybor przewodniczacego RE nie odbyl sie de facto droga glosowania? (…) dokonuje sie on droga ucierania konsensu na dlugo przed formalnym wyborem.”
    Aaaaaa. To tak mi mow. Teraz juz wszczyscy wiemy z jaka to unijna ‘demokracja’ mamy do czynienia. To nie uczniowie, tylko grono pedagogiczne wybiera przewodniczacego klasy. A uczniowie, gdy im sie wybor nie podoba, moga co najwytej groznie kiwac palcem w bucie. No a niechby tam ktory sprobowal nie podniesc reki gdy Pani Wychwawczyni zarzadza glosowanie…

  47. Są różne metody i sposoby głosowania.I tylko pisiacze debile ,bredzą ,że nie został wybrany ,bo głosowania nie było.

  48. @ Andrzej Falicz
    Zglaszajac Wolskiego zaledwie na 5 dni przed decyzja, Kaczynski zachowal sie jak malolat w drugim dniu po wejsciu do polityki.

  49. @jakowalski
    „To samo poprzerabialiśmy w Polsce w latach 1970., tyle że bez Unii”
    Tak. Tylko pozyczka ma to do siebie, ze obok pozyczkodawcy musi rowniez byc pozyczkobiorca. Jeden musi dogadac sie z drugim, wypracowac jakas zgode, papierki trzeba podpisac, stemple poprzystawic i usciski rak pofotografowac (no, moze to ostatnie juz nie, bo Gierek utrzymywal polskie zadluzenie w tajemnicy). Zwalanie wszystkiego na pozyczkodawce to dziecinada. Sa kraje, ktore swego czasu zaciagnely spore zagraniczne pozyczki i splacily wszystko.
    No ale gdy dziecku dac do reki dziesiatke, a ono kupi sobie za to ciastko, loda (ewentualnie pusci kupon totolotka) i oddac nie ma potem z czego… to winien oczywiscie jest ten, ktory mu ta dziesiatke wcisnal tak?

    „Widzę, że znów się tu na mnie wypisuje oszczerstwa (…) nie będę się poniżać do dyskusji z kimś, kto mnie publicznie szkaluje na tym blogu i innych blogach czy forach.”
    Tak sie czasem zastanawiam, Janie, jak ja bym sie zachowal, gdyby mnie ktos porownal z partyjnym aparatczykiem, kompradorczykiem i tchorzem, ktory dal z karaju noge gdy krzeslo zaczelo sie pod nim trzasc. Zreszta nie musze sie zastanawiac, bo nieraz mnie tak juz nazywali. Splywalo to po mnie jak woda po kaczce bo ja na pewno wiem, a ci co tak pisali chyba czuli, ze to g***o prawda.
    W Twoim wypadku musi byc jednak inaczej.
    Jest takie powiedzenie: palnij w stol a nozyce sie odezwa.
    Nie chcesz dyskutowac? Twoja wola. Krzyzyk na droge.
    Jedno jest pewne: Twoj kraj powszechnej szczesliwosci i dobrobytu, Twoj PRL to juz historia. Minal jak zly szelag i da Bog, wiecej nie wroci. A miejsce owczesnych komradorskich ‘elit’ jest na smietniku tej historii, miedzy zdrajcami i sprzedawczykami jakich nie brak w historii ludzkosci. Jako jej odchody.

  50. Andrzej Falicz pisze:
    >>PiS osiagnal maximum tego co mogl<<
    Czyli, ponieważ nie osiągnął nic, to niczego nie mógł? To zanadto krytyczne.
    Mógł wiele, ale nic nie umiał.
    Zmiana na stanowisku przewodniczącego Rady Europejskiej (z niewiadomych przyczyn zwanym przez Andrzeja Falicza faraonem) była możliwa. A oto sposób:
    1. Znaleźć kandydata. Kandydatem możliwym do zaakceptowania mógł być były premier lub prezydent (taka jest niepisana zasada; przewodniczącym RE może być osoba, która wcześniej w Radzie zasiadała) z jakiegoś mniejszego kraju: nadbałtyckiego, Portugalii, Malty, Cypru… Najlepiej socjaldemokratę – w myśl zasady rotacji partii w organach Unii.
    2. Przeprowadzić z takim kandydatem bardzo poufne rozmowy, z solenną obietnicą (tu trzeba wiarygodności w solenne obietnice ze strony Polski) zachowania kandydatury w sekrecie tak długo, aż kandydat nie wyrazi zgody na ujawnienie.
    3. Zbudować poparcie dla tej kandydatury w instytucjach europejskich, w szczególności w Komisji i Parlamencie. Najlepiej poczynając od socjaldemokratów, którzy może byliby i chętni do takiej zmiany. Dyskretnie sondować skalę poparcia wśród przywódców największych krajów Unii. Powracać do tematu zmiany przy okazji wszelkich ważniejszych wydarzeń dyplomatycznych.
    4. Delikatnie dawać do zrozumienia przywódcom państw, że wprawdzie z różnych powodów polski rząd nie chce poprzeć Tuska, ale jest już inny, pod wieloma względami (tu: wymienić te względy) lepszy kandydat.
    5. Doprowadzić do obecności przedstawicieli Polski w ważnych, decyzyjnych spotkaniach: w obrębie Trójkąta Weimarskiego czy na takich spotkaniach, jak niedawno w Wersalu. Tam uzyskać ostateczną akceptację dla nowego kandydata.
    6. Poinformować dyskretnie Tuska, że większość przywódców państw unijnych, w tym Polska, nie poprze go na przedłużenie kadencji. Skłonić go do wycofania się z kandydowania z powodu braku realnych szans.

    W ten sposób, po pół roku ciężkiej, mozolnej dyplomatycznej pracy można było by uzyskać zamierzony efekt.
    Dla uzyskania tego efektu trzeba by mieć:
    a) rozeznanie w funkcjonowaniu Unii Europejskiej i jej organów;
    b) sprawną dyplomację, zarówno w centrali na Szucha jak i w przedstawicielstwach dyplomatycznych, zamiast Wernerów, Wolfgangów czy innych Walenrodów;
    c) … albo chociażby blade pojęcie o profesjonalnej dyplomacji.
    Ponieważ tego wszystkiego zabrakło, PiS odniósł sukces na miarę swoich możliwości. Czyli nie ośmieszył się, niczego nie osiągając.

  51. Z Kaczyńskim sprawa jest prosta: gdy mówi „nie”, to zawsze znaczy „tak”. Gorzej jest z innymi, co raz mówią „tak”, a innym razem „nie”.

