Reklama
Polityka_blog_top_bill_desktop
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot1
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot2
Niebo w płomieniach - Blog Jarosława Makowskiego Niebo w płomieniach - Blog Jarosława Makowskiego Niebo w płomieniach - Blog Jarosława Makowskiego

5.08.2015
środa

List do prezydenta Andrzeja Dudy

5 sierpnia 2015, środa,

Szanowny Panie Prezydencie,

pozwoli Pan, że właśnie w takiej formie – listu otwartego – podejmę z Panem rozmowę. Mam nadzieję, że nie uzna Pan, iż jest to przejaw braku szacunku. Nie taka jest moja intencja. Wykorzystuję media społecznościowe do szczerej rozmowy z Panem, gdyż wiem, że ceni Pan ten rodzaj wymiany myśli. A tutaj wszyscy jesteśmy równi.

Od razu wyznam, że nie głosowałem na Pana. Ale to nie zmienia faktu, że życzę Panu dobrej prezydentury, gdyż życzę dobrze Polsce. Myślę, że dobro kraju, budowa przyzwoitego i sprawiedliwego społeczeństwa, budowa mocnej pozycji Polski w Unii Europejskiej – są tym, co zarówno Panu, jak i mnie leży na sercu.

Życzę Panu, by podejmował Pan decyzje, które ludzi łączą, a nie dzielą – bez względu na ich przekonania polityczne, światopoglądowe, religijne czy też orientację seksualną. By każda Polka i każdy Polak, także ci, którzy na Pana nie głosowali, a może przede wszystkim ci, mogli dalej czuć, że Pan jako Prezydent chce budować Polskę, która jest naszym wspólnym domem. Pana i moim.

Życzę w końcu Panu, by – jak sam Pan zapewnia i podkreśla – była to prezydentura otwarta. By słuchał Pan również tych, którzy – jak ja – w wielu sprawach się z Panem nie zgadzają. Albo inaczej wiele spraw widzą.

Pozwoli Pan jednak, że wyrażę swoje wątpliwości. Otóż zastanawiam się, czy moje życzenia nie są, czy też nie okażą się za chwilę płonnymi nadziejami. Wiem, że dopiero jutro zaczyna Pan urzędowanie, ale sygnały, które Pan już kieruje do opinii publicznej, nie są – wbrew temu, co Pan deklaruje – sygnałami pojednania i dialogu.

Moje wątpliwości rodzą się choćby dlatego, że przeczytałem Pana list, skierowany tylko do czytelników „Gazety Polskiej”. Pisze Pan w nim, że liczy „na pomoc tego środowiska” w budowaniu polskiej wspólnoty. Czy jednak środowisko, które odmawia innym obywatelom, takim jak ja, prawa do bycia dobrym patriotą, jest tym, które wyciągnie pojednawczą dłoń? Jeśli Pan sprawi, że tak się stanie, będę bardzo rad.

Po drugie, media piszą, a politycy obozu, z którego Pan się wywodzi, głośno mówią, że zaangażuje się Pan w kampanię parlamentarną PiS. I że pierwszą jej odsłoną będzie Pana objazd po tych regionach, w których odniósł Pan wyborcze zwycięstwo. Ale znów: nie jest to gest, który buduje poczucie wspólnoty wokół urzędu prezydenta, który – zgodnie z Konstytucją – ma być arbitrem polskich sporów. Jest to raczej znak, że nie chce Pan rozmowy z tymi, którzy – jak ja – nie podzielają do końca Pańskiej oceny sytuacji; zarówno w kraju, jak i w Europie.

I last but not least: nie kryje Pan swojej wiary, ba, swojego przywiązania do Kościoła i katolickiej tradycji. Wiara w Boga, przynależność do wspólnoty ludzi wierzących to jeszcze jeden element, który nas łączy. Ale różnią nas poglądy na obecność religii i Kościoła w pluralistycznym społeczeństwie. Pan chce, by państwo stało się stróżem katolickiej moralności. Ja uważam, że Kościół tylko głosząc swoje przesłanie w sposób wolny i nieskrępowany, winien kształtować sumienia swoich wiernych.

