Reklama
Polityka_blog_top_bill_desktop
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot1
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot2
Niebo w płomieniach - Blog Jarosława Makowskiego Niebo w płomieniach - Blog Jarosława Makowskiego Niebo w płomieniach - Blog Jarosława Makowskiego

22.08.2014
piątek

Ks. Lemański z kościelnego wozu, kurii lżej

22 sierpnia 2014, piątek,

Z trzech chrześcijańskich cnót: ubóstwa, posłuszeństwa i czystości, to wciąż za brak posłuszeństwa płaci się w rodzimym Kościele najwyższą cenę.

1.
Bodaj wczoraj rzecznik kurii warszawsko-praskiej Mateusz Dzieduszycki zapowiedział, że wobec ks. Lemańskiego abp Hoser zastosuje „działania niestandardowe”.

Miałem nadzieję, że te słowa rzecznika znaczą jedno: nastąpi całkowite pojednanie i rozwiązane zostaną wszelkie sporne kwestie.

Okazało się, że kuria jednak postąpiła całkowicie standardowo. Ks. Lemański został suspendowany.

2.
Kara suspensy to dla księdza dramat. To bodaj przekreślenie życia, które przecież – w przypadku kapłana – w dużej mierze sprowadza się do jego posługi kapłańskiej właśnie – odprawiania Eucharystii, spowiadania, sprawowania sakramentów.

Dlatego, po ludzku, współczuję dziś księdzu Lemańskiemu. Jest mowa, zgoda, że kara ma charakter naprawczy, co znaczy, ignorując kościelną nowomowę: „Jeśli posypiesz głowę popiołem, jeśli przeprosisz biskupa i się mu podporządkujesz, możesz liczyć na łaskę”. Jednak, obserwując logikę sporu między abp. Hoserem a ks. Lemańskim, nie sądzę, by nagle nastąpiło cudowne pojednanie.

Jasne, że ks. Lemański nie był pokornym cielęciem, co to dwie matki ssie. Kuria nie kryła, że miała po dziurki w nosie tej rogatej duszy kapłańskiej. Ba, można było odnieść wrażenie, że z radością przyjęłaby decyzję ks. Lemańskiego, gdyby on sam powiedział: „Basta, odchodzę”. Tak się jednak nie stało. A że kuria nie ceni cnoty cierpliwości, nie lubi okazywać miłosierdzia, za to dobrze zna paragrafy, w ten sposób niejako pozbywa się kapłana. Można rzec: ksiądz Lemański z kościelnego wozu, to i kurii od razu lżej.

3.
Uzasadnienie kurii, dlaczego podjęła decyzję o suspensie, jest przewidywalne i znamienne. Pierwszy punkt jest kluczowy. Brzmi: „Brak ducha posłuszeństwa i notoryczne kontestowanie decyzji prawowitego przełożonego w osobie Biskupa Diecezjalnego i Stolicy Apostolskiej”.

Jak się okazuje, wiele rzeczy w Kościele księdzu ujdzie płazem, ale nie to, że nie okazuje posłuszeństwa biskupowi. Z tych trzech chrześcijańskich cnót: ubóstwa, posłuszeństwa i czystości, to wciąż za brak posłuszeństwa płaci się w rodzimym Kościele najwyższą cenę.

Powiada się też, że ks. Lemański, czy też sposób jego działania, „przynosi kościelnej wspólnocie poważne szkody i zamieszanie”. No cóż, można się jednak zastanawiać, kto przynosi Kościołowi większą szkodę, jeden czy drugi biskup ukrywający księży pedofilów, czy ks. Lemański, który namawia pierwsze dziecko urodzone w Polsce metodą in vitro, by nie odchodziło z Kościoła?

4.
I na koniec rzecz najsmutniejsza: wielu pobożnych katolików nie kryło publicznie radości, że ks. Lemański został suspendowany. Że nareszcie nastał koniec byłego proboszcza z Jasienicy.

Po ludzku: radość z cudzego dramatu nie ma nic wspólnego z nauczaniem Jezusa z Nazaretu. Po drugie, suspensa kapłana to także dramat Kościoła. Przecież, jak czytamy w Piśmie, „nie tak będzie między wami”. A więc że w Kościele, między ludźmi czytającymi tę samą Dobrą Nowinę, inaczej rozwiązuje się nawet największe spory.

Dlatego, przykładowo, choć nie podzielam poglądów, które głosi o. Tadeusz Rydzyk, i gdyby kiedyś (co nie daj Panie Boże) znalazł się w sytuacji ks. Lemańskiego, to nie cieszyłbym się z tego, że został suspendowany. Uważałbym to za dramat. Stąd też nie rozumiem tych katolików, którzy zacierają ręce, widząc, jak ks. Lemański zostaje odsunięty od sprawowania swej kapłańskiej posługi.

