Kto radykalizmem moralnym wojuje, ten od tegoż radykalizmu może zginąć.
1.
Politycy PiS w dużym stopniu swoją legitymizację polityczną czerpali z głoszenia wszem wobec, że są „moralnymi atletami”. Że PiS to jest taka formacja, która gardzi politycznym pragmatyzmem, gdyż w polityce ważne są wartości. Oczywiście te słuszne. Pisowskie, czyli nacjonalistyczno-katolickie.
W ten sposób dla sporej części opinii katolickiej PiS jawił się jako niemal idealna formacja. Podobnie zresztą dla duchownych – tu dodatkowo w grę wchodzą korzyści, jakie pisowskie państwo zapewnia kościelnym instytucjom: od Świątyni Opatrzności Bożej poczynając, przez Fundusz Kościelny, a na wsparciu celowym, jak choćby projektów biznesowych o. Tadeusza Rydzyka, kończąc.
2.
I rzeczywiście: dla tej części opinii publicznej do wczoraj PiS jawił się jako partia moralnej wyższości. Kiedy jednak przyszedł sprawdzian, kiedy trzeba było zagłosować za radykalnym projektem antyaborcyjnym, który nie wykluczał karania kobiet za aborcję, PiS się zakiwał. Najpierw głosami partii rządzącej obywatelski projekt skierowano do dalszych prac. Sęk w tym, że potem wybuchły protesty. #CzarnyProtes, w który zaangażowały się Polki, jak nasz kraj długi i szeroki, stępił katolicką ideowość partii Jarosława Kaczyńskiego. Głosami tych samych posłów obywatelski projekt przygotowany przez Ordo Iuris wylądował w koszu. Ci sami katolicy, którzy wczoraj bronili niemal każdej decyzji i każdego działania PiS – również te, które wiązały się z łamaniem prawa i piętnowaniem Bogu ducha winnych ludzi – teraz na PiS wieszają psy.
Przesadzam? A więc posłuchajcie: strona „Gościa Niedzielnego” i tekst Andrzeja Grajewskiego: „Takiego festiwalu kłamstwa, cynizmu i pogardy dla własnych wyborców, jaki zaprezentowali politycy PiS, dawno nie było w polskim parlamencie”. Przenieśmy się na chwilę na zawsze czujny portal fronda.pl: „PiS, podpierający się chrześcijańskimi wartościami, spoglądając na wyborcze słupki, aktualnie postanowił powalczyć o elektorat lewicowy. Straci więc na prawicy”. Itd. itd.
3.
Sprawdza się stara zasada: „Kto mieczem wojuje, od miecza ginie”. PiS wojował ze swoimi politycznymi przeciwnikami mieczem, który miał ostrze moralnej wyższości. Dziś chłostany jest przez swoich wczorajszych zwolenników tym samym mieczem. Elektorat religijnej prawicy czuje się przez Jarosława Kaczyńskiego oszukany. PiS w ich oczach jawił się jako partia moralnej wyższości. Ale dziś jest tylko partią cynicznych moralistów.
8 października o godz. 20:01 31165
Panie Redaktorze,
Każda partia polityczna jest z definicji partią cynicznych moralistów. Jak to już pisałem, nie ma dziś na kogo głosować, nie tylko zresztą w Polsce, szczególnie jeśli się jest zwolennikiem lewicy, a poza tym, to zdelegalizować trzeba by wszystkie bez wyjątku partie polityczne, jako że celem każdej partii politycznej jest zawsze zdobycie i utrzymanie władzy a nie dobrobyt narodu. Poza tym jeszcze, to wszystkie partie będące w Polsce u władzy począwszy od tzw. Okrągłego Stołu reprezentowały obce interesy: głównie Berlina, Brukseli, Waszyngtonu i Watykanu. 🙁
Polsce potrzebne są zaś rządy lewicy, ale lewicy prawdziwej, mającej w programie niezależność Polski, w tym także od dyktatu organizacji takich jak UE i NATO, odbudowę polskiego przemysłu, polskiej myśli technicznej i polskiej nauki oraz przywrócenie praw polskim ludziom pracy w tym szczególnie prawa do pracy. A tego się nie da przecież zrobić w sojuszu z liberałami – ani z PO ani też z Nowoczesnej i na pewno nie jest w stanie takich reform przeprowadzić SLD – skompromitowana służalczością wobec UE, NATO i USA a także i Razem czy też Zieloni, skompromitowani swoimi planami osiedlenia w Polsce setek tysięcy jak nie milionów nielegalnych imigrantów z III świata i walką o przywileje dla mniejszości seksualnych.
8 października o godz. 21:17 31166
Zagłosowaliby za projektem, pan Makowski by im dokop, zagłosowali przeciw – pan Makowski im dokop.