  52. „edno jest pewne: Twoj kraj powszechnej szczesliwosci i dobrobytu, Twoj PRL to juz historia. ” Archer
    A powiadają od niepamiętnych czasów ,że historia lubi się powtarzać, i co? hehehe

  53. axiom,
    Saryusz zostal zgloszony 5 dni przed wyborami.
    Czy istnieja jakies procedury mowiace, ze kandydat moze byc rozpatrywany jezeli jest zgloszony przynajmniej tydzien przed wyborami?
    A moze miesiac byloby tez za malo bo..za malo.

    To tak jak „istnieje niepisana tradycja”…instytucji istniejacej od niedawna….ze przewodniczacym musi byc byly premier… (?).

    Wszystkie te tzw. argumenty sa stworzone na goraco by uzasadnic dlaczego jeden kandydat wymaga konsensusu a drugi czyli Tusk go nie wymaga…
    Pies jest pogrzebany w tym, ze w PE zasiada prawie 100 poslow niemieckich ale juz greckich kolo 20-tu…tak sa reprezentowane „rowne majaca rownouprawny sobie glos” panstwa…co podobno jest fundamentalna zasada Unii.

  54. >>Towarzysze
    Kiedy 27 osob jednoglosnie sie na cos zgodzi ? Wtedy kiedy przystawi im sie do glowy pistolet. Tak Niemcy zainstalowaly Donka Niemote Amber Tuska.<<

    Towarzyszu!
    Kiedy na Van Rompuya zgodzili się przywódcy wszystkich krajów Unii, zapewne mieli do głowy przystawioną armatę.

  55. Faliczu , bronisz pislamu jak suka młodych . Na innych forach robi to niejaki Rossi . Niepotrzebnie .
    PiS zyskał dzięki 500+ , które można było zrobić lepiej . Obniżył też wiek emerytalny . Ratuje ich lepsza ściągalność VAT i INFLACJA , misiu , która właśnie się zaczęła i znakomicie rozwija . Zauważyłeś ???
    Stąd mają więcej w budżecie .

    Kaczyński to jednak nie Orban , nie dorasta Orbanowi do pięt . I przeciwnie niż Orban jest skłócony z całą Europą , a tak się nie rozgrywa NICZEGO !

    Nieładnie tak TOTALNIE kogoś popierać nawet jak robi ewidentne głupstwa .
    27 : 1 mówi jednak swoje , choćbyś nie wiem jak kręcił .

    Przy okazji , jako znawca PiS . Co sądzisz o 2 najbardziej patologicznych ministrach , mających Prezesa w de , ale popieranych przez Rydzyka ?
    Przecież jest wyrażny konflikt ws. Szyszki i szaleństw Antoniego .
    Jak sądzisz , ile prezio jeszcze zniesie i kto zwycięży ? Przecież to co robią w/w ministrowie to czysty horror nawet jak na PiS .

  56. Hej , jakowalski , wracaj ! Brakuje Twoich wykładów !

  57. @ Falicz , wycofuję sukę i młode .
    Suki to wybitne matki i jednak karcą swoje potomstwo kiedy trzeba .
    Dla czystości dyskusji – bronisz jak histeryczna mamuśka swojego jedynaka , który jest cudowny zawsze , nawet jak zrobi kupę w majtki .

  58. Łoj , widzisz Faliczu , zapomniałem , że piszesz z oddali .
    Ale tu , w kraju inflacja zwł . na żarciu daje się najbiedniejszym już we znaki . Żarcie mocno zdrożało – ergo najbiedniejsi ( większość ) ponoszą koszty 500+ i inn. szaleństw PiS . Ci zaś , zachowują się jak dzieci , które znalazły portfel ojca i hulaj dusza .
    Czytaj – biedna babcia , czy samotna matka finansuje dzieci Radziwiłła ( napłodził ich sporo ) .

    Nie wiem , czy wiesz , że szastają kasą na prawo i lewo .
    Kanał elbląski przeszedł . Jest szalony plan kanału Wisła – Odra , uchwalany nie przez tych co trzeba , a teraz za ca 50 mld , będziemy budować nowe wielkie lotnisko w centrum ! Kumasz ?
    Jak UE zmieni plan funduszy spójnościowych , na co się zanosi , to może być delikatnie mówiąc …owo !

  59. Ponieważ nie ma Pan cenzury , proponuję wprawkę z logiki , filozofii itd.
    Proszę przeczytać wpisy pod jej zdjęciami . I porównać DAMSKIE i MĘSKIE . Różnica POWALA ! One są jednak INNE !
    Pozwalam sobie umieścić tu mój post , bo nie wiem czy tam przejdzie .
    20 marca o godz. 16:41

    @trawodokolan , wiesz , moja psiapsiółka tak się przejęła kibicowaniem i ubolewaniem , że przedwczoraj nie miała orgazmu !
    Wyobrażasz sobie co ona przeżywała ???
    Ale kibicujemy nadal !!!

    Twój komentarz czeka na moderację.

  60. Zapomniałem . Idzie o Agnieszkę Zagner !

  61. Jezykiem nienawisci mowia niemalze wszyscy. Rusofobia opanowala juz 99% polskich mozgow. Jest w stanie epidemi i bialej goraczki. Polskie media w obcych lapach glownie niemieckich, system edukacji, partyjna trzoda i kk nieustannie szczuja polakow na Rosje, na rosjan i wszystko co zwiazane z Rosja. Nawet ynteligenty daly sie zaszczuc jak wsciekle psy. Gdzie tsam, sa jeszcze gorsi bo przeciez ynteligentne. Rusofobia stala sie juz fundamentem i filarem polskiej gospodarki i polskiego sposobu zycia. Polak musi nienawidziec ruska zeby zyc taka jest prawda. Niestety antysemityzmu nie da sie dalej uprawiac. Najjasniejszy pan z Bialego Domu na to nie pozwala. Na szczescie mozna szczekac na ruska, co jest forma zbawienia i zadowolenia z zycia.
    A jest to (rusofobia) jednym z filarow niemieckiej strategi rozbiorowej. Obrzydzic Rosje przeciwko Polsce, jedyne mocarostwo ktore wspieralo przylaczenie do Polski ziem zachodnich. Czego konsekwencja bedzie redukcja Polski do Ksiestwa Warszawskiego.
    Niemcy juz zawarly z Rosja strategiczne partnerstwo w 2010.
    W miedzyczasie zachod juz wydoil Polske ze wszystkiego co mialo jakakolwiek wartosc. Nawet polski budzet jest zatwierdzany przez Bruksele tzn Niemcy a Antek rozwala pozostalosci polskiej armi. Co jeszcze gorsze partyjna trzoda zawlaszczjac panstwo sygnalizuje ze zwykly obywatel nie ma interesu by walczyc o taka Polske. Nadchodza trudne czasy.

  62. Prawie kazdy wlasciciel wscieklego psa musi wiedziec ze to tylko kwestia czasu. Pies sie zerwie ze smyczy i bedzie tragedia.

