Reklama
Polityka_blog_top_bill_desktop
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot1
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot2
Niebo w płomieniach - Blog Jarosława Makowskiego Niebo w płomieniach - Blog Jarosława Makowskiego Niebo w płomieniach - Blog Jarosława Makowskiego

15.11.2016
wtorek

Gdy ideologia jest ważniejsza niż dzieci

15 listopada 2016, wtorek,

Czy, Drodzy Rodzice, widząc, jak minister Zalewska zmienia polską szkołę, powierzylibyście jej opiekę nad swoim dzieckiem w czasie, gdy Wy idziecie do kina? No właśnie…

1.

Jeśli jedna osoba mówi ci, że coś robisz źle, to możesz to zignorować. Jeśli to samo mówi ci druga, powinieneś się zastanowić. Jeśli trzecia, czas coś zmienić. Na Annę Zalewską trwa nalot dywanowy sprowadzający się do hasła: „Niech Pani nie idzie tą drogą. Pani niszczy szkołę, wprowadza chaos”. Mówią to politycy partii opozycyjnych czy byli ministrowie edukacji. Dobrze, powie ktoś, to oczywiste, bo chronią swój dorobek. Ale przecież na tym nie koniec.

To samo mówią nauczycie, to samo mówią eksperci, to samo – w końcu – mówią rodzice, a nawet sami gimnazjaliści.

Jednak wszystkie te głosy krytyki to jak rzucanie grochem o ścianę. Minister Zalewska postanowiła zatkać uszy i zamknąć oczy, by nie słyszeć wszystkich tych głosów protestu i nie widzieć oburzonych stylem i sposobem wprowadzanych zmian. Minister Zalewska postanowiła, używając kłamstw, półprawd, manipulacji, zrównać gimnazja – jako obiekt nienawiści pisowskich polityków – z ziemią. Ma zostać pogorzelisko. Koniec kropka. A że przy okazji zniszczy rodzimą edukację? Trudno. Przecież tam, gdzie pisowskie drwa rąbią, tam wióry lecą.

2.

Czy polski system edukacji jest tak zły, że trzeba go zrównać z ziemią? Nie ma, rzecz jasna, takiego systemu, którego nie można poprawić. To jasne. Ale gimnazja, jak pokazują badania, zaczynają się sprawdzać. I przynosić owoce. Pokazują to choćby badania PISA, gdzie jasno widać, że żaden kraj nie poprawił tak radykalnie wyników swojego nauczania jak Polska. Polscy uczniowie są również jednymi z najlepszych w Europie 15-latków z matematyki i przedmiotów ścisłych. Na Starym Kontynencie wyprzedzają nas tylko Finlandia, Estonia, Szwajcaria i Holandia. Za nami są m.in. Niemcy i Wielka Brytania. Krótko: minister Zalewska działa wedle starej zasady. Czyli jeśli fakty mówią coś innego, niż ja sądzę, tym gorzej dla faktów.

Ale jak doskonale wiemy, tu nie o fakty idzie. Najlepiej pokazuje to pisowska propaganda. Minister Zalewska i pisowscy politycy zaczęli kampanię pod znamiennym hasłem: „Dobra Szkoła”. Po tzw. dobrej zmianie, tzw. dobrym roku – mamy też tzw. dobrą szkołę. I przyglądając się propagandzie, widać, że nie idzie w tej tzw. reformie o jakość nauczania, nie chodzi o to, by nasze dzieci przygotować do samodzielnego myślenia czy radzenia sobie w tym niepewnym i ryzykownym świecie.

Pisowska „dobra szkoła” to wedle partii władzy „bezpieczna szkoła”. Czy już teraz, Drogi Rodzicu, Drogi Nauczycielu, rozumiesz, dlaczego trzeba zlikwidować gimnazja? Bo to miejsce, gdzie jest niespotykana przemoc, gdzie nasze dzieci się zabiją, gdzie się kradnie, gdzie się wyzywa nauczycieli, gdzie się dręczy kolegów. Czy w podstawówce nie znajdziemy podobnych sytuacji? Oczywiście, że tak. A jeśli tak, to dlaczego pisowski rząd nie chce likwidować podstawówek? PiS działa w ten sposób, że gdy trzeba zabić komara, to używa do tego karabinu maszynowego.Zrzut ekranu 2016-11-08 o 16.40.43Każdy jednak, kto zna pisowskie metody działania, nie jest zdziwiony taką narracją i tym stylem opowieści. Przypomnijmy: gdy PiS i – jakoś nieobecni dziś, bo zapewne pracujący w ministerialnych gabinetach państwo Elbanowscy – organizowali akcję „Ratuj Maluchy”, również straszyli rodziców, że gdy 6-latki pójdą do szkoły, to nie będą w niej bezpieczne. Nie szło o edukację, ale poczucie, że nasze dzieci nie będą bezpieczne. Choć szkoły i dyrektorzy zapewniali, że wszystko jest przygotowane. PiS nie umie rządzić inaczej niż poprzez strach. I zarazem wie, że tylko budząc i wywołując w nas strach, może się okazać, że zgodzimy się w ostateczności na destrukcję polskiej szkoły. I pozwolimy, by minister Zalewska eksperymentowała na naszych dzieciach.

3.

Po co więc cały ten edukacyjny bajzel, który funduje dzieciom, rodzicom, i nauczycielom pisowski rząd? Raz – by wymienić dyrektorów szkół. Podejrzanych nauczycieli zwolnić. Dwa – szkoła dla PiS nie jest miejscem, gdzie zdobywa się wiedzę, jest miejscem, gdzie zamiast wiedzy będzie wtłaczana ideologia, a dzieci będą poddawane nowej, pisowskiej obróbce wychowawczej.

I na koniec, Drodzy Rodzice, postawny sobie proste pytanie: czy widząc, jak minister Zalewska zmienia polską szkołę, jesteście pewni, że idzie tu o dobro naszych dzieci? Czy widząc, jak działa minister Zalewska, powierzylibyście jej opiekę nad Waszymi dziećmi w czasie, gdy Wy idziecie do kina? No właśnie…

Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_mobile
Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_desktop

Komentarze: 66

Dodaj komentarz »
  1. Proszę Pana cała ta wierchuszka PiS-owska, z jej guru na czele, to ludzie do granic aroganccy i przekonani o swojej wielkości, więc czemu się Pan dziwi? Ale może „suweren” właśnie tego chciał?

  2. PiS czerpie tutaj częściowo z wieloletniego „naloty dywanowego” demagogi atakującej polską oświatę uprawianą równie intensywnie przez liberalne oraz nieliberalne media. Od lat wskazuję na wymierne i sprawdzalne fakty, jak np. badania PISA, mówiące, że to nie system edukacji zwłaszcza tej podstawowej i średniej oraz poziom wykształcenia młodzieży jest rzeczywistym problemem Polski. To że w miarę normalny poziom wykształcenia nie przekłada się później na życie publiczne jest nie tyle kwestią braków edukacji, co raczej patologii w organizacji państwa i hermetycznego zamknięcia sfery publicznej przed społeczeństwem. Jednym słowem wzajemne wyalienowanie się społeczeństwa, sfery publicznej i państwa. Wynika to z systemowych blokad i braku rzeczywistej demokracji, w której społeczeństwo miałoby szanse wybierać w sposób wolny i oddolny swoich przedstawicieli do Sejmu.

    W tej kwestii widać wyraziście, jak mało gdzie, że pani Zalewska i cały ten PiS jest w sumie rezultatem i zgniłym owocem wieloletniej pracy tak zwanych „elit”. Z lewa i prawa. Trzeba było od lat wskazywać na fakty, liczny i rzeczywiste problemy Polski i polskiej edukacji. Dzisiaj jest już za późno a PiS z panią Zalewską na zasianym polu obficie żniwuje.

  3. Ważna wiadomość: Postanowieniem Prokuratora Rejonowego Warszawa Ochota w Warszawie z dnia 9 listopada 2016 r. wszczęte zostało śledztwo pod sygnaturą PR 5 Ds 1275.2016 w sprawie naruszania prawa na blogach „Polityki”, a szczególnie w sprawie publicznego znieważania na nich Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej.
    Nick „snakeinweb” jest wymieniony w aktach śledztwa.

  4. Reklama
    Polityka_blog_komentarze_rec_mobile
    Polityka_blog_komentarze_rec_desktop
  5. Skąd u Pana Makowskiego ta bezgraniczna niemalże wiara w wyniki owych testów i rankingów? Co z poziomem polskiego szkolnictwa wyższego? Przecież poziom wiedzy obecnego doktoranta, nawet na UW czy UJ, jest niższy niż poziom maturzysty z czasów PRL-u. W nauce liczy się bowiem nie ilość, a jakość, a ilość przechodzi tu w jakość, ale z reguły niższą. Przecież jeśli mamy te same, jak nie mniejsze środki do dyspozycji, a coraz więcej studentów, to jakość ich wykształcenia musi maleć. Oto trochę danych ilustrujących upadek polskiej nauki po roku 1989:
    1. Według portalu „nauka.polska.pl”, to mamy obecnie w Polsce około 13 tysięcy osób z tytułem profesora oraz około 18 tysięcy doktorów habilitowanych, a tymczasem najlepsze polskie wyższe uczelnie, czyli UW i UJ są notowane w czwartej a nawet i piątej setce światowych rankingów. Przykładowo: UW spadł z miejsca 300 w roku 2003 na miejsce 400 w roku 2015 (shanghairanking.com/World-University-Rankings/University-of-Warsaw.html) zaś UJ po nieznacznej poprawie z miejsca 425 w roku 2003 na miejsce 320 w roku 2006 spadł obecnie na miejsce 380 (shanghairanking.com/World-University-Rankings/Jagiellonian-University.html).
    2. Polska wydaje na naukę ok. 0.4% PKB (to jest mniej więcej połowę średniej unijnej i około 1/3 tego co w USA) – dla porównania: USA ok. 1.2%, Korea Płd. ok. 1.1%, a Japonia i UE (jako całość) wydaje na naukę ok. 0.8 swego PKB (według portalu „smarterpoland.pl”), ale nawet i to nędzne niecałe pół procenta PKB jest marnowane przez polską mafię profesorską, która od roku 1990 opanowała na dobre polską naukę i polskie szkolnictwo wyższe.
    3. Polska wydaje obecnie per capita na badania naukowe co roku 14% tego co USA, a ma wciąż tylko dokładnie zero procent nagród Nobla i medali Fieldsa co USA.
    Już dawno temu dokonałem więc, także na forum „Polityki”, dogłębnej analizy kryzysu, jaki dotknął polską naukę i polskie szkolnictwo wyższe, a więc aby się nie powtarzać, wspomnę tylko, że największą tragedią polskiej nauki i polskiego szkolnictwa wyższego jest to, że nikt z osób w niej dziś zatrudnionych nie chce w niej zmian. A najbardziej nie chcą zmian ci, którzy w polskiej nauce iw polskim szkolnictwie wyższym mają najwięcej do powiedzenia, czyli etatowi profesorowie „belwederscy” z polskich „wyższych” uczelni, jako że to właśnie oni na prawdziwej reformie polskiej nauki najwięcej musieli by stracić: przede wszystkim te swoje profesorskie stołki, wysokie emerytury i możliwość dorabiania „na państwowym” aż do osiągnięcia wieku 75 lat.
    Polskiej nauce pomóc może więc obecnie tylko rewolucja, czyli radykalna zmiana ekipy nią zarządzającej, a nie pseudo-reformy, które obserwujemy od roku 1990, a które tylko pogłębiają jej zapaść. Najgorszym ze wszystkiego rozwiązaniem jest zaś, to, czego domaga się polska profesura, czyli zwiększenie finansowania czegoś, co od lat już nie działa, co nie przynosi żadnych efektów, a więc powtarzam, że każda dodatkowa złotówka przeznaczona obecnie na polską naukę i polskie wyższe uczelnie jest z definicji złotówką bezpowrotnie straconą, jako ze zostanie ona bezproduktywnie skonsumowana przez mafię profesorską, która od lat rządzi polską nauką i polskim szkolnictwem wyższym..