Pewnie podzieli Pan przekonanie, które zostało wyrażone na II Soborze Watykańskim, że autonomia w relacjach państwo-Kościół służy dobrze nie tylko państwu, ale także Kościołowi. Zawsze, kiedy Kościół ulegał pokusie „polityzacji religii”, źle się to kończyło dla Kościoła. Dlatego uważam, że Pan, jako osoba wierząca, jako katolicki polityk, powinien dziś stać na straży autonomii Kościoła i państwa. Dla dobra Kościoła.

Marzy mi się, by od polityka katolickiego wyznania, którym Pan jest, posłyszeć słowa, które mówią nie tyle, w jaki Pan Kościół wierzy i z iloma biskupami się przyjaźni, ale w jaką Polskę Pan wierzy i jakimi wartościami chce się Pan kierować w życiu politycznym. Proszę pozwolić, że przypomnę słynną mowę Johna F. Kennedy’ego, który – gdy zarzucano mu, że będzie reprezentował interesy kościelne, a nie wszystkich Amerykanów – powiedział:

Wierzę w Amerykę, w której nastąpił rozdział Kościoła od państwa – w której żaden katolicki prałat nie powie prezydentowi (nawet katolikowi), co ma robić, a żaden protestancki pastor nie powie parafianom, na kogo mają głosować; w której żaden Kościół ani szkoła wyznaniowa nie mogą liczyć na publiczne dotacje albo polityczne preferencje i w której nikogo nie odsuwa się od urzędów publicznych tylko dlatego, że jest innego wyznania niż prezydent mianujący jego lub tych, którzy by go wybrali

Szanowny Panie Prezydencie,

proszę wziąć moje życzenia i wątpliwości za dobrą monetę. Podobnie jak ja biorę za dobrą monetę początek sprawowania przez Pana urzędu prezydenta. Jak mówi Pismo: „po owocach ich poznamy”. Pozostaje więc życzliwym, ale nie bezkrytycznym obserwatorem Pana działań.

Z wyrazami szacunku
Jarosław Makowski

Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_mobile
Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_desktop

Komentarze: 29

Dodaj komentarz »
  1. To szokujace blachostki panie Makowski. To wstyd !!!

    Polska pedzi do katastorfy i szczegolnie przyspieszyla pod blazenska dyktatura Donka Tuska i lekarza pediatry. (newet nie wybranej) Problemy sa gigantyczne i sie akumuluja.

    Prezydent ma obowiazek z racji zajmowania powaznego stanowiska zajac sie wlasnie tymi najwazniejszymi problemami. To jest, deficytami budzetu, dlugami; publicznym, samorzadowym, handlowym, drogowym, funduszu zdrowia i gospodarstw domowych. Prezydent powinien zajac sie kryzysem ZUS, bezrobociem, emigracja, kryzysem demograficznym, kryzysem Europy Wschodniej i przszloscia Europy. Europy ktora upada i niszczeje bo Donek sobie nie radzi.

    Prezydent powinien zainicjowac i domagac sie aby rzad lekarza pediatry i ten pozniejszy po wyborach opracowal strategie naprawy Polski i ja konsekwentnie realizowal.

    A pan tu panie Makowski wyskakuje z blachostkami. To wstyd

  2. axiom
    Nie znudziło ci się.
    Od kilku lat pleciesz te same bzdury i to na każdy temat.

  3. Byłem poza miejscem zamieszkania i nie wziąłem udziału w głosowania. Jestem Polakiem z wyboru dziadka, który był Powstańcem Śląskim i musiał emigrować do Polski ,opuszczając ojcowiznę. Ojciec pomimo wcielenia do Wermachtu[ był Ślązakiem], potwierdził ten wybór spolszczając pisownię nazwiska. Dlatego jako Polak uważam, że jest Pan również moim Prezydentem. Pragnę zatem nieśmiało prosić o tolerancję dla wolności mojego sumienia, które jest prywatną sprawą każdego Obywatela.