    Ale polski ynteligent o tym nie wie. Zamiast sluzyc rozwaga i madroscia polski ynteligent bezmyslnie dolewa paliwa do ognia. Nawet ignoracja rusofobi jest aktem szkodliwym. Wiadomo, polski ynteligent im starszy tym mniej rozwazny, im bardziej wyksztalcony tym glupszy. A powinno byc odwrotnie. Ynteligenty winni nieustannie analizowac i przestrzegac partyjna trzode nad konsekwencjami nie kontrolowanej rusofobi. A tu nic. Taki Wolenski np, nawet nie wspomnial o rusofobii. Czyzby nie kwalifikowal rusofobi z nienawiscia (tzw hejtem).
    Normalnie, w normalnym swiecie zdarzaja sie nagonki ale zawsze na slabszego. Antysemityzm byl popularny bo zydzi byli slabi. Ale Rosja jest super potega zdolna do zmiecienia Polski w kilka minut. I nie wazne jak Nato zareaguje czy nie zaeraguje bo polakow ani Polski juz nie bedzie. Dlaczego polski ynteligent nie jest zdolny do rozwazenia takiego scenariusza. Ponadto taki scenariusz jest czescia rosyjskiej strategi wojennej co jest powszechnie wiadome. (polecam eksperta Jacek Bartosik) Na wasali nie beda tracic ani czasu ani ludzi, ani sprzetu. Kilka rakiet zalatwi sprawe.

    Jestem wiecej niz zdumiony ze nikt z tej gigantycznej armi polskich ynteligentow nie potrafi ostrzec przed tym najbardziej prawdopodobnym scenariuszem. Tj zaglada totalna.

    A moze to jest zamierzone. Polskie ynteligeny juz przez 27 lat tchorzliwie obserwuja rozkradanie i niszcznie kraju. Zadluzanie polskich dzieci. I jeszcze im malo. Jeszcze chca wyslac te dzieci na pewna smierc zamim sami pozdychaja. Taka ich nienawistna natura.

  63. Axiom znów zasmradza ten blog. Brakuje tylko Archera aby smród stał się nie do wytrzymania. 🙁

  64. Ad Archer. Oto kim on jest:
    Archer Guilty of Raping Two Boys in McDonald’s. Known pedophile guilty of raping two boys in McDonald’s bathroom. He was found guilty of one count of oral rape and two counts of …
    Więcej tu:
    https://books.google.pl/books?id=8jJKAgAAQBAJ&pg=PA152&lpg=PA152&dq=archer+pedophile&source=bl&ots=uxYLmfqXFM&sig=Il7AA_xpE3m1Ep7hRismoOwPUIE&hl=en&sa=X&ved=0ahUKEwiysoSkh_LSAhXsa5oKHR8uCw0Q6AEIPTAF#v=onepage&q=archer%20pedophile&f=false

  65. @ThomasZNiemiec
    Zanim zamieścisz te swoje wysokiej klasy merytorycznej komentarze, poczytaj mądrzejszych od ciebie; https://www.nzz.ch/meinung/donald-tusks-wiederwahl-gefaehrliche-seilschaften-ld.152742

  66. Zadziwiajace. Nawet po 27 juz latach sabotazu zaczetego przez balcerowoicza,…i ciagle jeszcze nikt nie wpadl na pomysl jak naprawic ZUS. Sprowadzic mozgi z Chin, Bangladesz i Afryki. Na to tez jeszcze nikt nie wpadl.

    Wtedy w 1990 tak zwane referomy balcerowicza pod dyktando obcych rzadow, obcych korporacji i obcych wywiadow,..te tak zwane reformy zlikwidowaly 5-6.8 milionow miejsc pracy. I te 5-6.8 milionow juz przez 27 lat nie wplaca skadek ZUS co zostalo zastapione wplatami z budzetu, kosztem deficytow na konta polskich dzieci i pokolen jeszcze nie urodzonych. Polska historia nie znala takiego lajdactwa.
    Co gorsze Polska promowana jako zrodlo taniej sily roboczej,… a wiec najnizsze pensje i najnizsze skladki ZUS.
    To nie ZUS bankrutuje. Bankrutami jest partyjna trzoda, niekompetentna, zabetonowana przy wladzy ktora systematycznie niszczy panstwo Polskie i nie ponosi zadnej odpowiedzialnosci.
    Dlaczego do tej pory nawet nie ogloszono konkursu na naprawe ZUS ? Partyjna trzoda nawet tego nie potrafi zorganizowac ?

  67. Mija 7 lat. Tusk ciagle nie ukarany. To skandaliczne.

    Katastofa smolenska symbolizuje poziom niechlujstwa w panstwie. Za co Tusk byl odpowiedzialny. Byl dyktatorem absolutnym i jest za katastrofe odpowiedzialny.

    Nie mial prawa dac L Kczynskiemu panstwowy samolot na prywatna wycieczke do Smolenska. Gdzie L Kaczynski zamierzal rozpoczac swa kampanie do wyborow prezydenckich. Co rowniez oznacza ze Tusk z panstwowej kasy finansowal L Kaczynskiego kampanie prezydencka. Bezprawnie !!! Zaplanowane uroczystosci na 10 kwitnia 2010 nie byly oficjalne. To miala byc prywatna orgia L Kaczynskiego na grabach polskich zolnierzy.

    Tusk dal na to samolot, bez wazej rejerstracji, z niewykwalifikowana zaloga, ktory mial ladowac na lotnisku nie rozpoznawalnym w rejerstrach lotnisk. Na fali rusofobi odmowiono oferte rosyjskiego nawigatora. A polski nawigator w pewnym momencie lotu pytal ile metrow jest 15 tys stop ? Za co Tusk jest rowniez odpowiedzialny.

    PiS boi sie postawic Tuska przed sadem. Nie maja wiec prawa ciagle skowyczec za te katastrofe.

  68. ZUS krwawi. Zusk krwawi juz przez 27 lat.

    Co na to polskie ynteligenty ? Ano nic. Nie widac ich, nie slychac ich. Przez 27 juz lat nie potrafili zaproponowac realistyczne rozwiazanie dla kryzysu w ZUS. A przeciez ich ynteligenckie emerytury tez pochodza z ZUS albo beda pochodzic z ZUS w przyszlosci.

    Jak wiec to mozliwe ze polski ynteligent nie wykazuje ambicji zadbania nawet o swa wlasna przyszlosc ? Tu widac co warte sa ich dyplomy, tytuly profesorskie, doktorskie, zwyczajne, nadzwyczajne, habilitacje,…. To wszysko jest gowno warte. Polski ynteligent ciagle nie ma ani inteligencji ani wiedzy ani odwagi by cos pozytecznego zrobic dla siebie dla wspolobywateli i dla kraju.