Dziś, jak wszystkie znaki na niebie i ziemi mówią, przegrał nie tylko ks. Lemański, nie tylko abp Hoser, ale przegrała Ewangelia – w tym sensie, że jej wyznawcy nie potrafili zdobyć się na to, by postąpić tak, jak Dobra Nowina nakazuje. Okazać sobie wzajemnie więcej zrozumienia i miłosierdzia.

Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_mobile
Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_desktop

Komentarze: 88

Dodaj komentarz »
  1. Ewangelia wydaje mi się bardzo egzotycznym dokumentem w kk w Polsce (poza jej czxytaniem w kościele). Klaszyczny przykład teorii I praktyki. W tym drupim przypadku: konfromizmi oraz oportunizm.
    Decyzja abp Hosera mnie nie zaskoczyła.

  2. Nie ierwszy raz Ewnagelia przegrywa w Kościele.

  3. Ewangelia to takie coś, co służy do cytowania w sposób wyrywkowy, cwany i interesowny. W każdym kazaniu to słychać, w każdym pasterskim pouczeniu, encyklice, dekrecie.
    Nic innego poza tym nie istnieje, nic innego klechy nie potrafią i nie chcą potrafić.
    Nie bardzo widać, by ktokolwiek coś więcej potrafił i pojmował, niż podrzucać cytaciki.
    Nasz Gospodarz takoż cytacikiem rzuca: „nie tak będzie między wami”
    Jak nie tak, skoro tak. Hoser ma pewność absolutną, że tak. A i na cytacikach zna się lepiej niż Gospodarz. W końcu ma dyplom arcybiskupa i 17 lat spędził w Rwandzie, za pomocą cytacików budując zwarte formacje katolickie.
    Nie ma się co na cytaciki ścigać z abepem. On zna ich więcej, na pamięć.

    Aby cokolwiek zobaczyć, należy dać sobie spokój z cytacikami i całą resztą Ewangelii. wystarczy spojrzeć wprost na człowieka.

    Wielki Hoser dostaje wścieklizny, że mały Lemański wchodzi między ludzi, rozmawia z młodzieżą u Owsiaka, rozmawia z parafianami, pamięta o spalonych polskich Żydach, upomina się o tą pamięć, klęka, zakasuje rękawy i zasuwa, przybrudzając sutannę. Mówi do normalnych ludzi normalnym językiem, nazywając rzeczy po imieniu.
    Jego wiarygodność i autorytet są wyłącznie jego osobistą zasługą.

    Wścieklizna Hosera musi być straszna. On ma pałac, brykę, pierścienie, tytuły, lagę, instrumenty przymusu, a nie ma wiarygodności u normalnych ludzi i młodych Polaków. Zero autorytetu innego niż urzędowy. Zero zdolności do nawiązania dialogu, do bycia przyjętym jak swój, zero zgody do bycia jak inni.

    Hoser to kapłon, pozbawiony najistotniejszego, choć mający całą resztę w nadmiarze. To kościelny tucznik upasiony na hołdach, pierścieniach, kawiorach i władzy. To więzień własnych fobii, lęków, przymusów i tłuszczu stanowiska. Bezpłodny głosiciel niczego.

    Cała reszta powodów, dla których gnoi Lemańskiego to mało ważne tło.

  4. Reklama
    Polityka_blog_komentarze_rec_mobile
    Polityka_blog_komentarze_rec_desktop
  5. takiego prześladowania żydów w Kościele jak dzisiaj, nie było od czasów hiszpańskiej Inkwizycji. ex-ksiądz Lemański powinien założyć własny Kościół – judeochrześcijański, może liczyć na sporo wiernych, jakieś 2-3 mln udających chrześcijan albo zawodowych ateistów żydowskiego pochodzenia. Kościół „kat.” zaś, po takim bojkocie przez polskojęzycznych żydów, na pewno upadnie. 😀

  6. Tanaka
    22 sierpnia o godz. 19:44
    I mądrze i pięknie powiedziane.
    Dam sobie spokój z własnym komentarzem.

  7. Powtórzę tylko to co napisałem w swoim poście pod informacją zamieszczoną o tym przez redakcję a który się nie ukazał, gdyż był sprzeczny z linią redakcyjną polityki dokopać kościołowi za każdą cenę.