  4. Reklama
    Polityka_blog_komentarze_rec_mobile
    Polityka_blog_komentarze_rec_desktop
  5. Konsekwencja godna uznania: pan Makowski taki sam list napisał, gdy prezydent Komorowski obejmował urząd. Te same argumenty, te same życzenia, te same wątpliwości…

  6. Ludzie listy piszą a listonosz Zenon Laskowik
    śpiewa piosenkę :

    „bo od zmartwień jest rząd
    od porządku policja
    od kary to jest sąd
    a od czarów Alicja”.

    w III RP wszystko się pozmieniało :

    bo od zmartwien jest lud
    od porządku gangsterzy
    od kary jest komornik
    władzę wzięli banksterzy

  7. Czas pokaże czy będzie pasterzem czy wilkiem, Polakiem czy Krzyżowcem.
    @axiom1.
    Tymi rzeczami o których piszesz zajmuje się Rzad, a nie Prezydent. To rzeczywiście wstyd, ale dla ciebie.

  8. ” Tymi rzeczami o których piszesz zajmuje się Rzad, a nie Prezydent. To rzeczywiście wstyd, ale dla ciebie. ”

    Tak powinno byc. Rzad sie powinien tym zajmowac. Ale sie tym nie zajmuje. Nawet po 8 latach w PO ciagle nie wiedza po co wycwaniakowali wladze. Dopiero we wrzesniu lekarz pediatra ma oglosic program.

    Prezydent nie ma wladzy wykonawczej ale moze miec incjatywe. Moze rowniez rzad rozwiazac, nie zaakceptowac kandydata na premiera i ministrow. Moze wiec wymusic na rzadzie prace.

  9. @andrzej52

    Tobie pasuje pasozytnictwo i lajdactwo na polskich dzieciach, niemowleciach i pokoleniach jeszcze nie urodzonych. Nie masz ambicji by placic za swe istnienie i rezim pomaga ci uniknac tego obowiazku.

    Powinnes placic (ty i wszysczy pracujacy) dodatkowe 290 zl podatku miesieczne aby zbalansowac budzet i nastepne 340 zl miesiecznie na obsluge juz istniejacego dlugu poblicznego.

    Ale ty nie masz takiej ambicji a rezim pozwala ci lajdaczyc sie na dzieciach niemowleciach i pokoleniach jeszcze nie urodzonych zaciagajac na ich konto dlug publiczny zamiast sciagac od ciebie dodatkowe 630 zl miesiecznie podatku. W zamian ma twoje poparcie. To prostytucja polityczna !

  10. To, że Duda pisze tylko do czytelników „Gazety Polskiej”, dobrze określa jego przyszłą prezydenturę. Tej gazety nie czytuję, bo nie chcę sobie psuć zdrowia i dobrego nastroju. Podobnie nie czytuję różnych pisemek kościelnych i nie słucham Radia Maryja, chociaż jestem praktykującym katolikiem. Na szczęście mam dobrego proboszcza i spotykam wielu mądrych i rozsądnych księży. Tu upatruję nadzieję, a nie w prezydenturze Pana Dudy.

  11. Mądry artykuł.Czy coś da,tego nie wiem,sądzę,że niewiele.Do aksiom1-nie uważało się na lekcjach z polskiego,oj nie.Nie wiem jak tam zinnymi przedmiotami.Pozdrawiam pana Jarosława Makowskiego.