    Taki Kowalski na przyklad. Swietnie wyksztalcony, doktor w lemologi nie stosowanej. Z czolowego uniwersytetu dla aborygynow w Australii, wysoko notowanego w swiecie,.. I co ? I nic. Kowalski ciagle nie wyroznia sie ponad przecietnosc dziecka piatej klasy podstawowki w Afryce. A on tez doii ZUS. Gdzie sa jego pomysly, gdzie propozycje ?

  69. Axiom
    Polecam: http://www.mikroekonomia.net/system/publication_files/82/original/9.pdf?1314879289
    A teraz odszczekaj chamie to, co na mnie i o mnie napisałeś.

  70. Kowalski, nie moge nic odszczekac.

    W linku powyzej opisujesz tzw OFE a ja pisalem o ZUS. Jest oczywiste ze nie rozrozniasz medzy ZUS i OFE.

    W sprawie OFE twe wnioski sa mniej niz zadawalajace. Byl to najwiekszy przekret ostanich 27 lat. Glownym celem bylo rzucenie dodatkowch pieniedzy na gielde, spowodowanie inflacji cen akcji na czym akcjonariusze mieli zarabiac virtualne fortuny.

    Ponizszy link tlumaczy.
    https://www.youtube.com/watch?v=VMDACnysGIQ

    Ponadto nie proponujesz zadnych rozwiazan. Nawet nie odwazyles sie na wniosek by rozwiazac OFE, ukarac rezim Buzka i poslow-oslow ktorzy na to glosowali.

    I nie ma tam twoich propzycji odnosnie ZUS. Nie masz pojecia i tyle.

  71. Axiom
    1. Napisałem wyraźnie, że „aż do roku 1999 obowiązywał w Polsce repartycyjny (tj. oparty na tzw. umowie międzypokoleniowej) system emerytalny, oparty na prostej kalkulacji na podstawie wysokości wynagrodzenia i liczbie lat płacenia składek, który to model nadal też przeważa w krajach wysoko rozwiniętych”. Itd. Ty zaś, w swej wrodzonej głupocie i ograniczonej inteligencji, nie chwyciłeś tego, że ów repartycyjny (tj. oparty na tzw. umowie międzypokoleniowej) system emerytalny jest w Polsce administrowany przez ZUS.
    2. Napisałem także w zakończeniu, że „(…) że prywatnym właścicielom OFE i ich lobbystom zależy tylko na jednym, a mianowicie aby owe obowiązkowe opłaty prowizyjne (obecnie 7%, w perspektywie min. 3.5%) utrzymano jak najdłużej, jako iż w ubiegłym (2008) roku fundusze te straciły łącznie 22 mld zł, a rzeczywisty wzrost wartości środków na kontach emerytalnych, po odliczeniu kosztów zarządzania, jest niższy niż gdyby środki te były zgromadzone na zwykłej lokacie bankowej. Właściciele OFE zakładają, że pewnego dnia system ten może się zawalić, tak jak się zawaliła piramida Madoff’a i jak pod koniec roku 2008 zawalił się podobny system emerytalny w Argentynie, na której to w 1998 r. wzorowali się nasi ,,reformatorzy”’ z ekipy Balcerowicza i Buzka. A fakt, iż ZUS pokazał klasę, zarabiając w ostatnich dziesięciu latach więcej niż OFE, nie powinien dziwić, jako iż od czasów kanclerza Bismarck’a nic lepszego nie wymyślono niż państwowa, uczciwa, rozważna i kompetentna firma zajmująca się emerytami i finansująca je głównie z bieżących, a więc realnych dochodów państwa. Zaś ponieważ OFE wypłacą tylko nominalne emerytury, to ile będą one warte realnie (tj. w dobrach i usługach potrzebnych emerytom), zadecyduje tylko i wyłącznie przyszły stan realnej gospodarki. Tak więc wysokość naszych emerytur zależeć będzie w ostatecznej instancji od wydajności pracy naszych dzieci, a nie od tego, jak będą inwestowane nasze składki.”
    3. Zaproponowałem także to: „jedynym realistycznym rozwiązaniem wydaje się więc uzależnienie wysokości emerytury od aktualnych możliwości gospodarki przy zapewnieniu emerytur na poziomie społecznie akceptowanego minimum (np. na poziomie minimalnej płacy). Moja propozycja to więc, w wielkim skrócie, likwidacja zarówno ZUSu jak też i OFE, oraz uzależnienie wysokości emerytur od aktualnych możliwości gospodarki, przy zapewnieniu emerytur na poziomie społecznie akceptowanego minimum (np. na poziomie minimalnej płacy) oraz finansowanie emerytur z budżetu, a więc inaczej z podatków, bez potrzeby utrzymywania zarówno ZUSu jak i prywatnych OFE, z ich rozdętą i kosztowną biurokracją. Oczywiście, jeśli ktoś zechce chce oszczędzać na starość, to mógłby to robić na własne ryzyko, albo też w oszczędzać na specjalnym bankowym koncie „emerytalnymi”, które miałoby zagwarantowane nominalne odsetki w wysokości stopy inflacji (CPI) plus powiedzmy 1% (jeden punkt procentowy), a które to odsetki nie byłyby opodatkowane, jeśli pieniądze z tego konta nie były by odebrane przed osiągnięciem wieku emerytalnego.”
    4. A teraz odszczekuj, chamie, a długo i głośno, albo wyślę na ciebie durniu pachołków z kijami.

  72. Kowalski
    Moja propozycja, stuknij sie czyms ciezkim w glowe, obetnij sobie reke lub noge,… to ci na pewno pomoze. A jak nie to sproboj czegos innego.

    Bo to co piszesz;

    ” Moja propozycja to więc, w wielkim skrócie, likwidacja zarówno ZUSu jak też i OFE, oraz uzależnienie wysokości emerytur od aktualnych możliwości gospodarki, przy zapewnieniu emerytur na poziomie społecznie akceptowanego minimum (np. na poziomie minimalnej płacy) oraz finansowanie emerytur z budżetu, a więc inaczej z podatków, bez potrzeby utrzymywania zarówno ZUSu jak i prywatnych OFE, z ich rozdętą i kosztowną biurokracją. ”

    jest forma szkodzenia samemu sobie. I jest to nie odpowiedzialne, zaszkodzil bys milionom ludzi.

    OFE zgoda, to wogole nie powinno istniec.

    Po zlikwidowaniu Zus-u musial bys stworzyc od nowa biurokracje. Doktorancie lemologi nie stosowanej, przeciez gdy zlapiesz gume to nie wyrzucasz samochodu, naprawiasz gume. Podobnie z ZUS. Potrzebna jest tam operacja odchudzajaca i usuniecie nomenklatury partyjnej w celu podniesienia sprawnosci operacyjnej. A nie likwidacja. Pomysl ile mld zl chcesz wyrzucic w bloto,..kanibalu ekonomiczny.