  6. Ale może jednak idzie nowe? Minister Gowin mówi: koniec z masowością kształcenia. „Ktoś z ledwo co zdaną maturą nie powinien być studentem najlepszych polskich uczelni” – jak najbardziej, także to, że „uczelnie nie mogą przyjmować kogo popadnie, kierując się zasadą, że za studentem idą pieniądze”. I zgoda, że to doprowadzi do zamknięcia mniejszych i gorszych uczelni, a większe podporządkuje potrzebom gospodarki. Do tego dobrze, że mniej zdolni studenci, którzy na najlepsze uczelnie się nie dostaną, (a mniejszych już nie będzie) pójdą na uczelnie prywatne albo w ogóle na studia się nie wybiorą, bo ich nie będzie stać. Nie każdy bowiem nadaje się na studia wyższe.
    Popieram też to, że największe pieniądze uczelnia dostanie, kiedy na jednego wykładowcę będzie przypadać od 11 do 13 studentów. Do tego dobrze będzie, że więcej pieniędzy przypadnie uczelniom z lepszą kadrą akademicką oraz tym, które są dla wykładowcy podstawowym miejscem pracy.
    http://wyborcza.pl/7,75968,20944484,gowin-szybki-i-rewolucyjny-chce-zeby-uczelnie-poczuly-pieklo.html#BoxGWImg

  7. Bardzo dziękuję panu Makowskiemu za ponowne opublikowanie tego samego tekstu identycznego z publikacją w 1999, kiedy reformę edukacyjną przeprowadzali awuesiacy. Cieszy, że pan nie zmienia poglądów i od 1999 do 2016 ma absolutnie takie same.

  8. „Gdy ideologia jest ważniejsza niż dzieci.”

    A już myślałem, iż filozof mówi o zmartwieniu działaczy ONZ z Oknami Życia. Sen z powiek im spędza podobno fakt, iż uratowane dziecko może nie mieć prawdziwej tożsamości (czyli prawidłowego nazwiska) 🙂

  9. „‚To be or not to be’ jest tez o (za chwile) dzieciach. Ale kaze sie zastanowic KTO i DDLACZEGO ma o tym wydawac wyroki.

    KULTURA TO PRODUKT LUDZI.

    JEJ ECHEM JEST RELIGIA.

    POLITYKA TO OSTATNIE ECHO TEGO MYSLENIA.

    (ideologia to juz tylko to, co wydalila z siebie polityka i dlatego az tak ‚pachnie’)

  10. @jakowalski
    „Postanowieniem Prokuratora Rejonowego Warszawa Ochota w Warszawie z dnia 9 listopada 2016 r. wszczęte zostało śledztwo pod sygnaturą PR 5 Ds 1275.2016 w sprawie naruszania prawa na blogach „Polityki”, a szczególnie w sprawie publicznego znieważania na nich Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej.
    Nick „snakeinweb” jest wymieniony w aktach śledztwa.”

    Janie, czuje sie zawiedziony. Czy Archer jest tam rowniez wymieniony? Jezeli jeszcze nie to chetnie dostarcze prokuratorze okazji aby i mnie wymienili. Tylko nie w stosunku do aktualnego prezydenta.

  11. ” Gdy ideologia jest ważniejsza niż dzieci ”

    Polskie dzieci sa systematycznie otumaniane religijnym zabobonem i w bestialski sposob zadluzane juz przez 27 lat.

    W tym jest problem. Polak gluopi i zadluzony nie ma szansy. Skazany jest na dozywotnie poddanstwo i wyzysk. Temu sluzy obecena edukacja i to jest celem mediow.

    Obecna tzw reforma szkolnictwa nie warta jest komentarzy. Szkolnictwo i media nalezy wyzwolic spod obcej dominacji. Szkolnictwo jest pod dyktatem Watykany a media wlasnoscia niemcow. Polacy sa modelowani pod potrzeby Watykanu i Niemiec.
    To trzeba zmienic i „patriotyczny rzad pisowski” ma obowiazek tego dokonac.

  12. @jakowalski
    Znajdź bardziej wiarygodne badania na temat.

  13. mpn – 16 listopada o godz. 19:16 31622
    Korzystałem z:
    Bank Światowy i Europejski Bank Inwestycyjny (2004) Szkolnictwo wyższe w Polsce (Raport Nr 29718)
    Białowolski P. i Więziak, D.(2008) Miejsce Polski w intelektualnym wyścigu Europy Rzeczpospolita 7 kwietnia 2008
    ‘Dalatata’ (2010) Blog Profesora Dalataty (http://dalatata.blox.pl/html)
    Dybczyński, A. (2011) Jestem baronem. Nie chcę dłużej żyć w średniowieczu Gazeta Wyborcza 28 stycznia 2011 roku
    http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,88047,9022221,Jestem_baronem__Nie_chce_dluzej_zyc_w_sredniowieczu.html
    European Union (2005) Human Resources and Mobility – Document EUR 21620 (The European Charter for Researchers and The Code of Conduct for the Recruitment of Researchers – Europejska Karta Naukowca oraz Kodeks Postępowania przy rekrutacji pracowników naukowych)
    http://ec.europa.eu/eracareers/pdf/am509774CEE_EN_E4.pdf (English), http://ec.europa.eu/eracareers/pdf/kina21620b8c_pl.pdf (Polski)
    European Innovation Scoreboard 2007
    http://www.proinno-europe.eu/page/european-innovation-scoreboard-2007
    Eurostat (2010) Eurostat Yearbook 2010 http://epp.eurostat.ec.europa.eu/portal/page/portal/product_details/publication?p_product_code= KS-CD-10-220
    GUS (1939-2009) Roczniki Statystyczne (różne wydania) Warszawa: Wydawnictwo GUS
    Keller, L. (2008,1) Competitiveness of Polish Economy at the Beginning of the 21st Century: Implications for Economic Policy International Journal of Economic Policy in Emerging Economies (Nr 2, Vol. 1)
    Keller, L. (2008,2) Czynniki Poprawy Konkurencyjności Unii Europejskiej Wobec Chin, Japonii i Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej w: Danuta Kopycińska (red.) Polityka Unii Europejskiej Szczecin: Uniwersytet Szczeciński
    Keller, L. (2009,1) Science and Higher Education During the Major Recession – referat zaprezentowany na XV Konferencji Naukowej Młodych Ekonomistów „Przyszłość gospodarki po światowym kryzysie”, Szkoła Główna Handlowa (Warszawa, wrzesień 2009)
    Keller, L. (2009,2) Long-Term Effects of the Balcerowicz Plan on Higher Education and Scientific Research in Poland – referat zaprezentowany na Warsaw East European Conference, Uniwersytet Warszawski (lipiec 2009)
    Keller, L. (2010) Reform of Tertiary Education in Poland: Necessity or Luxury? – referat zaprezentowany na Warsaw East European Conference, Uniwersytet Warszawski (lipiec 2010)
    Lem, S. (1975) “Posłowie” do Philip K. Dick UBIK Kraków: Wydawnictwo Literackie
    (The) Lisbon Council (2008) University Systems Ranking: Citizens and Society in the Age of Knowledge (listopad 2008)
    OECD (2007) Oliver Fulton, Paulo Santiago, Charles Edquist, Elaine El-Khawas and Elsa Hackl OECD Reviews of Tertiary Education in Poland Paris: OECD
    Shanghai Jiao Tong University (2008) Academic Ranking of World Universities
    Thieme, J.K. (2009) Szkolnictwo wyższe. Wyzwania XXI wieku. Polska – Europa – USA Warszawa: Difin S.A.
    Times Higher Education Supplement (2007) Word University Ranking 2007
    Wanke-Jakubowska M. i Wanke-Jerie M. (red. 1999) Stan nauki i techniki w Polsce Warszawa: Komitet Badań Naukowych
    Wzór na reformę (2008) – Dyskusja nad stanem nauki polskiej w Polityce z 27 maja 2008
    http://www.polityka.pl/nauka/256649,1,wzor-na-reforme.read
    Zespół Doradców Strategicznych Prezesa Rady Ministrów (2008) Raport o Kapitale Intelektualnym Polski (lipiec 2008)
    http://www.pliki.kprm.gov.pl/raport_kapital_intelektualny_polski.pdf
    Żylicz, M. (b.d.) O reformie szkolnictwa wyższego http://www.fnp.org.pl/files/Reforma%20Nauki%20i%20Szkolnictwa%20Wy%C5%BCszego%20Maciej%20Zylicz_z%20tabelami.pdf
    Żylicz, M. (2004) Dropping habilitation would aid Progress in Poland Nature Nr 427