  12. Podzielam pana wątpliwości panie Makowski tym bardziej, że ja jestem ateistą i w kwestiach religijnych się nie dogadamy, nie mamy wspólnego języka. To o czym prawi Duda, jest dla mnie niezrozumiałe i obce. Kościół katolicki, który on tak popiera jest instytucją, która w przeszłości dokonywała haniebnych czynów, a dzisiaj wcale nie zamierza postępować inaczej. Do chrześcijańskiej pokory zmusić polski kler może tylko silna władza świecka, popierana przez obywateli. W Polsce jednak parafianie przeważają nad obywatelami.
    Dla Dudy prawnika mam propozycję, żeby jako prezydent pamiętał, że prawo może być przyzwalające i zakazujące. Nikt przecież nie zamierza zmuszać gorliwego katolika do onanizowania się (tak dyskutowali senatorowie) w celu przeprowadzenia zapłodnienia in vitro. Ale nie można tworzyć praw, które tego zabraniają innym! Ktoś nie chce palić marihuany, bo woli się nawalić wódą, niech nie pali. Itd, itp. Tak ma wyglądać prawo. Dla wszystkich prezydencie Duda. Nie może być tak, że prawo sobie, a życie jest gdzie indziej – dedykuję tekst Sławomira Sierakowskiego z ostatniej Polityki. Jeśli zamierza pan to kontynuować, to państwo Polakom nie będzie do niczego potrzebne. Pan prezydencie Duda też będzie zbędny.
    Pozdrawiam

  13. Jakie wątpliwości/Ano takie ,czy dziś w Sejmie glos zabrał Krzaklewski.?No i czy na jesieni będziemy mieli JK3-przezes ,prezydent ,premier. ,w jednym dzielnych członkach.?

  14. Oczywiście członku ,czyli ciele.

  15. Sprawa wtracania sie kk do polityki nie zaczyna sie z kadencja prezydenta Dudy. On jest tak samo religijny jak Walesa, L Kaczynski, Kwasniewski i Komorowski.
    kk naduzywa swej pozycji regularnie i systematycznie od 1989. A nawet wczesniej. To przeciez pzpr-owscy zdrajcy utworzyli tzw komisje majatkowa i stworzyli tzw fundusz koscielny aby kk mogl krasc a oni kupowac sobie glosy za pomoca kk. Tylko ze kk to podla i wredna swinia i zawsze popiera tego kto obieca im wiecej.

    Dlatego list Mkowskiego dziwi. Czyzby on nie wiedzial ze dyktator Donek regularnie sie spowiadal przed tzw komisja episkopatu. Minuty tych spowiedzi wyszly do sieci. Inne kk przywileje (czytaj zlodziejstwo) jak nie placenie podatkow, zatrudnianie kk w sluzbach mundurowych, religia w szkolach co otumania caly narod, nie placenie nawet za gaz, wode i elektrycznosc mialy i maja sie dobrze pod dyktatura Donka Tuska i lekarza pediatry. Czyzby Makowski nie wiedzial ?
    Co gorsze i podlejsze, rezim dyktatora Donka konsultowal propozycje nowego prawa z kk przed wyslaniem do Sejmu. Ale nie konsultowal z polakami. Czyzby Makowski nie wiedzial ?

    kk nalezy odsunac od wladzy to oczywiste ale nie wystarczajace. Ich nalezy wypedzic z Polski raz i na zawsze.

  16. Panie Makowski jakoś sobie nie przypominam pańskiego oburzenia, gdy Komorusio nawoływał do bojkotu referendum w Warszawie czyżby PO bała się przegranej czyżby wbrew swojej nazwie Obywatelska w praktyce ma gdzieś głos wyborców. Panie Makowski jakoś również nie przypominam sobie pańskiego oburzenia, gdy Komorusio naciskał na sąd najwyższy, żeby odrzucał protesty oburzonych wyborców z powodu sfałszowania wyborów samorządowych.

    Daje pan do zrozumienia, że Duda będzie najbardziej partyjnym prezydentem. Jeżeli można mówić o kimkolwiek, że był najbardziej partyjnym to właśnie Bronio Komorusio miernota, która w praktyce podpisywała wszystko co mu podsunięto pod cztery litery. Który w praktyce posłusznie wykonywał polecenie swojego wodzusia Donaldusa ryżego liska Tuskususu, który gdy nagle okazało się, że ma z kim przegrać i gdy ujawniono prowadzone za jego wiedzą rozmowy o działaniach wymierzonych w partie opozycyjne jak tchórz niechcąc ponosić odpowiedzialność zwiał zaleszczycką szosą do Brukseli.

  17. Sromie.Umiłowany w Chrystusie Panu ,dlaczego w twojej makowce tyle nienawiści .Wiem ,ze dostaniesz od biznesmena z Torunia rozgrzeszenie ae pokumaj co myśli kATOLIcki Bóg?