8 października o godz. 21:44 31167
przyglądając się z boku ich piruetom nacjonalistyczno-katolickim można mieć pewność , że ni pies ni wydra, ani to patrioci ani katolicy. To jest coś pośredniego między lumpenkatolik a lumpenateista. Swoją drogą ciekawe ilu wśród biskupów jest ateistów – pewnie większość.
9 października o godz. 2:19 31169
PiS od nieskalanego poczeciae mial jedna idee: „Teraz Kur.. Ja. Jaroslaw”. A Jaroslaw K. to 100% socjotechniki wladzy. I zero moralnosci.
Wszak to widac i po ciemku.
9 października o godz. 2:39 31170
jakowalski
8 października o godz. 20:01 31165
Ma Pan racje. Jedyna uczciwa moralnie i intelektualnie opcja dla Europejczykow znad Wisly jest RAZEM.
9 października o godz. 10:32 31171
Zazwyczaj gdy ktoś postuluje swoją własną wyższość moralną, z moralnością jest na bakier.
Natomiast zdumiewa mnie oderwanie od rzeczywiście frondy.
@jakowalski
Chyba wedle twojej własnej definicji partii.
@takei-butei
Sami się w tą sytuację wpakowali. Chodowali sobie własnych wyborócw, dowartościowywali ich.
9 października o godz. 10:50 31172
” Że PiS to jest taka formacja, która gardzi politycznym pragmatyzmem, gdyż w polityce ważne są wartości. Oczywiście te słuszne. Pisowskie, czyli nacjonalistyczno-katolickie.”
To ultracyniczna propaganda.
Korupcja i populzm to ich wartości. Kupili głosy beneficjentów 500+, kupili kk zezwalając im jako jedynym na handel ziemią, płacą rydzykowi, …. płacą klerowi na wszystkich szczeblach władzy od gmin poczynając.
Ma pan rację „partia cynicznych „moralistów”” i moralistów powinno być w podwójnym cudzysłowiu albo lepiej w potrójnym.
9 października o godz. 13:00 31173
Kto mieczem wojuje od pochwy ginie, mozna rzec
9 października o godz. 13:30 31174
mpn
9 października o godz. 10:32 31171
Ale pisałem o postawie pana Makowskiego.
9 października o godz. 15:03 31175
Mówiąc nieco żartem PiS stracił trochę radykałów i fundamentalistów, ale zyskał rzesze sympatyków w centrum, którzy docenią umiarkowanie PiS-u i jego zasadniczą rolę w utrzymaniu spokoju społecznego poprzez danie odporu radykalnym środowiskom katolickim i feministyczno-aborcyjnym.
Kaczyński, Wielki Mąż Stanu, swoim wielkim duchem i rozumem oraz geniuszem strategicznym uratował w ostatniej chwili przed laty ciężko wypracowany kompromis aborcyjny.
He, he, he, he.
9 października o godz. 15:55 31176
snakeinweb
9 października o godz. 15:03 31175
J.Kaczynski to chlopek roztropek z Zoliborza. Podobnie jak K.Wojtyla, chlopek roztropek z Wadowic.
Rzeczpospolita AD 2016 wyprowadzila sie z cywilizacji chrzescijanskiej glownie dlatego, ze Ziomale dali sobie wcisnac, ze Wojtyla i Kaczynski to ‚Mezowie Stanu’.
Nie zauwazajac, ze to chlopki roztropki z intelektualnej/moralnej prowincji.
9 października o godz. 16:40 31177
Elastyczność to zaleta, niekoniecznie oportunizm. Jest teoria, że to była pułapka ofsajdowa. Ktoś już tak pisał na innym blogu.
9 października o godz. 21:23 31178
To nie „elektorat prawicy”, to tylko (niezbyt liczna) grupa religijnych fanatykow !
9 października o godz. 21:25 31179
Polsce potrzebne są zaś rządy lewicy, ale lewicy prawdziwej, mającej w programie niezależność Polski, w tym także od dyktatu organizacji takich jak UE i NATO (…)
„„„„„„„„„„„„„„„„„„„„„„„„„„„„„
I znowu „science-fiction”? I znowu zniechecasz ludzi do (wszelkiej) lewicy?
9 października o godz. 21:27 31180
Zagłosowaliby za projektem, pan Makowski by im dokop, zagłosowali przeciw – pan Makowski im dokop.
„„„„„„„„„„„„„„„„„„„„„„„„„„„„„`
I znowu „takei-butei” (jak na prawdziwego PiSowskiego propagandziste przystalo) poslugujesz sie domyslami i pomowieniami?
9 października o godz. 23:40 31181
Kaczyński ma 67 lat, a wygląda na 80. PiS bez Kaczyńskiego się rozsypie.