  14. mpn – 16 listopada o godz. 19:16 31622
    Korzystałem z:
    Bank Światowy i Europejski Bank Inwestycyjny (2004) Szkolnictwo wyższe w Polsce (Raport Nr 29718)
    Białowolski P. i Więziak, D.(2008) Miejsce Polski w intelektualnym wyścigu Europy Rzeczpospolita 7 kwietnia 2008
    ‘Dalatata’ (2010) Blog Profesora Dalataty (dalatata.blox.pl/html)
    Dybczyński, A. (2011) Jestem baronem. Nie chcę dłużej żyć w średniowieczu Gazeta Wyborcza 28 stycznia 2011 roku
    wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,88047,9022221,Jestem_baronem__Nie_chce_dluzej_zyc_w_sredniowieczu.html
    European Union (2005) Human Resources and Mobility – Document EUR 21620 (The European Charter for Researchers and The Code of Conduct for the Recruitment of Researchers – Europejska Karta Naukowca oraz Kodeks Postępowania przy rekrutacji pracowników naukowych)
    ec.europa.eu/eracareers/pdf/am509774CEE_EN_E4.pdf (English), ec.europa.eu/eracareers/pdf/kina21620b8c_pl.pdf (Polski)
    European Innovation Scoreboard 2007
    proinno-europe.eu/page/european-innovation-scoreboard-2007
    Eurostat (2010) Eurostat Yearbook 2010 epp.eurostat.ec.europa.eu/portal/page/portal/product_details/publication?p_product_code= KS-CD-10-220
    GUS (1939-2009) Roczniki Statystyczne (różne wydania) Warszawa: Wydawnictwo GUS
    Keller, L. (2008,1) Competitiveness of Polish Economy at the Beginning of the 21st Century: Implications for Economic Policy International Journal of Economic Policy in Emerging Economies (Nr 2, Vol. 1)
    Keller, L. (2008,2) Czynniki Poprawy Konkurencyjności Unii Europejskiej Wobec Chin, Japonii i Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej w: Danuta Kopycińska (red.) Polityka Unii Europejskiej Szczecin: Uniwersytet Szczeciński
    Keller, L. (2009,1) Science and Higher Education During the Major Recession – referat zaprezentowany na XV Konferencji Naukowej Młodych Ekonomistów „Przyszłość gospodarki po światowym kryzysie”, Szkoła Główna Handlowa (Warszawa, wrzesień 2009)
    Keller, L. (2009,2) Long-Term Effects of the Balcerowicz Plan on Higher Education and Scientific Research in Poland – referat zaprezentowany na Warsaw East European Conference, Uniwersytet Warszawski (lipiec 2009)
    Keller, L. (2010) Reform of Tertiary Education in Poland: Necessity or Luxury? – referat zaprezentowany na Warsaw East European Conference, Uniwersytet Warszawski (lipiec 2010)
    Lem, S. (1975) “Posłowie” do Philip K. Dick UBIK Kraków: Wydawnictwo Literackie
    (The) Lisbon Council (2008) University Systems Ranking: Citizens and Society in the Age of Knowledge (listopad 2008)
    OECD (2007) Oliver Fulton, Paulo Santiago, Charles Edquist, Elaine El-Khawas and Elsa Hackl OECD Reviews of Tertiary Education in Poland Paris: OECD
    Shanghai Jiao Tong University (2008) Academic Ranking of World Universities
    Thieme, J.K. (2009) Szkolnictwo wyższe. Wyzwania XXI wieku. Polska – Europa – USA Warszawa: Difin S.A.
    Times Higher Education Supplement (2007) Word University Ranking 2007
    Wanke-Jakubowska M. i Wanke-Jerie M. (red. 1999) Stan nauki i techniki w Polsce Warszawa: Komitet Badań Naukowych
    Wzór na reformę (2008) – Dyskusja nad stanem nauki polskiej w Polityce z 27 maja 2008
    polityka.pl/nauka/256649,1,wzor-na-reforme.read
    Zespół Doradców Strategicznych Prezesa Rady Ministrów (2008) Raport o Kapitale Intelektualnym Polski (lipiec 2008)
    pliki.kprm.gov.pl/raport_kapital_intelektualny_polski.pdf
    Żylicz, M. (b.d.) O reformie szkolnictwa wyższego fnp.org.pl/files/Reforma%20Nauki%20i%20Szkolnictwa%20Wy%C5%BCszego%20Maciej%20Zylicz_z%20tabelami.pdf
    Żylicz, M. (2004) Dropping habilitation would aid Progress in Poland Nature Nr 427

  15. Archer – 16 listopada o godz. 8:50 31619
    Nie przypominam sobie, abyś kogo publicznie znieważył.

  16. Te same osoby, ktore dzis protestuja przeciw likwidacji gimnazjow protestowaly przeciw ich wprowadzaniu…
    Generalnie jest moda na protestowanie przeciwko zmianie.
    Gimnazja byly i owszem za Sanacji..ich wprowadzenie bylo watpliwym unowoczesnianiem polskiego systemu edukacji.

    Obecny rzad ma swoje argumenty i konsekwentnie wprowadza w zycie zmiany.
    Dlatego zostal wybrany.

  17. @jakowalski
    Janie, Janie…
    Ten co na wiecu z Komorowskim podniosl krzeslo tez nikogo nie zniewazyl.
    Czy to trzeba koniecznie kogos tam publicznie zniewazyc zeby trafic do pudla?
    Dzisiaj jest z tym sporo lepiej bo nie trzeba daleko w internecie szukac aby znalesc oceany pomyj wylewanych na glowe Kaczynskiego i nic sie nie dzieje ale pamietasz tego chlopaka, ktory prowadzil strone ‚antykomor.pl’? Salon wyslal do niego kominiarzy.

  18. Archer – 17 listopada o godz. 10:20 31627
    Tak, ale przecież czymś innym jest krytyka konkretnych posunięć prezydenta, a czymś innym chamsie ataki na jego osobę, a tym samym i jego urząd.

  19. @jakowalski
    Ciekawe, że mieszasz zupełnie nieprzystające do siebie teksty

    @Andrzej Falicz
    ziana musi być czymś uzasadniona, nie ma sensu zmiana dla zmiany

  20. mpn
    17 listopada o godz. 19:12 31629
    Konkrety proszę.

  21. @jakowalski
    „Tak, ale przecież czymś innym jest krytyka konkretnych posunięć prezydenta, a czymś innym chamsie ataki na jego osobę, a tym samym i jego urząd.”

    No to napisz mi teraz w jaki sposob zaatakowal osobe prezydenta (a wiec i jego urzad) ten facet, ktory przyniosl na jego wiec wyborczy drewniane krzeslo i trzymal je w gorze w odleglosci dobrych 50m od otoczonego podwojnym kordonem ochroniarzy prezydenta Komorowskiego.

  22. @jakowalski
    „chamsie ataki na jego osobę”

    Janie, potrafisz surfowac na tyle dobrze, ze nie musze Ci chyba podawac linkow do antykaczorowych, antykaczystowskich í antykaczafistowskich stron i forow.
    Gdyby chciec na to wszystko reagowac tak, jak zareagowal salon na antykomora.pl to trzebaby polowe z tych gowniarzy wyaresztowc a druga polowe nauczyc rozumu pala na d***e.
    Innymi slowy nie ma sensu reagowac bo mozna sie w ten sposob tylko osmieszyc.

  23. Archer
    – 18 listopada o godz. 9:05 31631
    Komorowski (a przed nim np. Wałęsa czy Kaczyński) tak samo NIE był moim prezydentem jak NIE jest nim dziś Duda, ale nigdy Komorowskiego czy też np. Kaczora publicznie nie zniesławiłem. Poza tym, to mnie nie interesującą ludzie chorzy, przychodzący na wiece polityczne z krzesłami drewnianymi. Widać BORowiki uznały, że chciał tym krzesłem rzucić w stronę Komora. W USA ryzykował by on życiem, a więc i tak miał ten głupi „protestant” sporo szczęścia.
    – 18 listopada o godz. 9:12 31632
    Uważam, że połowę z tych durnych gówniarzy należy zamknąć za kratkami a drugą połowę nauczyć rozumu metodą „pałą w dupę”, na amerykańskiej przecież zasadzie zera tolerancji dla przestępców kryminalnych. Nie widzę więc tu nic śmiesznego.
    Pozdrawiam

  24. @jakowalski
    Np. Bank Światowy i Europejski Bank Inwestycyjny (2004) Szkolnictwo wyższe w Polsce (Raport Nr 29718) i Dybczyński, A. (2011) Jestem baronem. Nie chcę dłużej żyć w średniowieczu Gazeta Wyborcza 28 stycznia 2011 roku

  25. @Andrzej Falicz
    „Obecny rzad ma swoje argumenty i konsekwentnie wprowadza w zycie zmiany.
    Dlatego zostal wybrany.”
    Jakaś nowa przyczynowość. Hume by się uśmiał.

  26. Mpn – 18 listopada o godz. 18:23 31634
    Tak, znam to. I jeszcze to:
    Zmiany w instytutach badawczych mają polegać na wymianie kadry, pozbawieniu instytutów osobowości prawnej i połączeniu kilkudziesięciu najlepszych w jeden Narodowy Instytut Technologiczny. Reszta do likwidacji – poprzez zamianę w spółki usługowe lub produkcyjne. Po co rząd PiS wchodzi w ostry konflikt z ponad setką instytutów badawczych, zatrudniających tysiące naukowców, inżynierów i techników? Bo uważa, że obecny ich stan hamuje skok innowacyjny gospodarki. „Instytuty badawcze w niewielkim stopniu realizują swoją misję przybliżania nauki do biznesu” – napisał wicepremier Mateusz Morawiecki w Strategii Odpowiedzialnego Rozwoju.
    Morawiecki chce powołać Narodowy Instytut Technologiczny, którego „głównym celem będzie transfer wiedzy do gospodarki, budowa branżowych i technologicznych centrów kompetencji oraz wsparcie państwa w prowadzeniu polityki technologicznej.”. Ma się to stać m.in. przez „konsolidację merytoryczno-strategicznego nadzoru nad działalnością instytutów badawczych i powiązanie tej działalności ze strategicznymi interesami polskiego państwa.”
    Morawiecki wyraził całkowity brak zaufania do obecnych władz instytutów, które kariery robiły w III RP, i w dodatku są za stare. – Jak można przyspieszyć innowacje, skoro na tej sali widzę same siwe głowy – miał powiedzieć jeden ze współpracowników wicepremiera Morawieckiego do kilkudziesięciu dyrektorów instytutów na jednej z narad.
    Pomysł Morawieckiego poparł wicepremier i minister nauki Jarosław Gowin. To jego ministerstwo powoła Narodowy Instytut Technologiczny.
    Jedno jest pewne. Pod względem innowacyjności i wdrożeń wyników badań Polska jest na szarym końcu UE.
    http://wyborcza.pl/7,75398,20993975,przybici-nit-em-czyli-zamach-pis-na-instytuty-badawcze-beda.html#BoxGWImg

  27. „Polscy uczniowie są również jednymi z najlepszych w Europie 15-latków z matematyki i przedmiotów ścisłych.”