  18. Mała nieścisłość- w internetach wyczytałem, że prezydent Duda identycznie brzmiący list wysłał do redakcji Gazety Wyborczej. Także i w nim liczy na „pomoc Waszego środowiska” w budowaniu jedności w narodzie. Nie wiem, co na to część jego wyborców i jak prezydent sobie wyobraża rzeczoną pomoc.

  19. Dlaczego ludzie z prawej strony nie potrafią spokojnie wypowiadać się na temat? jakieś wycieczki niezwiazane z meritum, tylko po to aby trochę jadu upuścić. Nie ma obowiązku zgadzać się ani z autorem (z którym też poglądowo mi nie po drodze), tym bardziej z innymi komentującymi, ale każda dyskusja możliwa jest dopiero od pewnego poziomu, którego to ani obdarzeni łaską wiary, ani niektórzy lewicujący jakoś osiagnąć nie potrafią. Agresja zamiast argumentów, wiara zamiast wiedzy. Opluć, używając najbardziej wymyślnych ekspresyjnych epitetów. To, że Pan Duda, obecny prezydent mojego kraju (szanuję demokratyczny wybór), jest z nadania ePiSkopatu jest faktem. Tylko dzięki temu został naczelnym arcyPiSkupem, który to tytuł dzierżył do tej pory pan Jarosław- Polskęzbaw. Nie ma najmniejszych wątpliwości w jakim kierunku będzie ta prezydentura i komu podporządkowana politycznie. Tak jak Komorowski miał po drodze z PO, tak Duda będzie miał z PiS. Problem w tym, że o ile również klękający Komorowski potrafił w ważnych kwestiach oddzielać państwo od kościoła, tak jego następca już pokazał, komu jest przede wszystkim podległy. I właściwie tylko to mnie martwi, bo chciałbym aby prezydent Rzeczypospolitej nie był jakimś namiestnikiem państwa watykańskiego, czyli czarnej mafii o zasięgu ogólnoświatowym. Przy sprawnym rządzie z większością sejmową prezydent moze wyłącznie przeszkadzać i strzelać fochy, tak jak to robił L.Kaczyński, moim zdaniem najsłabszy Prezydent jakiego mieliśmy. Jak to się robi mogliśmy oglądać. żenujący spektakl z obu stron, acz to właśnie ten małostkowy i pozostający pod wpływem brata czałowiek był głównie obiektem drwin w całej europie. Chluby nam nie przynosił w żadnym ze swoich poczynań. Gdyby nie katastrofa smoleńska, to byłby już zupełnie zapomniany prezydent, podonbnie jak jego głodny zemsty brat . W tym wymiarze ta katastrofa bardzo polskiej polityce zaszkodziła, choć i sama w sobie oczywiście była wielką tragedią. Niestety skutki polityczne, któych dziś doświadczamy, są nawet trudne do zważenia. Wiele rzeczy miałoby zupełnie inny przebieg, ale na pewno dziś, a właściwie dopiero za pół roku kto inny byłby prezydentem, a o panu Dudzie nadal nikt by nie słyszał, tak jak jeszcze pół roku temu. Dziś prawicowe media opisują Dudę jako nowego Mesjasza, człowieka który Polskę zbawi, inni że odbuduje.. Z czego odbuduje? Niech tylko nie rozwali. Prawdziwe wybory będą w październiku, wtedy rozstrzygnie się co dalej z Polską. Miejmy nadzieję, ze do tego czasu spółka Szydło-Duda-Kaczyński, pokażą jakież to niespodzianki przygotowali dla „zrujnowanej” Polski. Część propagadowo socjotechniczną już znamy, czas zejść na ziemię i pokazać „jak”, a tu póki co widać same pobożne życzenia, brak kompetencji i zupełny brak odpowiedzialności za słowa. Andrzej Duda zrobi teraz wszystko co może aby PiS wygrało wybory, bo doskonale wie, że z ludźmi realnie myślącymi, żadna z jego kampanijnych obietnic nie ma większych szans, podobnie jak mrzonki pani Szydło. Dlatego mało ważne jest, poza sferą wizerunkową, czy będzie prezydentem wszystkich, czy tylko prawej strony. Idę o zakład że nie stać go na „niepodległość”, patrząc na ludzi jakimi został otoczony (tercet Sadurska, Szczerski, Łopiński), o przepraszam, „wybrał sobie”