10 października o godz. 14:01 31185
mr. off
Napisałem przecież wyraźnie, że pseudolewicowe oszołomy z Razem i Zielonych popierają masowy najazd na Polskę taniej siły roboczej z III świata w celu obniżenia, i tak już skandalicznie niskich, dochodów polskich ludzi pracy i zwiększenia tym samym zysków zachodniego kapitału, który przecież finansuje nie tylko PO i PiS czy też szczególnie Nowoczesną, ale także i PSL, Kukiza, SLD, Razem i Zielonych. Taka to jest ta smutna prawda o naszej obecnej polskiej scenie politycznej, że jest ona finansowana i kontrolowana przez wielki zachodni kapitał, tak samo zresztą jak wszędzie w UE czy NATO oraz oczywiście w Izraelu. 🙁
10 października o godz. 14:01 31186
Mpn
Podaję ci więc definicję partii politycznej według Wikipedii: Partia polityczna („partia” od łac. pars, część) – dobrowolna organizacja społeczna o określonym programie politycznym, mająca na celu jego realizację poprzez zdobycie i sprawowanie władzy lub wywieranie na nią wpływu.
10 października o godz. 14:02 31187
Aspiryna
UE i NATO są zdominowanie przez wielki żydowski, anglosaski i niemiecki kapitał, a więc prawdziwa lewicowość musi oznaczać także odrzucenie członkostwa Polski w tych, zbrodniczych przecież, organizacjach ponadnarodowych.
10 października o godz. 14:02 31188
azur
Jarkacz wygląda na góra 65 lat, a przypominam ci, że:
1. Pan Andreas Papandreu był premierem Grecji od roku 1981 do roku 1989 oraz od roku 1993 do roku 1996. Został on demokratycznie wybrany na szefa rządu jeszcze w wieku 77 lat. Prezes Kaczyński ma więc przed sobą co najmniej 10 lat aktywności politycznej na najwyższym szczeblu. Patrz: pl.wikipedia.org/wiki/Andreas_Papandreu.
2. Pan Giorgio Napolitano został demokratycznie wybranym prezydentem Włoch w wieku 90 lat, co daje Prezesowi Kaczyńskiemu jeszcze co najmniej 20 lat szansy bycia u faktycznego steru władzy w Polsce. Patrz: pl.wikipedia.org/wiki/Giorgio_Napolitano.
10 października o godz. 14:22 31189
A trzemusz to ma byc zaraz koniec? To tylko różnica zdań. Jak w PO Tuska 🙂
10 października o godz. 19:22 31195
@takei-butei
Ale jakieś dowody na takie postępowanie pana Makowskiego masz czy może to jasnowidzenie?
@jakowalski
I gdzie masz tu cynizm? Natomiast te wpisy o organizacjach międzynarodowych to już się do diagnostyki nadaje.
10 października o godz. 20:30 31196
mpn
Jaki masz dowód na to, że UE i NATO nie są zdominowanie przez wielki żydowski, anglosaski i niemiecki kapitał? Czyje interesy one więc reprezentują, bo przecież na 100% NIE interesy zwyczajnych Polaków, a przecież Polska od lat jest członkiem zarówno NATO jak też i UE.
10 października o godz. 22:51 31197
mpn
10 października o godz. 19:22 31195
Iluminacja.
10 października o godz. 22:52 31198
Aspiryna
9 października o godz. 21:27 31180
A co, pisiaczko, zabronisz?
11 października o godz. 17:46 31210
@jakowalski
Jaki masz dowód, że nie jesteś gigantyczną stonką ziemniaczaną zrzucaną przez USA? Ty głosisz te swoje dyrdymały, ty je uzasadniaj. Nikt nie będzie ci ich negował, póki nie uzasadnisz, że to ma jakikolwiek sens.
@takei-butei
Oj, żebym ja się tu kiedyś własną iluminacją nie podzielił.
11 października o godz. 18:20 31211
mpn – 11 października o godz. 17:46 31210
To ty twierdzisz, że ja jestem gigantyczną stonką ziemniaczaną zrzucaną przez USA, a więc musisz to albo udowodnić, albo też mnie przeprosić za publiczne zniesławienie. 🙁
12 października o godz. 10:26 31212
„Kto radykalizmem moralnym wojuje, ten od tegoż radykalizmu może zginąć.”
I dlatego bolszewia upadla.
Obecnie trwa dorzynanie niedobitkow.
12 października o godz. 11:44 31213
@Levar
Bolszewicki moralizm odrodził się dopiero w szeregach PiS. Do ich „dozynania” jeszcze kawał drogi, niestety. Co prawda, wątpie w ten ich moralizm. To klasyczni cynicy nastawieni na zagarniecie władzy i kasy. Ich pozorny „moralizm” jest jedynie „kwiatkiem do kożucha” prezentowanym na użytek ciemnych ludzi, zdegustowanych rzeczywistym cynizmem „tłustych kotów” z poprzednich ekip, w tym i tych niby-lewicowych.