    Nie moge sie wypowiadac o dzisiejszym stanie edukacji w Polsce. Nie jestem natomiast przkonany, czy dobre wyniki z matematyki czy przedmiotow scislych sa efektem nowego systemu. Z moich osobistych doswiadczen i obserwacji wynika, ze w Polsce duzy nacisk kladziono na nauczanie tych przedmiotow i uczono dobrze. Niska pozycja Wielkiej Brytanii nie dziwi, gdyz w krajach anglosaskich matematyka i przemioty scisle nie sa traktowane z wlasciwa uawaga i naciskiem. Wedlug profesora jednej z niemieckich uczelni w Niemczech nastapil wyrazny spadek prestizu kierunkow scislych i technicznych co moze wyjasnic kiepskie wyniki.

    Pozdrawiam

  28. ” Polscy uczniowie są również jednymi z najlepszych w Europie 15-latków z matematyki i przedmiotów ścisłych. ”

    Nie wydaje mi sie. Polacy sa ekonomicznymi kanibalami. Nawet ci z doktoratami. A zdolnosci tworcze polakow wogole nie istnieja. Polska rejerstruje zaledwie 2.5 patenta na milion mieszkancow rocznie. Niemcy 250, Japonia 500 !!!.

    Oczywiscie teraz matematyka jest religia a naukami scislymi zaklamana historia i rowniez religia.

  29. Debata o likwidacji gimnazjow jest jednym z przykladow polskiego debilizmu. Zlikwidowac nie zlikwidowc ??? Jakie to ma znaczenie. Jezli gimnazja zostana zlikwidowane to zostana zastapione inna nazwa. Na pweno beda to szkoly iminia Lecha Kaczynskiego ale na koszt podatnika. Absolwenci tych szkol beda rzygac gdy tylko uslysza nazwisko Kaczynski i to bedzie ich glowna kwalifikacja. Chyba o to PIS-owi chodzi.

    Jednakze reforma szkolnictwa jest potrzebna. Nalezy przywrocic egzaminy wstepne do szkol srednich i wyzszych. Skasowac wszelkie dotacje panstwa dla kierunkow pasozytniczych. Niech pasozyty placa z wlasnej kieszeni za swe pasozytnicze kwalifikacje.
    Plus dodatkowy podatek dla pasozytow, 15% ponad to co wskazuje PIT. Edukacja powinna byc czescia strategi rozwoju polskiej gospodarki. Ksztalcic tylko w specjalizacjach ktore sa potrzebne.

    Mieszkam w normalnym kraju. Przez 30 lat nigdy nie spotkalem historyka, socjologa ani lemologa ani specjaliste od geodezji srodziemnomorskiej. Nawet nie widzilem takich w telewizji. Ale dziecko na piatym roku w podstawowce juz uczy sie ekonomi.

  30. @jakowalski
    Jest na końcu, ale nie dlatego, że ktoś w instytutach „chamuje”, tylko dlatego, że niewystarczająco pchamy. TO znowu spiskowe, ksobne myslenie typu ‚przedsiębiorcy nie chcą inwestować, bo nas nie lubią’. Odgórnie nie poprawią jakości instytutów. Jeśli coś je chamuje, to władza, słabe zarobki, kiepskie warunki.

  31. @axiom1
    No i co ci zmienią te egzaminy wstępne?

  32. mpn
    Egzaminy wstepne spowoduja ze tylko ci ktorzy zademostruja zdolnosci uczenia sie beda sie uczyc.

  33. @axiom1
    Tak samo, jak demonstrują je na maturze

  34. Mpn – 19 listopada o godz. 11:41 31640
    Problemami polskiej nauki, a więc zarówno wyższych uczelni jak też i instytutów, są głównie:
    – habilitacja,
    – belwederska profesura,
    – nostryfikacja, czyli nieuznawanie w Polsce dyplomów z czołówki światowej (uczelnie z rankingów typu THES, a wiec głównie USA i UK), a uznawanie doktoratów czy habilitacji ze Słowacji czy innej Albanii,
    – brak języka angielskiego jako języka prac naukowych (poza filologiami nieangielskimi i historią Polski),
    – brak uczciwych, otwartych konkursów na każde akademickie stanowisko, czyli ustawiane konkursy na stanowiska od asystenta do profesora, rodzinne katedry i chów wsobny naukowców.

  35. mpn
    Matura z czego, z religii ? Od pierwszej klasy podstawowki do matury jest wiecej godzin religii niz matematyki, fizyki razem wzietych. Przez 25 lat na maturze nie bylo matematyki. To wskazuje czym jest matura. Zupelnie nie znaczacym sie wydarzeniem. Kawalkiem paieru bez pokrycia.

    Polska edukacja obecnie wypelnia role ekukacji jak w bylych koloniach zachodu. Przygotowuje do posluszenstwa i dozywotniego wyzysku. Polak ma byc bogobojny zastraszony i poddany wobec panow z zachodu. Do pracy w zachodnich obozach pracy na terenie Polski.
    Matura i przerozne abstrakcyjne kwalifikacje sa tylko kawalkami papieru bez poparcia rzeczywista i przydatna wiedza.

    40% doroslych polakow nie potrafi obliczyc procentow !!! Gdzie tam, nawet chlpstwo „doktoryzowane” jak znany lemolog nie protrafia ani zrozumiec ani obcliczyc oprocentowania.

  36. Axiom1 – 20 listopada o godz. 7:46 31645
    A ty potrafisz tylko atakować ad personam, natomiast nie jesteś w stanie, z powodu wrodzonego matołectwa, napisać choćby tylko jednego zdania z sensem oraz nie odróżniasz procentów od punktów procentowych. 🙁 Pytanie dla ciebie, czy jeżeli podniesiemy cenę jakiegoś towaru o 10% po czym ją obniżymy o 10% to ta nowa cena będzie taka sama, mniejsza czy też może większa niż przed tą operacją?

  37. P.S. – Odnośnie kryzysu polskiego szkolnictwa wyższego i polskiej nauki:
    http://wojciech.pluskiewicz.pl/2011/09/diagnoza-stanu-nauki-polskiej.html

  38. Nie ma czegos takiego jak polska nauka. Widac to po zdolnosciach znanego lemologa ktory sie ‚doktoryzowal’ i reprezentuje poziom podstawowki w krajach III swiata.
    Tak, istnieja armie polskich profesorow, doktorantow, zwyczajnych, nadzwyczajnych, habilitowanych i belwederskich,…. i niestety to tylko papierowe kwalifikacje.

    Bo jakie sa wyniki ? Polska zostaje wydymana w kazdej dziedzinie na kazdym forum w kazdej dyscyplinie,,, polityki, ekonomi, gospodarki, handlu,… a przeciez te profesory doradzaja i wspieraja rzadzace stada partyjnej trzody juz przez 27 lat.

    Gdyby ci przdstawiciele nauki byli cos warci nie dochodzilo by do tak debilnych decyzji jak reforomy Buzka, przekret Balcerowicza, wprowadznia OFE,.. i podpisanie traktatu Lizbonskiego,… Faktem jest ze ci naukowcy widzieli w absolwencie szkoly podstawowej z Popowa swego wodza i inspiracje. Tylko to juz wskazuje co warci sa te profesory i inne ynteligenty. Inny przyklad,..jak to mozliwe ze zaden z tych profesorskich blaznow nawet po 27 latach deficytow ani nie zauwazyl ani nie skomentowal ,….kurwa ! cos mi tu nie gra ta gospodarka nie pracuje !
    Inny przyklad, Polska rejerstruje zaledwie 2.5 patenta na milion mieszkancow (dane z 2012) Niemcy 250, Szwajcaria 235, Korea Pld 400, Izrael 300, USA 435, Japonia 500.
    To wskazuje ze zdolnosci tworczych w Polsce nie ma. Polacy nie potrafia myslec, tworzyc, projektowac, rozwiazywac problemy,…. To jest wskaznikiem szokujaco niskiego poziomu polskiej edukacji.

    Polskiej nauki nie ma, edukacja przygotowuje tylko do dozywotniego poddanstwa wobec Watykanu i posluszenstwa wobec obcych wlascicieli obozow pracy na terenie Polski.

  39. axiom1 – 20 listopada o godz. 12:15 31648
    Odpowiem ci w twoim narzeczu:
    Odpierdol się kretynie ode mnie.

  40. @jakowalski
    Rozumiem Janie, ze ostatni Twoj prezydent umarl w 1956 roku i nazywal sie Boleslaw Bierut.
    „(…) na amerykańskiej przecież zasadzie zera tolerancji dla przestępców kryminalnych.”
    Facet z krzeslem przestepca kryminalnym? Coraz lepiej Janie. Niedlugo za przestepce uznasz sasiada bo jego pies naszczy Ci na trawnik.
    Na szczescie mamy jeszcze prawo ktore w dosc jasny sposob precyzuje kto jest przestepca kryminalnym a kto nie. Ciekaw bwiec bylbym ktory paragraf zosta tutaj naruszony. Jakim prawem zaaresztowano faceta z krzeslem stojacego – powtarzam – jakies 50 metrow od trybuny wiec o zadnam skutecznym rzucie nie moglo byc mowy.

  41. Czy lemologia jest nauka ? Racznej nie. Lemologia jest fantazja i zabobonem. Wyludzenie tytulu PhD z lemologi poza swinstwem wobec cywilizacji jest przestepczym aktem. Bo to nic innego tylko wyludzanie pod pretekstem fikcyjnego wyksztalcenia.