  20. g-ww
    6 sierpnia o godz. 13:27 27068

    Ty imieniem boskim się nie zasłaniaj w końcu i tak lemingi jak widać podobnie jak ateisty w boga nie wierzą.

  21. Po tym, com dziś zobaczył i usłyszał, przewiduję prezydenturę naznaczoną religijnymi obrzędami i folklorem. W sam raz na XXI ! Już prezydent powinien przyjąć przydomek „Krzyżyk”, bo każdy gest oddania komuś hołdu i czci krasił znakiem krzyża. No cóż, jacy obywatele, taki prezydent.

  22. A to brawura!!!

    Pan Jarosław Makowski, osoba, której Platforma Obywatelska płaciła 30 tysięcy złotych miesięcznie za korumpowanie naukowców na polskich uniwersytetach, dzisiaj udaje, że zabiera głos w sprawie polskiej wspólnoty.

    Panie naczelny dyrektorze propagandy, jak Panu nie wstyd???

  23. Prezydent Duda ,
    Ma jeden obowiazek.
    Wywiazac sie ze swoich obietnic przedwyborczych w stosunku do elektoratu, ktory go wybral.

    Na tym polega demokracja.

    Prezydentem wszystkich Polakow nie byl Jaruzelski, Walesa, Kwasniewski ani Komorowski.
    Dlaczego akurat ma byc Duda?

    To tak jakby go prosic zeby byl prezydentem zlodziei i policjantow…

    Jak w USA wybiora republikanina to realizuje polityke republikanow.
    I tak jest na calym swiecie.

    Jedynie w Polsce medialni krolowie lemingow i platni propagandzisci PO chcieliby zachowac przywileje dozywotnio w imie jakiejs detej wspolnoty, ktora maja przy innej okazji gleboko w powazaniu…

    Oj jak milo czytac i sluchac te przerazone piski sykofantow ukladu!
    Chociazby dlatego warto bylo wybrac Dude.

  24. @Falicz
    Oczywiscie masz racje. Komorowski byl prezydentem PO. Jego rezygnacja z czlonkostwa PO po wyborach 2010 byla farsa.

    Ja mam pytanie, w jaki sposob PO finansowala kampanie Komorowskiego w 2015 skoro on nie byl jej czlonkiem ?

    Rezygnacja z parti po wyborach zeby byc „prezydentem wszystkich polaakow” jest idiotyzmem wymyslonym w czasie pijackich orgii w Magdalence.

    Prezydent oczywiscie ma obowiazek reprezentowania wszystkich nawet tych ktory na niego nie glosowali i tych ktorzy go nienawida. W ramach swych kompetencji i mandatu zdobytego w wyborach oczywiscie.

  25. Zadziwia krytyka Dudy. Pe-Owska dzicz ciagle nie moze sie oswoic ze ich umilowany Donek zdezerterowal a ich prezydent przegral. Przeglal bo byl kiepskim prezydentem.

    Na skali 10 punktowej oceniam porezydenture Komorowskiego

    1) za polityke zagraniczna – 0 punktow.
    2) za naczelne dowodztwo nad Armia – 0 punkow.
    3) za bezpiecznstwo Polski – 0 punkow.
    4) za incjatywy spoleczne – 0 punkotw
    5) za udzial w procesie legislacyjnym – 2 punkty
    6) za sluzalstwo wobec kk i amerykanskiego imerialisty – 10 punktow
    7) za sluzalstwo wobec PO – 11 punktow.
    8) za troske o poziom zycia polakow – 0 punktow.
    9) za ochrone srodowiska, klimatu i zwierzat – 0 punktow

    Nie zaangazowal sie w zaden plan, zadna strategie nad przyszloscia Polski i Europy.
    Za to nie zasluguje nawet na 0 punktow.