12 października o godz. 11:55 31214
Kalina
Co to jest ten „bolszewicki moralizm”?
12 października o godz. 11:57 31215
Levar
Gdzie i kiedy była ta „bolszewia”?
12 października o godz. 11:58 31216
Kalina
Pokaz mi partię polityczną, która NIE jest nastawiona na zagarniecie władzy i kasy.
12 października o godz. 12:31 31218
jakowalski
12 października o godz. 11:57 31215
byla chocby u nas w czasach, kiedy chodzilismy do szkoly.
Zamiast uczyc nas historii, wciskano nam do glowy bolszewicki kit.
Mnie osobiscie czyszczenie zwojow mozgowych z tego kitu
zabralo ladnych pare lat, ale sie wreszcie udalo. Niestety,
jak widac z niektorych komentarzy, wiele osob ma w dalszym ciagu mozgi zaklajstrowane. Sprawa jest tym trudniejsza, ze wciskacze kitu
przetrwali do dnia dzisiejszego w takich niszach jak „POLITYKA”
czy „Gazeta Wyborcza” i dalej klajstruja ludziom umysly.
12 października o godz. 12:33 31219
jakowalski
12 października o godz. 11:55 31214
Kiedys mialo to nawet oficjalna nazwe:
„moralnosc socjalistyczna”.
Zdaje sie, ze bylo nawet wykladane na niektorych kierunkach studiow.
12 października o godz. 12:45 31220
Levar
1. Co to jest ten „bolszewicki kit”? Poza tym, to każdy proces edukacji szkolnej ma przecież w sobie elementy indoktrynacji: dziś n.p. indoktrynuje się w Polsce dzieci religijnie i „wolnorynkowo” oraz antyrosyjsko, z wielką dla nich szkodą. 🙁
2. Masz na myśli może tzw. niezależną etykę Kotarbińskiego? Każda moralność jest przecie zbiorem arbitralnie przyjętych norm. Nie ma tu żadnego naukowego (empirycznego) testu co do ich prawdziwości, a więc każda etyka (moralność) jest tak samo dobra i tak samo zła.
12 października o godz. 17:43 31227
@jakowalski
O, zaczynamy wiązać podawane informacje z uzasadnieniami. Jest poprawa.
12 października o godz. 18:37 31228
mpn
Ja ZAWSZE podaję uzasadnienie moich opinii. W odróżnieniu od 90% pozostałych dyskutantów na tym blogu i innych zresztą też.
13 października o godz. 17:57 31236
@jakowalski
No ciekawe. Czyżby i oczy szwankowały? A może mam zaburzenia pamięci?
13 października o godz. 19:01 31237
Szef bloga i @snake – jednak nie tak cyniczny , niestety .
Jarkacz powiedział dziś , że „kobiety muszą jednak urodzić nawet silnie zdeformowane dziecko , aby je ochrzcić i … pochować ”
Ergo – inkubator . Horror !
@mpn – jakowalski najczęściej z blogujących potwierdza swoje poglądy . Większość raczej kąsa bez dowodów .
Np. @Levar – sądzę , że facet w moim wieku ( circa ) , a tak się „odkręcił” od „propagandy komuszej” , że się wręcz przekręcił zadem do prawdy .
Jakoś od przedszkola nie pamiętam tego zalewu propagandy . Np. w przedszkolu państwowym tańczyliśmy krakowiaka . Zero pogadanek o socjaliżmie , a teraz do poczęcia uświęconego , w przedszkolu … religia !
Proponuję podprogowo wciskać w żłobkach religię ! Przecież to nie propaganda , to „tylko” religia !???
13 października o godz. 20:44 31238
mpn
Zmysły są bardzo podatne na złudzenia. Zacznij od tego:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Z%C5%82udzenie_optyczne
14 października o godz. 18:02 31240
@jakowalski
Tylko że jakoś zawsze towarzyszył mi prawidłowy sąd korygujący. Ale najwyraźniej przy twoich tekstach sąd mi siada. Cóż zrobić, widocznie jesteś wyjątkowy.
A nawiasem mówiąc, art słabiutki, kompletnie niewiarygodny.
14 października o godz. 19:45 31241
mpn
Widziałeś to: https://pl.wikipedia.org/wiki/Z%C5%82udzenie_optyczne#/media/File:Caf%C3%A9_wall.svg
14 października o godz. 19:46 31242
Albo to:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Z%C5%82udzenie_optyczne#/media/File:Penrose_triangle.svg
15 października o godz. 9:39 31248
@jakowalski
Widziałem, zwykły proces fizjologiczny związany z przetwarzaniem informacji.