  42. Axiom1 – 21 listopada o godz. 8:47 31651
    A jakie ty masz wykształcenie poza 4 klasami podstawówki? I dlaczego nie złożysz zażalenia w sprawie owego „wyłudzenia pod pretekstem fikcyjnego wykształcenia” pod ten adres:
    Professor Margaret Gardner AO, President and Vice-Chancellor of Monash University,
    c/o Kerrie Edwards, Executive Assistant to the Vice-Chancellor,
    Wellington Road, Clayton, Victoria 3800, Australia
    Telephone: +61 3 9902 9851
    Email: kerrie.edwards@monash.edu

  43. Archer – 21 listopada o godz. 8:32 31650
    A kto był twoim ostatnim prezydentem? Poza tym, to tylko wariat zamierza się z krzesłem na prezydenta. Poza tym jeszcze, to nawet jeśli by ten osobnik nie trafił by on w Komora, to mógłby on zranić inne osoby znajdujące się na tym zgromadzeniu. 🙁

  44. A oto co się dziś dzieje na tzw. Zachodzie, nawet w tak chwalonej przez tzw. lewicę, tej rzekomo postępowej i nowoczesnej Skandynawii:
    Największa afera pedofilska w historii Norwegii. Wśród podejrzanych są m.in. politycy i adwokaci
    http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114881,21006860,najwieksza-afera-pedofilska-w-historii-norwegii-wsrod-podejrzanych.html#BoxNewsImg
    Dodam, że podobne afery wybuchają ostatnio na całym owym Zachodzie, od Australii po Belgię.

  45. Dodam, że podobne afery wybuchają ostatnio na całym owym Zachodzie, od Australii po Belgięa w takiej np. Kanadzie też nie należą one do rzadkości, np.:
    Karl Toft – serial pedophile who molested over 200 boys while an employee in charge at the government run Kingsclear Youth Training Centre in New Brunswick between the mid-1960s and the mid-1980s.
    Także:
    – christopherdiarmani.com/11483/crime/sexual-predators/canadian-judges-love-affair-pedophiles
    – news.nationalpost.com/full-comment/matt-gurney-canadas-soft-touch-on-pedophiles-feeds-get-tough-on-crime-anger
    – ctvnews.ca/w5/w5-investigation-canadian-pedophiles-travel-abroad-for-child-sex-1.1197763
    The Liberal Party and Child Sexual Abuse – takebackcanada.com/childrensbook.htm
    – huffingtonpost.ca/news/pedophiles-canada
    Itp. Itd.

  46. Dodam, że afery pedofilskie wybuchają ostatnio na całym Zachodzie, od Australii po Belgię, a w takiej np. Kanadzie też nie należą one do rzadkości, np.:
    Karl Toft – serial pedophile who molested over 200 boys while an employee in charge at the government run Kingsclear Youth Training Centre in New Brunswick between the mid-1960s and the mid-1980s.
    Także:
    – christopherdiarmani.com/11483/crime/sexual-predators/canadian-judges-love-affair-pedophiles
    – news.nationalpost.com/full-comment/matt-gurney-canadas-soft-touch-on-pedophiles-feeds-get-tough-on-crime-anger
    – ctvnews.ca/w5/w5-investigation-canadian-pedophiles-travel-abroad-for-child-sex-1.1197763
    The Liberal Party and Child Sexual Abuse – takebackcanada.com/childrensbook.htm
    – huffingtonpost.ca/news/pedophiles-canada
    Itp. Itd.

  47. Niedosc ze wyludzil tytul PhD w temacie lemologia nie stosowana, czyli nikomu nie potrzebna „kwalifikacja”. Dokanal tego podlego aktu swinstwa na koszt australijskiego podatnika po czym uciekl z Australii. To nie tylko brak rzeczywistej wiedzy ale rowniez brak elementarnej moralnosci i wartosci etycznych.

    Szczytem swinstwa jest wiec ze osmiela sie on tu doradzac na temat modernizacji polskiej edukacji.

  48. Archer, czy wpuscil bys go do ogrodu ? O domu nawet nie ma sensu mowic. On donosic potrafi. Profesjonalnie, nawet lepiej od Bolka.
    Ja bym go nie wpuscil nawet do chlewa bo zniszczyl by charakter swinia.

  49. Axiom1 – 21 listopada o godz. 12:00 31657
    Wyślij wreszcie ten donosik na mnie do Pani Rektor Uniwersytetu Monasza, zamiast wypisywać tu oszczerstwa na mój temat. A jeśli chodzi o podatki, to napisz wreszcie w tej sprawie do Australian Tax Office:
    Australian Taxation Office,
    Tax Evasion,
    Locked Bag 6050,
    Dandenong VIC 3175,
    AUSTRALIA
    Tel. +61 1800 008 540
    Możesz też użyć: https://www.ato.gov.au/Forms/Tax-evasion-reporting-form
    Albo wysłać mejla na adresy:
    ReportEmailFraud(at)ato.gov.au
    reportataxscheme(at)ato.gov.au
    Do roboty!

  50. @jakowalski
    Gdzie habilitacja, która zmusza ludzi, by się wzięli za coś. Czy profesura. Natomiast prace idą często po angielsku. W każdym razie bez znajomości angielskiego i tak się nic nie napisze.

  51. @axiom1
    No i co zmienią egzaminy na studia? Młodzież będzie się kompromitować gdzie indziej. I tak się dostaną, bo jest niż demograficzny, a połowa młodych chce studiować. Siłą rzeczy na studia przyjdą ludzie, którzy nie mają kompetencji. Egzaminy ich nie odsieją, bo nie ma z czego odsiać.

  52. @jakowalski
    ” Poza tym, to tylko wariat zamierza się z krzesłem na prezydenta.”

    Byc wariatem to jeszcze nie przetepstwo. Poza tym to ciekawe: czyzbys za wariatow uwazal tych wszystkich zamachowcow, ktorzy naczytali sie Marxa i z granatem w reku walczyli o utopijny komunizm?

    „Poza tym jeszcze, to nawet jeśli by ten osobnik nie trafił by on w Komora, to mógłby on zranić inne osoby znajdujące się na tym zgromadzeniu”

    Janie, Twoje wyobrazenie na temat prawa jest, lagodnie rzecz ujmujac, infantylne. Jezeli chcesz zamykac ludzi za to, co mogliby w tych czy innych okolicznosciach zrobic to powinienes zaczac od wszystkich kierowcow, ktorzy siadaja co dzien rano za kolkiem i jada do roboty. Bo przeciez moga kogos przejechac a wiec zranic a moze i zabic. Sa wiec niebezpieczniejszymi potencjalnymi przestepcami niz ten klient wymachujacy krzeslem. I tak przejedziemy sie po wszystkich od pilotow samolotow do producentow smoczkow (ktorymi dzieci moga sie udlawic). A skonczyc powinienes na sobie, bo pewnie wziales dzisiaj rano do reki noz zeby posmarowac chleb maslem, a takim nozem to mozna… ho, ho…

  53. @axiom1
    A, przepraszam, o kim piszesz?
    O koledze Janie Kowalskim, o tym gosciu ktory podniosl krzeslo czy o panu Makowskim?

  54. Archer – 22 listopada o godz. 8:58 31662
    Bycie wariatem to jeszcze nie jest przestępstwo, ale chorych psychicznie zamyka się na całym świecie, jeżeli ich choroba, tak jak w przypadku tego typa z krzesłem, zagraża życiu bądź zdrowiu a nawet tylko mieniu innych osób (np. podpalacze, „graficiarze” etc.).
    Poza tym, to terrorystami są od dawna NIE marksiści, czy nawet anarchiści (czyli ci od np. Proudhona, a nie od Marksa), a taki np. Józef Piłsudski, w młodości był przecież typowym terrorystą napadającym z bronią w ręku na transporty pieniędzy i zabijający przy okazji konwojentów. A teraz w Polsce stoją wszędzie jego pomniki i trzeba im oddawać honory wojskowe i buduje się mu muzeum pod Warszawą, choć to był przecież zwyczajny terrorysta i socjalista, a wtedy, czyli jakieś 100 lat temu, socjalista to był z definicji marksistą….
    Poza tym, to kierowca, wyruszając na trasę, nie ma (z reguły) zamiaru kogoś zabić czy zranić, a typek przychodzący na prezydencki wiec wyborcy z krzesłem na oczywisty zamiar użyć tego krzesła jako narzędzia do ataku na prezydenta. Nóż możemy nosić przy sobie w kuchni czy we własnym ogrodzie, ale nie wolno nam z nim wyjść na ulicę czy też wsiąść do samolotu. Rozumiesz tę, jak widać dla ciebie zbyt subtelną różnicę?

  55. Mpn – 21 listopada o godz. 17:51 31660
    Aby zmusić naukowców do pracy wystarczy, aby musieli zapracować po doktoracie na tzw. tenurę, czyli na stały, bezterminowy etat, który też nie jest tam 100% gwarancją zatrudnienia. Tak jest w UK, czy USA, czyli tam, gdzie są najlepsze uniwersytety na świecie. A znam też wielu polskich profesorów belwederskich, którzy z języków obcych znają tylko słowacki, i to też tylko ten dialekt słowackiego, którym mówi się na Spiszu i Orawie, czyli w praktyce nieodróżnialny od tamtejszego dialektu języka polskiego…

  56. @jakowalski
    Alez Janie, pokazywali tego goscia z krzeslem w TV – najmormalniejszy czlowiek pod sloncem. Tyle ze w oryginalny sposob demonstrujacy swoje poglady. Krzeslem nie mial zamiaru w nikogo rzucac tylko machal nim jak transparentem. A chociaz drzewcem od transparentu mozna politycznych przeciwnikow niezle poturbowac a noze i zabic (a rzucic nim latwiej niz krzeslem), to rozumiem ze i transparenty powinny byc na wiecach zakazane. Zwlaszcza takie, na ktorych pisze ‚precz z komunizmem i Marxem’.
    Czesc spoleczenstwa, ktora uwazasz za psychicznie chora jest calkiem spora. Niedawno dowodziles mi to ze wszyscy ksieza oraz ci, ktorzy swiadomie i dobrowolnie wybieraja celibat to rowniez jacys psychole a wszyscy wierzacy to paranoicy. Jeszcze troche a dojdziemy do wniosku ze jedynym normalny ma tym swiecie jestes, Janie, Ty. Pojawia sie tylko pytanie czy bedziesz w stanie zamknac 7 256 000 000 – 1 ludzi, jak ich utrzymasz, w co ich ubierzesz i jak bedziesz ich leczyl skoro z jednym skromnym Archerem masz takie kolosalne klopoty.
    Pilsudski terrorysta… no dobrze. A jak nazwalbys Lenina i jego szajke, ktory glosno i wyraznie nawolywal do tzw. dyktatury proletariatu a rewolucjonistow zachecal do rabunku slowani ‚grabtie zagrablennoje’? A co Stalin robil za mlodu? Czy aby nie byl to klasyczny rozpruwacz kas pancernych?
    „(…) i zabijający przy okazji konwojentów.”
    Bylbym ciekaw zrodel, bo nigdy nie slyszalem aby Pilsudski zabil kogos osobiscie.