    Doktorancie lemologu nie stosowany „wysokości emerytur od aktualnych możliwości gospodarki”,… czyli wogole zadnych emerytur bo gospodarka nie jest w stanie utrzymac sama siebie. Po 27 latach kolejnych deficytow czas najwyzszy zauwazyc.

    Kolejna bzdura „oraz finansowanie emerytur z budżetu, a więc inaczej z podatków, bez potrzeby utrzymywania zarówno ZUSu”…. ale z potrzeba zbudowania nowej infrastruktury dla wyplacania emerytur. Czyli chces zlikwidowac Zus i zbudowac Zus Bis.

    Podatkow nie wystarcza na pokrycie kosztow budzetu. Czyli skad emereytury ? Z pozyczek na konto dzieci, niemowlat i pokolen jeszcze nie urodzonych. Tak juz jest przez 27 lat.

    To tylko belkot co proponujesz. Nie ponoszac odpowiedzialnosci nie masz chamulcow i siejesz zament. Nie pokazujesz rozwagi spodziewanej od dktoranta lemologi nie stosowanej i wogole doktoranta.

    Wroc do przedszkola i tam zapoznasz sie ze sztuka strategicznego planowania. Schemat systemu logicznego myslenia jest prosty. Ocena sytuacji jak jest, ustalenie celow na porzyszlosc za 5-7, 10, 20 lat. I opracowanie palnow jak te cele osignac. Z uwzglednieniem modelu operacyjnego Zus. Kluczowym elementem tego modelu jest zachowanie zdrowych proporcji miedzy wplacajacymi skladki i otrzymujacymi emerytury. Te zdrowe proporcje nalezy przywrocic. I tu potrzbna jest taka polityka rzadu odnoscie plac, zatrudnienia i demografii aby wplaty do Zus byly na poziomie zadowalajacym na wyplacanie przyzwoitych emerytur.

    Jak to osiagnac ? Uwolnic polskie umysly z dogmatow religii, wyrzucic religie ze szkol, uwolnic tworczosc polskich mozgow, rozpoczac budowe kapitalu intelektualnego polakow i stworzyc systemy ochrony tego kapitalu. Zreformowas sektor finansow panstwa po przez regulacje, stowrzyc banki deweloperskie, zreferomowac NBP (polecam Ellen Brown „The Public Bank Solution”). I natychmiast powolac komisje do wspolpracy i rozwoju projektu ‚silky road’, to jest projekt tysiaclecia. Tworczosc, kapital i produktywne wykorzystywanie kapitalu oraz wykozystywanie kazdej mozliwosci zarobku winno dominowac i stac sie nowa polska religia. To jedyna droga pozwalajaca na optymizm.

  73. Axiom,
    1. Zamiast się znów denerwować i pieklić oraz obrażać mnie, zrozum, że biurokracja typu ZUS-u NIE jest nam potrzebna, że emerytury i renty mogą wyliczać i wypłacać urzędy skarbowe, które przecież mają potrzebne do tego wyposażenie i kadry. Poza tym, to wypłacanie emerytur i rent przez te urzędy zmieniło by ich oblicze, jako że nie były by one spostrzegane jako tylko urzędy, które zabierają, ale także i jako takie, które coś dają. Powiązanie wysokości emerytur i rent wysokością płaconych podatków jest zaś jak najbardziej sprawiedliwe, oczywiście przy zagwarantowaniu minimalnej emerytury czy renty dla tych, którzy z różnych powodów nie płacili podatków. Niemniej poza osobami, które z powodu inwalidztwa nie mogły pracować i poza matkami czy ojcami zajmującymi się dziećmi i osobami prowadzącymi gospodarstwa domowe, to osoby nie płacące podatków powinny być dyskryminowane przy ustalaniu wysokości emerytur i rent, co zachęciło by wielu do uczciwszego płacenia podatków, na zasadzie – im większe podatki płacisz, tym większą będziesz mieć emeryturę. Ty się oczywiście do tego przeczepisz dla samej zasady przyczepienia się, jako że ty potrafisz tylko krytykować, ale nie potrafisz przecież przedstawić żadnego konkretnego i możliwego do wdrożenia programu pozytywnego.
    2. Nie jest też prawdą, ze podatków nie wystarcza aby „dopiąć” budżet, jako że wystarczy opodatkować dochody zagranicznych firm działających w Polsce oraz dochody kleru i kościoła i podnieść podatki dla najbogatszych, których stać jest przecież na płacenie znacznie wyższych podatków, aby radykalnie poprawić finansowanie budżetu. Poza tym, to obecne składki na ZUS dodane by były do podatku, zamiast, tak jak obecnie, sztucznie dzielić daniny płacone państwu na podatek i składkę do ZUSu. Z kolei likwidacja ZUSu, z jego ogromną a jakże kosztowną biurokracją, o oznaczała by ogromne oszczędności w wydatkach budżetu.
    3. Zrozum też, że miejsc pracy ubywa, jako że postęp techniczny jest ze swej natury pracooszczędny i że przyszłość leży nie w zwiększaniu zatrudnienia, a w jego zmniejszaniu, czyli w automatyzacji (komputeryzacji, robotyzacji, informatyzacji etc.) a nie w zatrudnianiu ludzi tylko po to, aby poprawić statystyki bezrobocia. Ty zaś, myśląc wstecz a nie naprzód, proponujesz zatrudniać bezrobotnych na sztucznie stworzonych stanowiskach, do których trzeba będzie dopłacać z budżetu, a ja proponuję, aby obłożyć odpowiednio wysokimi podatkami firmy, które przynoszą realny, czyli ekonomiczny zysk i z tych podatków utrzymywać państwo, emerytów i rencistów oraz bezrobotnych. Bowiem tylko poprzez wzrost wydajności pracy możemy stać się bogatsi i mieć pieniądze na finansowanie emerytur, a nie poprzez zwiększanie zatrudnienia w sferze nieprodukcyjnej, co ty przecież proponujesz poprzez to „zachowanie zdrowych proporcji między wpłacającymi składki i otrzymującymi emerytury”. Tu potrzebne są bowiem tylko zdrowe proporcje pomiedzy dochodami budżetu, pochodzącymi przecież z podatków a wydatkami z tegoż budżetu, w tym na emerytury.
    4. I jeszcze raz powtarzam, że nie ma sensu dzielenie wypłat z budżetu na wypłaty z osobnych funduszy obsługujących emerytury i renty (ZUS), zasiłki rodzinne (500+) i zasiłki dla bezrobotnych (tzw. Urzędy Pracy), jako że te wszystkie wypłaty powinny być podciągnięte pod jeden fundusz dochodu zagwarantowanego, a tylko wypłaty z tego funduszu powinny zależeć od podatków płaconych w przeszłości przez obywatela i jego obecnych dochodów i odnosić się to powinno zarówno do emerytur, jak też rent inwalidzkich i zasiłków rodzinnych oraz zasiłków dla bezrobotnych czy też stypendiów. Po prostu nie ma sensu istnienia osobnych biurokracji wypłacających emerytury i renty (ZUS), zasiłki dla bezrobotnych (tzw. Urzędy Pracy) i zasiłki rodzinne czyli 500+. Uważam, że te wszystkie wypłaty powinny być administrowane przez Urzędy Skarbowe, aby ograniczyć do minimum biurokrację i zatrudnienie w tejże biurokracji, które przecież są tylko zbędnym obciążeniem dla budżetu.