    Duda oczywiscie powinien swa religijnosc utrzymywac jako scisle prywatna materie. W tym nic go nie rozni od Komorowskiego ktory publicznie czolgal sie przed kk.

    Widac ze rozpetala sie krytyka w sprawie intencji Dudy szczegolnie w sprawie podniesinia kwoty wolnej od podatku i obinizenia wieku emerytalnego. O wieku emerytalnym i naprawie zus pisalem;
    axiom1
    2 sierpnia o godz. 19:49 27019

    W sprawie kwoty wolnej od podatku,… nawet minister finansow mowi ze Polska nie moze sobie na to pozwolic. To sa brednie nieslychane.
    Po pierwsze Polska nie mze sobie pozwolic na rzad PO ktory zadluzyl Polske o ponad 500 mld zl od 2007. Az o 47 mld zl w tym roku.

    Fakty sa takie w Polsce glowny ciezar utrzymania rezimu jest przerzucony na najbiedniejszych. W Polsce wolna kwota od podatku jest az o 32 razy nizsza niz np w Wielkiej Brytani. To jest skandalem i paskudnym wyzyskiem najbiedniejszych podczas gdy obce korporacje nawet nie placa podatkow w Polsce. Propozycja dudy do zwiekszenia kwoty wolnej od podatku do 8 tys zl ciagle bedzie az 8 razy nizsza od kwoty wolnej od podatku w Brytani. Ale jest to krok w dobrym kierunku.

    Jednoczesnie krytycy wrzeszcza ze nie moana sobie na to pozwolic. Jednakze PO pozwolila na zmniejszenie efektywnosci sciagania podatkow z 17% PKB do 14% to jest zerezygnowala z 52 mld zl. I na to Polske stac ? Gdy swiete krowy Platformy zaczna placic podatki straty z powodu podniesienia wolnej kwoty od podatku zostana kilkakrotnie zrekompensowane. I to dziwi bo przeciez Szydlo i Duda przedstawili to w swoim planie.

  26. Wczoraj czego bym nie włączył, to trafiałem na niekończącą się uroczystość koronacji pomazańca bożego Dudy. Może jeszcze dożyję koronacji w Anglii i będę mógł porównać te dwie uroczystości. Ta polska nie miała końca i sporo nas podatników kosztowała. Koronacja w Anglii będzie zapewne równie długa, ale w przeciwieństwie do nas, Anglicy na tym sporo zarobią.
    Obserwowałem przed laty jak to wyglądało w USA i trzeba przyznać, że oni tam znają miarę w tego typu uroczystościach.
    Gdyby porównać zaprzysiężenie prezydenta USA i Polski, to nic niewiedzący o tych krajach Marsjanin pomyślałby, że Duda będzie rządził prawdziwym międzygalaktycznym mocarstwem.
    Polacy, otrzeźwiejcie trochę.

  27. @Wladek B
    Masz racje, wladza w Polsce lubi przesadzac, nie zna umiaru. Ani granic przyzwoitosci.
    Kancelaria prezydencka w Polsce kosztuje wiecej nie dwor brytyjskiej krolowej. Ona jednak wciaga sie w akje spoleczne ktore zbieraja i finansuja za wiecej niz jej dwor kosztuje.

    Polski prezydent nie robi nic w tym zakresie. Wogole nie istnieje. Np Komorowskiego oceniam na 10 punktowej skali, za incjatywy spoleczne – 0 punktow. Za ochrone srodowiska klimatu i zwierzat – 0 punkotow. I nie ma oczym mowic, on nawet morduje zwierzeta. I dla przyjemnosci nawet nie dla zdobycia pozywienia.

    W USA administracja Bialego Domu to odpowiednik polskich polaczonych kancelarii premiera i prezydenta. W USA zatrdniaja 8.5 razy mniej biurokratow na kazdy milion mieszkancow.

    W USA jest 1.73 posla-senatora na kazdy milion mieszkancow. W Polsce 14.43.