    „Nóż możemy nosić przy sobie w kuchni czy we własnym ogrodzie, ale nie wolno nam z nim wyjść na ulicę czy też wsiąść do samolotu. Rozumiesz tę, jak widać dla ciebie zbyt subtelną różnicę?”
    Jedyne co staram sie teraz usilnie zrozumiec to subtelne procesy chorobowe, ktore naprowadzaja Cie na tego rodzaju wnioski. Janie, kupilem pare dni temu calkiem spory i calkiem ostry noz. Nie byl nawet zapakowany, tylko ostrze owiniete bylo w papier zeby sie klient przypadkowo nie pocial. Wyszedlem z nim ze sklepu na ulice, wsiadlem do autobusu i tak przyjechalem do domu a raczej mieszkania. No wiec skoro nie wolno mi bylo tego robic to zakapuj mnie teraz do prokuratora generalnego, pana Zbigniewa Ziobry. Zapewniam Cie, ze nie bedzie sie on tak dlugo jak ja zastanawial nad stanem Twojego umyslu.

    I moze jeszcze slowko do:
    „Aby zmusić naukowców do pracy wystarczy, aby musieli zapracować po doktoracie na tzw. tenurę (…)”
    Jest to niedialektyczny wniosek. Bo aby zmusic naukowcow do pracy wystarczy rowniez przystawic im pistolet do czola. Zapewniam Cie, ze w takim wypadku beda oni w pocie czola pracowac i osiagac wyniki, jak to bylo w czasach ZSRR przy opracowywaniu broni jadrowej albo lotow kosmicznych.
    „Tak jest w UK, czy USA, czyli tam, gdzie są najlepsze uniwersytety na świecie.”
    A moze i w Australii? Monasch? RMIT?
    Widzialem zawartosc programowa kursow elektroniki w tych najlepszych na swiecie uniwersytetach (MIT, Princeton, Berkeley, Columbia, Stanford, Harvard…). Swoim poziomem niewiele rozni sie od przecietnego gierkowskiego technikum. Z ta oczywiscie roznica, ze maja tam lepsze druzyny footaball’u amerykanskiego.

  57. Archer – 23 listopada o godz. 9:03 31670
    Tylko wariat macha krzesłem na wiecu wyborczym. Co innego transparenty, na których można wypisać np. takie bzdurne hasła jak np. „Przecz z nauką, niech żyje religia!”.
    Oczywiste też jest, że każdy ksiądz katolicki jest albo zboczeńcem, albo też hipokrytą, jako że albo nie jest on zdolny do wykonywania normalnej dla mężczyzny roli partnera kobiety, albo też uprawia on seks poza małżeństwem, a więc w sprzeczności z Dekalogiem, który ten hipokryta oficjalnie głosi. Nie uważam, że trzeba zamykać księży, za to że są oni zboczkami albo hipokrytami, ale że należy o tym głośno mówić i zakazać nieżonatym księdzom kontaktów z nieletnimi, gdyż oni zwyczajnie deprawują nieletnich, dając im zły przykład albo bycia zboczeńcem, albo też hipokrytą.
    Lenin nie był w młodości terrorystą, a Stalin nawet jeśli w młodości był kasiarzem, to później nie stał się, jak Piłsudski, marionetką w reku burżuazji i ziemiaństwa. Poza tym, to Stalin poprowadził ZSRR ku zwycięstwu z III Rzeszą, a Piłsudski poprowadził Polskę ku klęsce są wszystkich frontach, a polityka, jak wiadomo, ocenia się po skuteczności jego rządów.
    I nie moja też to wina, że sfałszowane od początku do końca oficjalne biografie Piłsudskiego nie wspominają o tym, że był on w młodości klasycznym wręcz terrorystą. Przecież rosyjski szeregowy żołnierz eskortujący transport pieniędzy jest przecież człowiekiem, a w napadzie rabunkowym, dowodzonym przez Piłsudskiego, takowy żołnierz, służący w wojsku zapewne z poboru, został zabity, a więc Piłsudski ponosi pełną odpowiedzialność za tą śmierć, niezgodną przecież z boskimi przykazaniami, przynajmniej w twojej wierze…
    I czy zdajesz sobie sprawę, że zabronione jest noszenie przy sobie noży? Oczywiście, że są wyjątki, np. dla myśliwych, ogrodników czy też przy niesieniu noża ze sklepu do domu, ale gdybyś taki nóż niósł do domu ze sklepu w podejrzanej dzielnicy, to w wielu państwach miałbyś spore kłopoty. Mój syn miał kłopoty w Australii po tym, jak policjanci znaleźli nóż u niego w samochodzie, mimo że był on wśród narzędzi i służył jako takowe do napraw samochodu.
    Nie powtarzaj też bzdur, że radzieccy naukowcy pracujący nad bronią jądrową pracowali pod przymusem fizycznym. Zgoda, byli oni skoszarowani, tak samo samo jak to było z naukowcami pracującymi nad bronią jądrową w USA.
    O ile też wiem, to w Australii NIE ma rządowej profesury, a są tylko uczelniane. I nie wiedziałem, że za Gierka technika miały aż tak wysoki poziom, ze dorównywały one MIT. Wynikałoby z tego, że poziom polskich politechnik, np. warszawskiej powinien być wtedy najwyższy na świecie… To gdzie te Noble? Imperialiści nam ich odmawiali w ramach Zimnej Wojny? 😉

  58. Janie,
    No i powoli wychodzi na to, ze jestes jedynym normalnym czlowiekiem na tej Ziemi. To tak, przechodzac do porzadku dziennego naf obserwacja, ze norme stanowi ogol a nie margines.
    „albo nie jest on zdolny do wykonywania normalnej dla mężczyzny roli partnera kobiety, albo też uprawia on seks poza małżeństwem”
    albo swiadomie i dobrowolnie wybiera celibat nasladujac w ten sposob naszego Pana.. Chyba ze napiszesz mi tu zaraz, ze i Jezus Chrystus byl seksualnym frustratem.
    „zakazać nieżonatym księdzom kontaktów z nieletnimi”
    a widziales kiedys zonatego ksiedza?

    „Lenin nie był w młodości terrorystą”
    Wow, Janie, taka herezja, no bo wynika z tego ze terrorasta stal sie na starosc. Ja wole jednak termin ‚praktyk marksizmu’. Bo za teoretyka marksizmu uwazam samego Marxa. Co sie zas Stalina i jego czasow tyczy to proponuje przestudiowanie losow tzw. marchlewszczyzny czy dzierzynszczyzny czyli poprzedzajacych ‚operacje polska’ prob nawrocenia zyjacych tam Polakow na komunizm. Majacy szerzyc w Polsce komunistyczna ideologie ’emisariusze’, po przekroczeniu granicy tej burzuazyjnej, reakcyjnej Polski najpierw calowali ziemie a potem lecieli do najblizszej knajpy by opowiadac o okropnosciach jakie dzieja sie w kraju naszego bohatera.
    „to Stalin poprowadził ZSRR ku zwycięstwu z III Rzeszą”
    A Rozenfeld poprowadzil USA do zwyciestwa nad faszystowska Japonia. A peanow w stosunku do USA jakos nie moge sie w Twoich, Janie, wpisach doszukac.

    No coz. Tak twardo stojacy na ziemi i tzymajacy sie faktow pragmatyk, jak Ty, nie moze chyba byc goloslownym. Innymi slowy nie moze bez solidnych dowodow pisac o sfalszowaniu biografii oraz twierdzic o czlowieku, ktory oficjalnie nikogo osobiscie nie zabil, ze jednak zabil. Co sie tyczy tych falszywych biografii to w to moge jeszcze uwierzyc bo polowa swietych na tej ziemi ma falszywe biografie. Biografie Marksa, Lenina czy Stalina tez zostaly w klasyczny sposob sfalszowane. Ale osobiste zabicie kogos to ciezkie oskarzenie. Bylbym ciekaw dowodow, ktore mozesz zalaczyc w postaci linkow tutaj albo wyslac mi na ‚bradstrand’

    „a więc Piłsudski ponosi pełną odpowiedzialność za tą śmierć”
    Czyli mamy morderce Pilsudskiego i aniola Stalina. Zaden z nich nikogo osobiscie nie zabil. Pierwszemu mozna od biedy zarzucic moralna odpowiedzialnosc za smierc konwojentow (nie znam szczegolow wiec wierze na slowo) a na rozkaz drugiego wymordowano miliony. Ale pierwszy byl liberalem i socjalita a drugi marksista i komunista a to jest juz roznica czyz nie? Komunistom wolno mordowac, burzujom nie. Ciekawe, ciekawe…

    Niezle ziolko musial byc ten Twoj syn. Mnie w Australii przez ponad 10 lat zaden policjant do samochodu nie zajrzal.
    Co sie Polski tyczy to noz brania nie jest chyba ze podlega pod ktorys z tych punktow:
    *****************************************
    [Dz. U. Nr 53, poz. 549]
    Art. 4. 1. Ilekroć w ustawie jest mowa o broni, należy przez to rozumieć:
    1) broń palną, w tym broń bojową, myśliwską, sportową, gazową, alarmową i sygnałową,
    2) broń pneumatyczną,
    3) miotacze gazu obezwładniającego,
    4) narzędzia i urządzenia, których używanie może zagrażać życiu lub zdrowiu:
    a) broń białą w postaci:
    – ostrzy ukrytych w przedmiotach nie mających wyglądu broni,
    – kastetów i nunczaków,
    – pałek posiadających zakończenie z ciężkiego i twardego materiału lub zawierających wkładki z takiego materiału,
    – pałek wykonanych z drewna lub innego ciężkiego i twardego materiału, imitujących kij bejsbolowy,
    b) broń cięciwową w postaci kusz,
    c) przedmioty przeznaczone do obezwładniania osób za pomocą energii elektrycznej.
    2. Ilekroć w ustawie jest mowa o amunicji, należy przez to rozumieć amunicję do broni palnej.
    3. W rozumieniu ustawy amunicją są naboje scalone i naboje ślepe przeznaczone do strzelania z broni palne
    *****************************************
    „Nie powtarzaj też bzdur, że radzieccy naukowcy pracujący nad bronią jądrową pracowali pod przymusem fizycznym.”
    Otoz, Janie, to Ty nie pisz tutaj glupot bo Kapica wlasnie z gulagu wyciagnal Landau’a. A skoszarowani byli tak, ze za przekroczenie drutu kolczastego mozna bylo zarobic kulke w okolice kregoslupa. Na poligonie i w osrodku doswiadczalnym bylo setki razy wiecej nkwdzistow i tajniakow niz naukowcow.