  74. Axiom , nie wprowadzaj szaleńczego nastroju . Kogo chcesz zamykać jak PiS wymusił(!) lot !
    1. Co do Tuska , że dał samolot . A co k…a miał zrobić ?
    Teoretyk jesteś . Wiesz jaki skandal by walnął jakby nie dał ?
    Rządziłeś kiedyś czymś ? Wiesz co to propaganda ? Wiesz .
    Więc nie pi…..l ! Samym sprzeciwem Tusk napędziłby Lechowi K. parę dodatkowych procent za małostkowość !
    Jak to ? Nie dał PREZYDENTOWI ? Co k…a , awionetkę miał wynająć ? Tak by zareagował tzw. NARÓD !

    I gdzie ? DO KATYNIA !!!

    A Katyń to przecież oczko w głowie solidaruchów ! To punkt zwrotny II WŚ ( wg. obu band ), zmieniający kompletnie widzenie II WŚ i tzw. ( wg. band ) wyzwolenia przez Armię Czerwoną . Jakie wyzwolenie ? Zniewolenie !
    Tak głosiły OBIE bandy !
    Nie pamiętasz , że nie było DNIA bez Katynia ?
    Katyniem się rzygało z przejedzenia !
    Więc nie wychwalaj niechcący bandy PiS , bo to ta sama banda co PO . I to banda POPiS zrujnowała pułk którym latały VIPy !
    Obie bandy tak samo wywalały doświadczone dowództwo bo … uczyli się w Moskwie ! Kumasz ?
    Tak samo jak obie bandy lansowały „wyklętych” czy chciały całkowitego zakazu aborcji .
    Tyle , że PO miało media po swojej stronie .

    2. Co do emerytur to de facto i tak będą i są ( częściowo) finansowane z budżetu . Ja optuję za emeryturą obywatelską . Równą . W granicach możliwości państwa. Powinna dać godne przeżycie pracującym .
    Bogaci mają wszelkie f-my operacji pieniądzem aby sobie podnieść emeryturę .
    Obiboki ustawiczne , powinny mieć ( już mają ) minimalne zasiłki na ludzkie przeżycie .

    @jakowalski ma rację , że wielość instytucji jest niepotrzebna . Można to bajecznie wręcz uprościć !
    Ale , @jakowalski – wiesz jaki elektorat straciłby PiS czy PO likwidując tyle stanowisk urzędniczych ?
    Przecież do samego 500+ przybyło coś 10 tys. !
    A można było po prostu podnieść kwotę wolną dla najmniej zarabiających , ale PRACUJĄCYCH !
    Dostałyby samotne matki nawet na jedno dziecko, a nie np. Radziwiłł !
    A zasiłki dawać tylko tym rodzicom , którzy naprawdę nie mogą pracować . Proste i do zrealizowania przez istniejące urzędy skarbowe !

  75. Axiom , aleś się rozmarzył w poście 33809 .
    Taaa , może jeszcze religię ze szkół wywalić ( 2-3 mld. oszczędności ) .
    Jedwabny szlak przywrócić ? Tylko co go szalony Antek wywalił za szkodzenie interesom USA .
    A projekt Jamał II wywalony przez AWS pamiętasz ?
    I wycie obu band p-ko NS ?

    Kto ma to zrobić ? PO , PiS – żarty !
    Przecież oni popierają Krk , wyklętych , zbankrutowaną , wrogą Ukrainę ( Upadlinę de facto ) i … USA !
    Marzyciel jesteś !

  76. momo1
    29 marca o godz. 21:58 33811
    To oczywista oczywistosc. Donek Amber Tusk, dyktator w tamtych czasach, nie mial prawa dac panstwowy samolot na prywatna wycieczke L Kaczynskiego !!! Absolutnie nic go do tego nie upowaznialo. Ale samolot dal. Samolot bez waznej rejerstracji, bez wykwalifikowanej zalogii i lecacy na lotnisko ktore nie istnieje w rejerstrach lotnisk.

    Twe speculacje co by bylo gdyby nie dal samolotu,.. sa bez sensu. Donek Amber Tusk mial obowiazek wywiazac sie z obowiazku i odmowic. To nie byla podroz sluzbowa L Kaczynskiego.

    Natomist Kowalski wytresowany w donosicielstwie zadziwia. Dlaczego on do tej pory nie doniosl do niezaleznej prokuratury i nizawislych sadow o bezprawnym udzieleniu panstwowego samolotu na lot do Smolenska ? Na mnie doniosl juz 4 razy w blachych sprawach na bazie swych halucynacji. A w sprawie katastrofy smolenskiej to przeciez twarde fakty.

  77. momo1
    29 marca o godz. 22:15 33812
    Polacy daja soba zamiatac przez nieudolne rzady ostanich 27 lat. 2.5 miliona bezrobotnych w kraju, 5 milionow wyemigrowalo,..niskie glodowe pensje,… Polacy oddaja az 55-65% swych zarobkow dla rzadu w postaci roznego rodzaju podatkow. Az przez 195 dni w roku polacy pracuja na podatki. I pomimo tego budzet ciagle ma regularne deficyty na poziomie 55-60 mld zl. Co reprezentuje 20-25% budzetu.
    Dla porownia, u mnie na wsi, daleko, za gorami i rzekami, ja oddaje w postaci podatkow zaledwie 15% moich zarobkow.
    Tu widac jaka jest cena polacy w Polsce placa za nieudolne, niewywalifikowane rzady !!!
    Na zadnym z najwyzszych stanowisk publicznych nie wymagane sa jakiekolwiek kwalifikacje. I za to polacy placa. A polskie ynteligenty,.. po prostu za glupie aby to nawet rozpoznac. Taki Kowalski na przyklad. Bosze, jak on nienawidzi oprocentowania.

    I tu cud sie moze zdarzyc. Do budzetu moze wplywac dodatkowe 100-200 mld zl rocznie. To tylko oplaty za tranzyt z projektu „silky road” ktory prawie w calosci sfinansuja glownie Chiny i w czesci Rosja.