    O czym to nie napisał towarzysz Makowski i redakcja polityki a choćby o tym, że Hoser próbował się skontaktować z Lemańskim dając mu szansę na wyjaśnienie swojej postawy. Lemański jak ognia unikał wszelkich rozmów dopiero pojawił się gdy z Kurii przyszło pismo z żądaniem bezwzględnego stawienia się. Lemańskiemu dawano wielokrotnie szansę poprawy no ale przecież Lemański uznał, że dla niego będzie lepiej być bohaterem Połytyki Łybiórczej. Mam dla tych wszystkich którzy tak gorąco popierają tutaj Lemańskiego taką drobną opowiastkę.

    W pewnej firmie pracuje pewien pracownik M. Jest przeciętnym pracownikiem. Właściciel firmy dawał mu urlop gdy ten go prosił. Pewnego dnia dowiaduje się, że M rozpowiada o tym jak to mu źle jest w tej firmie jak to się tam łamie pracę. Właściciel wzywa go na rozmowę. Sprawa wydaje się wyjaśniona. Po jakimś czasie właściciel tej firmy słyszy podobne historie tyle, że oszukuje klientów. W normalnej sytuacji taki pracownik zostałby zwolniony co więcej prawdopodobnie taki właściciel firmy wytoczyłby mu sprawę sądową.

    Uważam, że Lemański jest pospolitym cwaniaczkiem który po prostu zdecydował się wykorzystać rozgłos jaki zyskał po odwołaniu go z Jasienicy i po konflikcie z Hoserem. Liczył, że dzięki poparciu mediów Polityki Wyborczej będzie bezkarny. Jak widać przyszła kryska na matyska i w końcu został zawieszony.

    Szczerze mówiąc mam o wiele większy szacunek dla Obirka i Bartosia gdyż odeszli kiedy okazało się, że nie mogą działać. Ci ludzie mieli zapewne o wiele trudniej w życiu bez sutanny ale odnaleźli się w sytuacji. A Lemański jak widać jest cwaniaczkiem któremu wcale nie chodzi o jakieś tam dobro parafian ale który po prostu grał ofiarę niesprawiedliwości Hosera.

    Ciekawe czy towarzysz Makowski oraz redakcja Polityki już zbierają pieniążki dla Lemańskiego w końcu przecież przestał być dla was użyteczny. A jak nie jest to pewnie szybko o nim zapomnicie nieprawdaż.

  8. To bardzo miłe, że Pan Makowski wziął w obronę rzecznika kurii, bo ksiądz Lemański z charakterystyczną dla chrześcijanina miłością bliźniego oczekuje, aby tenże rzecznik został zwolniony z pracy.

    Ps. Chwalę także „Politykę”, w której to publicyści jawnie i w mediach krytykują Redaktora Naczelnego i nic, żadnej kary, żadnego upomnienia…

  9. Dzięki za ten mądry komentarz p.Jarosławie!Taki „Tischnerowski”.Super ,że stanął Pan przy p.Adamie Szostkiewiczu,p.Janie Turnau i p.Halinie Bortnowskiej w obronie Księdza Lemańskiego.Co możemy zrobić,my zwykli wierni KK?…

  10. @leko, jako wierni Kościoła, możemy się przede wszystkim modlić

  11. Lemański nie jest pierwszym naiwnym księdzem, któremu wydawało się, że kościół, w tym hierarchowie, to samo dobro i miłość bliźniego.
    Przykłady niszczenia takich naiwniaków można znaleźć w filmach i literaturze, opartych na faktach.
    Choć uważam, że Lemański wyróżnia się na tle kleru in plus, to nie obchodzi mnie za bardzo jego los; powinien rzucić to w diabły i stać się normalnym człowiekiem – jego trwanie w stanie duchownym stawia go na pozycji, w moich oczach, straconej. Jest klechą, który ogłupia tzw. wiernych i indoktrynuje dzieci, czyli jest jednym z nich, bez względu na wojny wewnętrzne.
    Niech się żrą ile wlezie – mnie to nie przeszkadza.

  12. leko 22 sierpnia o godz. 20:02

    „Co możemy zrobić,my zwykli wierni KK?…”

    Zaczac myslec… i zrozumiec, ze to wszystko jest oparte na klamswie i nie chodzi o niinnego niz o wladze nad ludzmi i pieniadze, co w koncu na jedno wychodzi ….

    Wiec myslec! Do cholery myslec … a nie wierzyc bezrozumnie!

  13. Sama przynaleznosc do bandyckiej mafii kk jest lajdactwem.

  14. Nareszcie celebryta TVN24 i GW dostał odprawę…

  15. Dlaczego pociska pan ciemnotę czytelnikom, panie Makowski? Nagina pan rzeczywistość, aby pasowała panu pod zarzuty, które chce pan przedstawić. Konieczność posługiwania się przekłamaniem wskazuje, że pan doskonale wie, że nie ma racji.