    „To gdzie te Noble?”
    No wlasnie Janie. Nawet taka wybitna jednostka jak Ty nie doczekala sie jeszcze za swoj naukowy dorobek i za osiagniecia nagrody Nobla.

  59. Archer
    Z Los Alamos też nie można było wyjść bez przepustki.

  60. Archer
    1. Oczywiście, że Jezus Chrystus był seksualnym frustratem i na dodatek psychopatą, żądnym władzy i nienawidzącym swych oponentów – „A tych moich wrogów, którzy nie chcieli, żebym został ich królem, przyprowadźcie tu i zabijcie ich przy mnie” (Łk 19,27).
    2. Widziałem ich sporo w UK i Australii – tam jest sporo żonatych księży katolickich, którzy poprzednio byli w kościele anglikańskim. Jak ty mało wiesz o swoim kościele…
    3, Ty wiesz to tylko ze zmanipulowanych przez reżymową propagandę relacji z czasów Sanacji. Podobne bzdury opowiadali niedawno o Polsce Żydzi czy jehowici, aby uzyskać azyl na tzw. Zachodzie.
    4. I co z tego, że Roosevelt mógł być Żydem?
    5. Jaki byłby sens fałszowania biografii Marksa czy Engelsa?
    6. Piłsudski, w odróżnieniu od Stalina, zabił. I z tego, że Piłsudski był skurwysynem nie wynika, że Stalin był aniołem i vice versa. Poza tym, to Piłsudski był w młodości marksistą, o czym się dziś w Polsce nie mówi, tak samo jak to było za Sanacji. Pisałem o tym w „Terrorists Turned into the Statesmen, or: Who is a Terrorist, and Who is Not” w piśmie „Stosunki Międzynarodowe” – Tom 28 z roku 2003:
    http://www.pl.ism.uw.edu.pl/wp-content/uploads/stosunki-miedzynarodowe/Tom28_2003.pdf
    7. Widać, że w Australii nigdy nie byłeś i że nie jeździłeś tzw. wypasioną furą, wszędzie zwracającą uwagę policji. Oczywiście, on był wtedy młody i głupi, jak każdy facet w młodości.
    8. Rozumiem więc, że można w Polsce legalnie chodzić z nożem, w tym z ostrym i długim nożem kuchennym, byle nie był on ukryty i nie udawał czegoś innego?
    9. Noble dostają dziś już tylko krewni i znajomi innych noblistów. 😉

  61. Archer
    1. Ty nie bierz przypadkiem tego, co ja tu napisałem na twój temat za odnoszące się personalnie do ciebie, gdyż to jest tylko obiektywna ocena twojej inteligencji i wiedzy, a NIE ciebie jako człowieka. Jako człowiek jesteś bowiem niewinną ofiarą religianckiej indoktrynacji, którą przeszedłeś za młodu, a która drastycznie obniżyła twoją inteligencję i uniemożliwia ci trzeźwe, racjonalne spojrzenie na otaczającą ciebie rzeczywistość.
    2. I pamiętaj, że idee realnie nie istnieją, tak jak nie istnieją na przykład byty (entities), którymi zajmuje się matematyka, a więc nie istnieją realnie takie byty jak liczby – nie tylko zero, czy też liczby urojone, niewymierne etc. ale nie istnieją realnie nawet większe od zera liczby całkowite, takie jak 1, 2, 3 itd. Realnie istnieją tylko np. jeden człowiek, dwa psy, trzy hipopotamy etc. A ponieważ nie istnieje realnie bezwymiarowy, idealny punkt, gdyż ma on zerowe rozmiary, a więc nie da się go zlokalizować w przestrzeni, (np. w miejscu określonym współrzędnymi x=0, y=0 i z=0 nie ma dokładnie nic, jako że to miejsce nie ma wymiaru przestrzennego), to nie istnieją też odcinki, linie (proste i krzywe), figury geometryczne (nie ważne czy 2, 3 czy też więcej wymiarowe) – to są wszystko tylko wytwory naszej wyobraźni, tak samo realne jak osoby, które widzisz i z którymi rozmawiasz we śnie.
    Pozdrawiam
    LK

  62. Sorry Janie. Ja sie nie obrazam tylko dopiero teraz zajrzalem na ten watek. A wiec do rzeczy:
    Z Los Alamos mozna bylo wyjsc za przepustka i mozna bylo nie wrocic i zadnych konsekwencji z tego nie bylo. W Rusiech tez, poza gulagiem, innych konsekwencji nie bylo.
    1. Staram sie nie zwracac przesadnej uwagi na manipulacje jakim poddajesz tresc Biblii, jednak jakis glupek moze natknac sie na Twoja pisanine i potem to powtarzac, wiec polecam mu teraz przeczytanie calej przypowiesci o minach (Łk 19,11:28)
    2. No tak, ale nie byli to praktykujacy ksieza katoliccy
    3. No to napisz mi tu prawdziwa historie marchlewszczyzny, dzierzynscyzny i operacji polskiej. Mozesz dorzucic pare slow o Katyniu.
    4. Nic. Napisales, ze wielki Stalin skutecznie poprowadzil ZSRR do zwyciestwa nad faszyzmem sugerujac przez to, ze im obu (Stalinowi i ZSRR) zawdzieczamy… no wlasnie co? Wolnosc? Kon by sie usmial. No i dodalem, ze w podobny sposob do zwyciestwa nad japonskim faszyzmem poprowadzone zostaly przez Roosevelza Stany Zjednoczone. Napisz wiec teraz pare cieplych slow o USA jak to bez problemow splywa Ci z palcow na klawiature w przypadku ‚imperium zla’ czyli ZSRR.
    5+6. Dla zasady. Dla stworzenia mitu. W ten sposob nie wolno bylo w oficjalnych biografiach wspomniec (ani nawet pomyslec) o tym, ze Marx pod koniec zycia rzucil w czort swoje banialuki o komunizmie i poszedl grac na gieldzie. Tresci publikacji z linku nie moge wywolac bo nie ma tam hyperlinku a Google nic nie wyrzuca. I wciaz czekam na solidny dowod na to ze: „Piłsudski, w odróżnieniu od Stalina, zabił.”
    „Poza tym, to Piłsudski był w młodości marksistą, o czym się dziś w Polsce nie mówi (…)”. To nie jest Janie problem. Prawdziwe klopoty pojawiaja sie dopiero wtedy, gdy czlowiek pozostaje marksista na starosc. Wtedy tylko, za Boyem Zelenskim, powtorzyc mozna „Gdy się człowiek robi starszy, Wszystko w nim po trochu parszy”
    Nawet Lem na starosc potrafil przejrzec na oczy i odzegnac sie od swojej ‘tworczosci’ przez duze tfu.
    7. Jezdzilem nowym Falconem. „Oczywiście, on był wtedy młody i głupi, jak każdy facet w młodości.” No napisalem przeciez ze musialo to byc niezle ziolko. Czyzby sklonnosci do rozrabiactwa odziedziczyl w genach?
    8. Nie ja ukladam polskie prawa.
    9. No to juz wiesz dlaczego dobre polskie uczelnie nie wypuszczaly noblistow.

  63. Archer
    1. Z gułagu, w którym pracował Korolew, też można było wyjść na przepustkę, tak samo jak z Los Alamos. Ale za wyniesienie tajemnic to w obu przypadkach groziło dokładnie to samo. Nawet jeśli to było oskarżenie oparte na poszlakach, tak jak to było w USA z Rosenbergami, skazanymi na śmierć na podstawie sfabrykowanych dowodów.
    2. A co powiesz na to:
    – „Nie sądźcie, że przyszedłem pokój przynieść na ziemię. Nie przyszedłem przynieść pokoju, ale miecz. Bo przyszedłem poróżnić syna z jego ojcem, córkę z matką, synową z teściową; i będą nieprzyjaciółmi człowieka jego domownicy. Kto kocha ojca lub matkę bardziej niż Mnie, nie jest Mnie godzien. I kto kocha syna lub córkę bardziej niż Mnie, nie jest Mnie godzien.” (Ewangelia według Mateusza 10, 34-37).
    – „A tych moich wrogów, którzy nie chcieli, żebym został ich królem, przyprowadźcie tu i zabijcie ich przy mnie” (Ewangelia według Łukasza 19,27).
    3. O Katyniu już pisałem – zginęli tam głównie zdrajcy Polski. Innymi słowy w Katyniu zginęli głównie przedstawiciele elit II RP, które doprowadziły Polskę do jej upadku gospodarczego, kulturalnego, społecznego i militarnego, a więc i do klęski wrześniowej.
    4. Stalinowi zawdzięczamy coś więcej niż wolność – jemu zawdzięczany to, że Niemcy nie zdołali nas wymordować tak jak Żydów. A współczesne Imperium Zła to są przecież USA z jego sojusznikami z NATO i NAFTA.
    5. Marks nigdy nie porzucił swoich ideałów. I podaj wreszcie źródła, z których zaczerpnąłeś te rewelacje o nim.
    6. W moim artykule o Beginie (wł. Biegunie) , Mandeli i Piłsudskim są podane źródła, z których korzystałem, w tym pamiętniki jego najbliższych współpracowników.
    7. Lem na starość zgłupiał i zdziwaczał. Stracił on rozum i talent mniej więcej w roku 1987, kiedy ukazała się ostatnia napisana przez niego dobra książka p.t. (nomen omen) „Fiasko”. Miał on wtedy 66 lat, czyli mniej więcej obecny wiek emerytalny.
    8. On jeździł podrasowaną Suprą.
    9. Ja też nie ustanawiam prawa. Ani w Polsce ani też w Australii.
    10. Ad polskie „wyższe” uczelnie: http://wojciech.pluskiewicz.pl/2011/09/diagnoza-stanu-nauki-polskiej.html