    Jak rzad smie nie traktowac mozliwosci takich zarobkow powaznie !!!

    W sprawie Zus, to nie Zus jest problemem tylko glupie, niewykwalifikowane rzady a raczej nie-rzady. To glupota rzadzacych jest odpowiedzialna za problemy Zus. Tylko rozwazna polityka, ponad partyjna i ponad kadencyjna moze Polska wyciagnac z balaganu w ktorym sie znalazla. Zus potrzebuje zdrowych proporcji miedzy wplatami i wyplatami. O wyplatach nie da sie wiele zrobic ale wplatami nalezy sterowac. Prowadzic taka polityke anby zwiekszac zatrudnienie i placic wieksze pensje.

    Np w Dani, koszty pracy w Dani sa 4-6 krotnie wyzsze niz w Polsce a bezrobocie jest tam 2 razy nizsze. Da sie sie ? Tragedia jest ze w Polsce rezimy ostatnich 27 lat nie potrafia rzadzic, nie maja o tym elementarnego pojecia a co jeszcze gorsze nawet nie potrafia nasladowac dobre wzorce.

  78. Momo
    Wiem o tej utracie elektoratu. Dlatego też uważam, że tylko oświecona dyktatura może wyciągnąć Polskę z tego dołka, do którego wrzucono nas w ramach tzw. transformacji gospodarczej.
    Pozdrawiam

  79. Axiom
    Jak sobie wyobrażasz zwiększanie zatrudnienia i jednoczesne płacenie coraz to większych pensji? Wyższe pensje REALNE można przecież płacić tylko wtedy, jeżeli zwiększa się wydajność pracy, ale wtedy maleje przecież zatrudnienie (jako że mniejsza ilość pracowników wytwarza wtedy więcej, taniej i na ogół lepiej). Niestety, ale cierpisz na brak elementarnej edukacji ekonomicznej i nie potrafisz logicznie rozumować. Poza tym, Dania jest małym krajem, który nie był zniszczony przez wojnę, a nawet się na niej dorobił (eksport mięsa do Niemiec) a po wojnie otrzymał ogromną pomoc z USA. Dania nie była też objęta blokadą gospodarczą przez USA. Itp. Itd.

  80. Kowalski, zdolnosci przywodczych nie posiadasz, nawet nie wiesz co to jest, dobrych wzorcow ani nie rozumiesz ani nie potrafisz nasladowac. Nawet nie wiesz na czym Dania zarabia. Na transporcie, elekronice przemyslowej i rolnictwie. I na wlasnosci intelektualnej.

    Rok 2015, ilosc patentow na milion mieszkancow,..Dania 80, Polska 2.5 !!!

    Zrodla polskiej tragedii tkwia;
    towarzysz Wieslaw – wyksztalcenie podstawowe
    towarzysz Edward – wysztalcenie podstawowe
    towarzysz Wojciech – wikipedia nawet nie wsponina o wyksztalceniu
    towarzysz Bolek – wyksztalcenie podstawowe
    towarzysz Mazowiecki – nawet nie mial podstawowki
    Podobnie,…Kwasniewski, Buzek, Tusk, Miller, Kaczynscy,..Szydlo,… pozbawieni przydatnych kwalifikacji. Nigdy nie prowadzili bizensow, nawet nie wiedza co to jest biznes. Nawet kioskami Ruchu nie kierowali.

    Zawsze jest tak. Gdy glupek dostanie wysokie stanowisko zawsze otoczy sie tylko takimi ktorych potrafi kontrolowac i ktorzy mu nie zagrazaja. Tj bedzie zatrudnial jeszcze glupszych od soiebie. Tak jest w kazdej organizacji.
    Ale za glupote rzadu zawsze placa obywatele. Jest to bardzo sroga kara. Co gorsze gdy glupcy rzadza stworza taki model oglupiajacej edukacji aby na tle oglupionego narodu wygladac przywodczo. I tak jest w Polsce.
    W porownaniu z rokiem 1980 mysle ze polacy cofneli sie intelektualnie o co najmniej 25-40 lat.
    A polska ynteligencja !!! Bosze coz to za tragedia. Oni w absolwencie szkoly podstawowej w Bolku, widzieli swego przywodce !!

    W czym tkwi sila panstw ? Japonia,..500 patentow na milion mieszkancow, Polska 2.5 (rok 2015). Tak jest co roku. Japonskie marki, Toyota, Nissan, Honda, Kawasaki, Mitsubishi, Suzuki, Dichatsu, Subaru, Yamaha, Toshiba, Mitsuii, Sansuii, Fuji, Cannon, Sony, …. To wlasnosc intelektualna, dyktuja ceny, zarabiaja, palaca wysokie pensje, stwarzaja zatrudnienie.

    Polskie marki,…. nie ma o czym pisac,… jablka ?

    Przecietny model np Toyoty, potrzebuje 25-30 tys czesci co daje prace 5-10 tys dostawcow. Co zatrudnia ludzi. Tak buduje sie zatrudnienie. A w Polsce ? Z jakim etuzjazmem rozpieprzono FSO ?

    W Singapore nie maja nawet wody. Ale stworzyli jeden z najwyzszych poziomow zycia dla swych obywateli. To wynik zdolnosci przywodczych.

  81. Axiom
    A ty masz jakiekolwiek zdolności poza zdolnością atakowania mnie ad personam?
    I czy znasz to: Acht und achtzig Professoren und Vaterland, Du bist verloren.
    Poza tym, to Dania zarabia na posiadanym kapitale, żyje z odsetek od niego. Nie porównuj jej do Japonii. która jako jeden z niewielu krajów na świecie ma wciąż swój własny przemysł i swoją własną myśl techniczną. Singapur to jest zaś państwo policyjne żyjące z prania brudnych pieniędzy, handlem bronią i tajnymi technologiami (niby skąd ChRL bierze te wszystkie tajemnice zachodnich firm?). Musisz wiele się jeszcze nauczyć, aby ze mną dyskutować jak z równym.

  82. @axiom
    Jesli idzie o scislosc to tow. Edward mial niby wyksztalcenie wyzsze bo ukonczyl niby studia na wydziale gorniczym Politechniki Slaskiej. Oczywiscie ukonczyl je tak, ze mu na telefon przyniesli dyplom w zebach.
    Bolek mial zasadnicze zawodowe. ‚Magister’ Kwasniewski niepelne wyzsze + moskiewski kurs indoktrynacji. Buzek – profesor chemii. Tusk – magister historii. Miller taki magister jak Gierek, tylko ze po kursie marksistowsko – leninowskim – zwykly baran, pezy nim nawet Bolek to Einstein. Kaczynscy, obaj po doktoratach z prawa. Szydlo magister etnograf, doktorantka prawa (nie wiem czy ukonczyla, chyba nie bo dzis kazdy PiSowski magazyn stawialby dr. przed jej nazwiskiem).