    I podobnie jest ze wszyskim i na kazdym szczeblu.

    Dlaczego tak jest ? Bo media sa sprzedajne, nierozgarniete, nie rozliczaja, nie krytykuja,… sa po prostu skurwione.

  28. Panie Makowski.
    Nie ma, nie bylo i nie bedzie takiego prezydenta, premiera ktory nie jest zmuszany do podjecia takich decyzji ktore dziela spoleczenstwo. Nazywaja sie one (decyzje) trudnymi, koniecznymi, etc. Tylko w bolszewizmie decyzje KC nie dzielily nikogo. Opozycja byla likwidowana.
    Zyczy Pan prezydentowi by podejmowal tylko takie decyzje by zadowalaly opozycje. Nie tak dziala demokracja panie M.
    Cyt.: „Pisze Pan w nim, że liczy „na pomoc tego środowiska” w budowaniu polskiej wspólnoty. Czy jednak środowisko, które odmawia innym obywatelom, takim jak ja, prawa do bycia dobrym patriotą, jest tym, które wyciągnie pojednawczą dłoń?”
    Panie Makowski, nie wiem z jakiego Pan jest srodowiska, kto Panu odmawia „bycia dobrym patriota” (czy sa zli patrioci?), ja wynioslem z mego domu prosta formulke, patriota to nie slowa ale czyny.
    Zacytowal Pan Kennedy’go, wiec i ja sobie pozwole:
    „… ask not what your country can do for you, ask what you can do for your country.” Panski cytat.:
    ” … media piszą, a politycy obozu, z którego Pan się wywodzi, głośno mówią, że zaangażuje się Pan w kampanię parlamentarną PiS.”
    Panie Makowski, czy nalezy Pan to tej grupy opiniodawczej ktora slucha co „slychac w maglu”, co w gazetach „stoi” ? Czy moze ma Pan wlasne wiarygodne zrodla informacji a tym samym staje sie Pan wiarygodnym.
    „Ale różnią nas poglądy na obecność religii i Kościoła w pluralistycznym społeczeństwie. Pan chce, by państwo stało się stróżem katolickiej moralności. Ja uważam, że Kościół tylko głosząc swoje przesłanie w sposób wolny i nieskrępowany, winien kształtować sumienia swoich wiernych.”
    Wszystko co „robi” KK jest zgodnie z Konstytucja Rz.Polskiej. KK, jego przedstawiciele maja konstytucyjne prawo, podobnie jak Pan, nie tylko do swobody wypowiedzi, ale i wplywu na decyzje przedstawicieli spoleczenstwa. Wplyw ktory i Pan ma, np. piszac to co pisze, majac kontakty z takimi czy innymi majacych wplyw na decyzje.
    Prosze KK nie odmawiac tego do czego ma Pan pelna swobode.

    axiom
    Uwazaj jak przelykasz sline, otrujesz sie wlasnym jadem.
    Trzymaj sie jak najdalej od granic Rz.Polskiej.
    putin ma wlasnych pucybutow, tacy jak ty sa mu niepotrzebni.

  29. Wychowanek polskich mediow i koscielnej propagany pisze;
    7 sierpnia o godz. 17:18 27080

    Glupie to, zaszczute i dzikie. I wolne to, a jakze, na kolanach przed ksiundzem. Jest zagrozeniem dla pokoju w Polsce i Europie. I takich jest wielu niestety. Jednym z glownych zadan rezimu i nowego prezydenta musi byc opracowanie szczepionki dla takich. Jak najszybciej. Aby powstrzymac epidemie debilizmu na bazie warcholstwa i pospolitego chamstwa, aby przywrocic rozwage, racjonalnosc i kulture.

  30. andrzej52
    5 sierpnia o godz. 19:52 27054

    axiom tak ma. Natomiast jakoś nikt nie zauważa, że skoro Duda po zaprzysiężeniu brnie dalej w bzdury które plótł by wygrać prezydenturę pokazuję, że czynnym agitatorem swej partii PiS i zrobi wszystko by nabić jej punkty. Jak już widać prezydentem będzie złym.