  64. @jakowalski
    1. Wyjsc z gulagu na przepustke… hi, hi… Tylko dziwnym trafem te ‚przepustki’ zaczeto polskim wiezniom wydawac dopiero wtedy gdy:
    – umarl Stalin
    – Adenauer wywalczyl u Chruszczowa zwolnienie z gulagu niemieckich jencow
    – podpuszczone przez Giedroycia radio Wolna Europa zrobilo raban: jak to, wypuszczacie Niemcow a w charakterze niewolnikow trzymacie Polakow?
    – Gomulka podpisal z Chruszczowem odpowiednie porozumienie
    A i tak nie wypuszczono wszystkich. Z ponad miliona wywiezionych miedzy 1939 a 1941 i miedzy 1944 a 1952 wrocilo moze ze 200 tys. Widocznie reszcie tak sie na miejscu spodobalo, ze odmowili wziecia przepustki.
    2. Pisalem juz o tym Janie. przynajmniej 2 razy. Poszukaj na watku ‚Przekazcie sobie znak pokoju’. A o ‚Łukasza 19,27’ napisalem wczoraj. Nie chce Ci sie komentowac? Nie masz czasu? To napisz. Ja zrozumiem.
    3. Przypominam ze elementem kleski wrzesniowej byl rowniez napad ZSRR na Polske. O ile z Twoja ocena przedwojennych elit moglbym sie od biedy i z powaznymi zastrzezeniami zgodzic to sam logiczny ciag konczacy sie na Katyniu jest juz nie do przyjecia. Az dziw bierze ze wzorem czerwonej propagandy nie twierdzisz, ze zbrodni tej dokonali Niemcy. Pewnie przez wiele lat tak twierdziles, az w koncu Jelcyn powiedzial Ci czegos innego. Otoz, gdyby chciec karac smiercia za doprowadzenie do ekonomicznej i militarnej katastrofy to pierwszy pod gilotyne powinien polozyc swoja glowe Jaruzelski wraz ze swoja elita. Jak wiesz dozyl on spokojnie swoich dni dajac Polsce i swiatu przyklad, ze jestesmy takim krajem, gdzie bandytow i obcych agentow sie nie karze. Nie ucina im sie glow. Przeciwnie, dba sie o to aby nie rozbolaly ich glowy. Druga rzecz: w 1940 Francuzi przezyli podobna kleske. Dlaczego wiec nie wystrzelano przedwojennego francuskiego rzadu albo chociaz tych elit, ktore nie daly nogi za granice?
    4. Za to mordowali i eksploatowali nas Ruscy ze Stalinem na czele. Sam mi tu kiedys pisales, ze intencja Niemcow nie bylo nas wymordowac tylko zniewolic bo potrzebowali sily roboczej dla swojego przemyslu a wiec nie mordowali szkolnictwa (nieprawda) – to tak na marginesie. Zreszta co to za roznica trafic z jednej niewoli do drugiej? Murzyn tez mogl byc sprzedany z jednej plantacji na druga i z jego punktu widzenia byl to raczej jeden… no wiesz co.
    Co tu sie dziwic? I w 1939 byli tacy, ktorzy rzucali wjezdzajacym do Polski niemieckim tankom roze pod nogi wiec Twoj poglad nt. powojennego okupanta to tylko osobliwosc. Co wolisz, Janie: zyc cale zycie w niewoli czy zostac zamordowanym?
    „A współczesne Imperium Zła to są przecież USA z jego sojusznikami (…)” – no i pewnego dnia Twoje nogi zaglosowaly za tym imperium zla i wyjechales do Australii a nie do polnocnej Korei.
    5. No i co ze Ci podam zrodla skoro natychmiast je zdyskredytujesz bo nie bedzie to ani Lenin ani Roza Luxemburg? Janie, to jest tak jak z tym leninowskim syfilisem. Takie rzeczy trzeba wiedziec bo gdy bedziesz szukal ich oficjalnych zrodel, zwlaszcza takich ktore przekonalyby wlasnie Ciebie – czyli jakichs lewicowych libertynow – to mozesz strawic na tym zycie.
    6. I co z tego skoro nie moge tego artykulu wywolac?
    7. No to skoro Lem nie jest dla Ciebie dobrym przykladem to moze sam Marx, ktory na starosc wyleczyl sie z marksizmu i gral na gieldzie. Co sie samego Lema tyczy to oczywiscie nie znalem go tak dobrze jak Ty ale w wywiadzie dla Fantastyki, z poczatku lat ’00, odpowiadal calkiem przytomnie i logicznie. No chyba ze za dowod utraty rozumu wziac jego poglady na ziemska populacje.
    8. Nie pytam sie czym jezdzil. Wazne jest czy jezdzil na trzezwo i nie lamal zasad ruchu bo wlasnie w takich okolicznosciach policjanci najczesciej zatrzymuja wozy.
    10. A jednak te polskie wyzsze uczelnie wypuszczaja absolwentow, ktorzy po wyjezdzie potrafia niezle sobie radzic. A Nobli z tego nie ma bo sam napisales ze dzisiejsze Noble dostaja tylko pociotki Noblistow. A skoro tak twierdzisz to nie wypada mi zaprzeczac. Dorzucilbym tylko roznego rodzaju rozrabiakow i terrorystow pokroju Mandeli, Tutu czy Arafata albo lewicowa swolocz jak Szymborska, Grass, Paz, Brotzky, Gide, Dylan… Czy wiesz kto/co dostal pokojowego Nobla w 2012? Dostala ja ‚Unia Europejska’. Ale uwaga, za co: „Za ponad sześćdziesięcioletni wkład w rozwój pokoju i pojednania, demokracji i praw człowieka w Europie”. Widocznie juz nawet w Norweskim Komitecie Noblowskim nikt nie fatyguje sie sprawdzic, ze UE zalozona zostala 1 listopada 1993 na mocy podpisanego 7 lutego 1992 traktatu z Maastricht, czyli ze w 2012 miala zaledwie 20 lat. Przyznaja ja na rozkaz i na pale, zupelnie jak Niemcy przyznajacy wizy dla nachodzcow.

  65. Archer – 1 grudnia o godz. 9:36 31734
    1. Były gułagi i gułagi. Tak samo jak obozy koncentracyjne w III Rzeszy przeznaczone dla gojów, różniły się od obozów zagłady przeznaczonych dla Żydów.
    2. Widzę, że unikasz dyskusji na ten temat. Nie dziwię się.
    3. Nie było żadnego napadu ZSRR na Polskę, natomiast Polska napadła w roku 1920 na Rosję Radziecką. Poza tym, to wiele wskazuje na to, że zbrodni w Katyniu dokonali Niemcy. Problemy z Katyniem rozpoczęły się przecież tak naprawdę dopiero po wyprowadzeniu Armii Polskiej z ZSRR przez Andersa i po tym, jak to rząd londyński zaczął de facto kolaborować z rządem III Rzeszy po tym, kiedy Niemcy ogłosili w roku 1943, że ZSRR jest odpowiedzialny za tzw. zbrodnię katyńską. Przypominam, że w porozumieniu z Armią Krajową, powołano wtedy w okupowanej przez Niecny Polsce tzw. Komisję Techniczną pod kierownictwem sekretarza generalnego PCK Kazimierza Skarżyńskiego z udziałem dr. Mariana Wodzińskiego z PCK i Rady Głównej Opiekuńczej. Za wiedzą i zgodą tzw. rządu RP na uchodźstwie oraz polskich władz podziemnych, do Katynia, będącego wówczas pod niemiecką okupacją, udało się wtedy kilkunastu znanych Polaków, m.in. pisarze Ferdynand Goetel i Józef Mackiewicz oraz ks. Stanisław Jasiński jako wysłannik abp. Adama Sapiehy. Do Katynia przywiezieni zostali również Leon Kozłowski (były premier, który usiłował prowadzić rokowania z Niemcami w sprawie sformowania kolaboracyjnego rządu polskiego oraz współdziałał z niemiecką propagandą odnośnie sytuacji w ZSRR ) i Jan Emil Skiwski (kolejny zwolennik współpracy politycznej i wojskowej z Niemcami, współwydawca gadzinówek „Ster” i „Przełom”, wydawanych przy poparciu Niemców, zwolennik współdziałania z Niemcami przeciwko ZSRR) i delegacje innych kolaborantów z okupowanego Generalnego Gubernatorstwa (GG). Katyń może być więc winą Niemców, jako że aby zwalić winę na ZSRR, to posunęli się oni nawet do współpracy ze swoimi śmiertelnymi wrogami – tu z tzw. rządem londyńskim i KG AK, które to instytucje wysyłały przecież swoich przedstawicieli do Katynia, kiedy był on okupowany przez hitlerowców a tym samym zarówno tzw. rząd londyński jak też i KG AK poparły kłamstwa goebelsowskiej propagandy, za co Polska zapłaciła później utratą Wilna i Lwowa.
    CDN

  66. Archer – 1 grudnia o godz. 9:36 31734 – c.d.
    3. Jaruzelski obronił Polskę przed całkowitym upadkiem i obcą interwencją. Jedyny zarzut, jako można mu postawić to jest to, że nie postawił on przed sądami wojskowymi całej góry „Solidarności” i KOR-u za zdradę ojczyzny. Francuzi zaś rozliczyli się z Petainem i jego współpracownikami.
    4. Kto to są ci „Ruscy”? Intencją Niemców było nas zniewolić na czas wojny, a później wymordować albo wynarodowić. Stalin nie miał zaś w stosunku do Polaków takich zamierzeń.
    5. Wyjechałem do Australii jako że znałem angielski. Najchętniej został bym w RPA, gdyby to państwo nie prowadziło wtedy wojny z prawie wszystkimi swoimi sąsiadami.
    6. A więc nie masz źródła. Trzeba było więc nie wypisywać aż takich bzdur.
    7. Wyślę ci go e-mailem, jeśli chcesz.
    8. Proszę więc o źródło informacji, jakby Marks odwołał swoje poglądy po wydaniu pierwszego tomu „Kapitału”.
    9. Australia jest państwem policyjnym – tam, w odróżnieniu od Polski, policjant może ciebie zatrzymać i nie musi podać, tak jak w Polsce, powodu tego zatrzymania.
    10. To jest zaleta Polaków, że nie ogłupiły ich nawet tak marne studia, a nie zasługa polskich „wyższych” uczelni. Poza tym, to UE jest kontynuacją WE, ta zaś kontynuacją EWG, a ta z kolei kontynuacją Europejskiej Wspólnoty Węgla i Stali. Przecież obchodzi się koleje rocznice powstania Polski, mimo że ponad tysiąc lat temu nie było Rzeczypospolitej Polskiej ze stolicą w Warszawie, a tylko piastowskie księstwo zamieszkałe przez plemiona Lechickie ze stolicą w Gnieźnie. I co powiesz na Nobla dla Obamy? I nie moja to wina, że Niemcy co kilkadziesiąt lat zbiorowo, jak jeden mąż, wariują. 🙁