  83. Archer
    Wszystkich przebija znany nam Leonid Kowalski vel jakowalski. Doktor z lemologi nie stosowanej.
    Wyobrazmy sobie ze zostal on premierem. Jakie egzotyczne kwalifikacje mieli by jego ministrowie. I przetrwali by 3 dni.

  84. Archer
    A ty?

  85. axiom1 31 marca o godz. 11:44 33820, Archer 31 marca o godz. 8:37 33819
    Olbrzymia większość ministrów w rządzie UK ma tradycyjne wykształcenie humanistyczne z Oxbridge (filologia klasyczna, literatura brytyjska etc.) albo prawnicze, a w rządzie USA i w ichnim parlamencie przeważają prawnicy. To są zawodowi politycy, a olbrzymia większość z nich nawet budki z gazetami nie prowadziła. Podobnie też jest we Francji czy w Niemczech.

  86. jakowalski
    1 kwietnia o godz. 8:38 33822
    Kandydaci na ministrow (sekretarzy) w USA musza zaliczyc komisje kongresu gdzie musza udowodnic swe kwalifikacjie. Po czym komisja glosuje i zatwierdza albo odrzuca. Ponadto sama pozycja ministra (sekretarza) jest tylko politycznym stanowiskiem.
    Warto podkreslic ze prezydent zgaszajacy kandydature nie ma zadznej wladzy nad kongresem. W USA rzeczywiscie istnieje podzial miedzy wladza wykonawcza i ustawodawcza. Nie jest mozliwe aby krtos by i rzadzie i w kongresie.
    Resorami rzadza dyrektorzy generalni i sa to wylacznie fachowcy.

    W Polsce nic z tych rzeczy. Kazdy dupek moze byc nominowany na ministra i wszystkie czolowe etaty w ministerstwach sa zawlaszczanie przez partyjna nomenklature.
    Nie ma podzialu miedzy wladza wykonawcza i ustawodawcza. Te same osoby sa w rzadzie i w Sejmie. Rzad i Sejm kontorlowane sa porzez te sama osobe, tj dyktatora zwycieskiej partii w wyborach. Moze on nominowac na ministra i psa i kota i Sejm na jego rozkaz zatwierdzi i psa i kota.

    Widac ze piszesz aby usasadnic swe mizerne kwalifikacje w polityce. Gdyby scinali lby za szkody wyrzadzone przez okupantow wysokich stanowisk publicznych nie pchal bys sie do polityki.

  87. Nie moge sie nadziwic blazenstwu polskich rzadow. To nieustanne prowokowanie Rosji zle sie skonczy. Strategia wojenna Rosji jest przeciez jawna. Na wasali nie beda tracic ani czasu ani ludzi ani sprzetu. Zrzuca kilka tzw ‚strategicznych srodkow’ czyli bomb atomowych i bedzie po Polsce i po polakach. Wtedy czy Nato zareaguje czy nie zareguje nie bedzie moialo juz znaczania bo ani Polski ani polakow juz nie bedzie. Polecam dr Jacek Bartosik na you-tube o doktrynie wojennej Rosji.

    Jest szczytem debilizmu i halucynacji,.. jakies scenariusze oparte o srodki i sposoby walki jak w IIWS,…bitwa o ‚przesmyk suwalski’,… co z debilizm nieslychany. Przeciez to ciemnogrod !!!

    Innym realnym scenariuszem jest zgoda Rosji na rozpoczecie rozmow nad przyszloscia Prusow Wschodnich. Niemcy o takie rozmowy sie staraja. Rosja odmawia, na razie. Gdy tylko dojdze do takich rozmow Polska przestanie istniec. Przeciez to oczywiste. Polska nie ma traktatu pokojowego z Niemcami. Niemcy uwazaja sprawe utraconych ziem po IIWS za nieuregulowana. I tu Nato nie pomoze.

    Jaki bedzie rachunek za pobyt amreykanskich wojsk kolonialnych na terenie Polski. Ile dodatkowych miliardow dolarow Polska bedzie musiala pozyczyc na konto polskich dzieci i pokolen jeszcze nie urodzonych. Bo rachunek za to bedzie.

    Sam pobyt wojsk amerykanskiego imperialisty na terenie Polski jest aktem zdrady ze strony polskiego rzadu. Oczywisty gwalt na konstytucji.

    Najlepsza obrona jest nie robic sobie wrogow. Dazyc do dobrych stosunkow z sasiadami, wspolpracowac, handlowac i zarabiac. Dlaczego to jest trudne ?

    Z punktu USA, jaki jest cel pobytu amerykanskich wojsk w Polsce ?

    Nie dopuscic do budowy jedwabnego szlaku przez Polske.
    Polska staci 100-200 mld zl (tylko) za tranzyt. Co rok
    Polska zaplaci $2-3 mld za pobyt amerykanskich wojsk. Co rok
    Bialorus stanie sie smiertelnym wrogiem bo oni tez straca za tranzyt z powodu Polski.

    Wydaje sie to byc „swietnym” interesem dla Polski. Niestety w Polsce nie ma ani jednej parii politycznej reprezentujacej interesy Polski. Ani mediow.

    A jedwabny szlak i tak powstanie. Dojdze do rosyjskich portow na Baltyku i morzu Czarnym i dalej promami do Europy omijajac polskiego warchola i wasala.

    Nie moge pojac jak moza byc az tak glupim i dzialac na szkode kraju i na tak gigantyczna skale. Wasalizm bezgraniczny.

  88. Axiom,
    Zrozum biedaku, że te parlamentarne komisje składają się w USA z zawodowych polityków, czyli w praktyce z prawników, a więc z ludzi znającymi się na niczym, a kwalifikacją na ministra (sekretarza stanu) jest tam przynależność do odpowiedniej partii politycznej (tej, która wygrała wybory) i poparcie ze strony prezydenta. Resortami rządzą wszędzie biurokraci, ale czy oni są fachowcami? Na pewno są oni fachowcami od przekładania papierków. Jak działa rząd i administracja państwowa w UK pokazuje zaś najlepiej serial BBC „Yes, Minister/Yes, Prime Minister”. Polecam!
    W Australii aby być ministrem, trzeba być posłem albo senatorem. Wiedziałeś o tym? Założę się, że nie…
    Poza tym, to ja się nie pcham na polityczne stanowiska.

  89. Nie ma się co kłócić. Gdy Le Pen wygra (a wbrew sondażom – wygra – http://papug.pl/le-pen-frexit-eurocrash/) Unia się rozpadnie i nasze problemy same się rozwiążą:)