    Ubóstwo, posłuszeństwo i czystość są zobowiązaniami składanymi podczas ślubów zakonnych: http://www.niedziela.pl/artykul/58646/nd/Ubostwo-czystosc-posluszenstwo—to-ich

    Cnotami chrześcijańskimi są roztropność, sprawiedliwość, męstwo i umiarkowanie: http://www.teologia.pl/m_k/kkk1c04.htm#1d

  16. Skąd pomysł, że „trzy cnoty chrześcijańskie” to posluszeństwo, ubóstwo i czystość?

    Cnoty kardynalne są cztery. Sprawiedliwość, męstwo, roztropność i umiarkowanie (Kościół Katolicki wzoruje się tu zresztą na Platonie). Nawiasem pisząc łatwo dostrzec, że ks.Lemańskiemu roztropności a zwłąszcza umiarkowania wyraźnie brakuje.

    Posłuszeństwo (przełożonym i papieżowi), ubóstwo i czystość to tzw. rady ewangeliczne, które przestrzegać ślubują zakonnicy.

    Parafrazując Franca Fiszera: i cały felieton na nic.

  17. Nauczanie pana Lemańskiego sorry jeszcze suspendowanego księdza też czasem nie miało nic wspólnego z nauczaniem Chrystusa co wytknął mu jego biskup, któremu podczas święceń przyrzekał posłuszeństwo. O czym my mówimy? Wydalenie ze stanu duchownego i życie na własny rachunek to tylko kwestia czasu. A potem pan Lemański niczym już ograniczony może głosić co mu się podoba.

  18. Ciekawostka: czy katolstwo torturuje się czytywaniem POlityki – co widać po wPISach – w nadziei, że będzie im to zaliczone na poczet np. męczeństwa, przez żydowskiego bożka w jakiego wierzą?

  19. Oburza mnie ton zamieszczonych tu komentarzy. Buta, chamstwo, antysemityzm, paranoidalne zaburzenia osobowości, krotko mówiąc – Polaków portret własny. Przykre to, że nie umiemy wyrażać własnych poglądów bez mieszania drugiego człowieka w szambie.

  20. @?

    Ciekawostka: czy bezbożnictwo torturuje się śledzeniem polityki personalnej Kościoła katolickiego – co widać po linii redakcyjnej Polityki – w nadziei, że będzie mu to zaliczone na poczet np. męczeństwa, przez ateistyczną religię, w którą wierzy?

  21. Ateistyczna religia.
    Słoneczna noc.
    Kwadratura koła.
    Sucha woda.
    Co jeszcze głupiego wymyślą katole?
    POmijam, że nie do mnie to pytanie, bo redachtórzy POlityki mnie ie interesują.

  22. @Tanaka

    Ja tez podzielam zdanie @Caramby: pieknie i madrze powiedziane.
    A Hozer predzej czy pozniej dostanie to na co zasluguje.

    I dzieki dla Pana Gospodarza za te refleksje. Bardzo celne.

  23. Zza żałosnego uzasadnienia kurii wyraźnie wyziera wzdęte ego Jego Eminencji. To bardzo budujące dla wiernych obserwować, jak abepe strzela focha i pozbywa się dobrego księdza. Ksiądz Lemański przyciagał do Kościoła tych dryfujących i tych zagubionych. Pozbywając się księdza Wojciecha, Kościół pozbył się i jednych, i drugich. I pewnie wielu innych, którzy powiedzą „jeśli w moim kościele urażona duma biskupów wygrywa z przebaczeniem i miłosierdziem, czy to na pewno jest mój Kościół?”
    Mogą się katole (to taki odłam katolicki, sami się tak z dumą określają) cieszyć, że kościół pozbył się wichrzyciela i tych nic nie wartych katolików. Nie widzą, jednak, że ich samych jest ich coraz mniej. Pan Bóg nierychliwy, lecz sprawiedliwy.

  24. Lemanski zyl na garnuszku KK i zapomnial ze jest bez zawodu. Teraz przyjdzie mu zlapac sie za lopate, bo do pracy umyslowej nie ma mozgu, ani wiedzy.
    Tylko kto mu da prace skoro brak miesni? Najprawdopodobniej skonczy na ulicy.
    Durnia nikt nie zatrudni nawet jako ciecia.

  25. @Marcin

    Nonsens. Świetnie się spozycjonował. Będzie biegał w różnych „Politykach”, GazWybach i tefałenach za dyżurnego ex-księdza.

  26. @ TRad
    „Będzie biegał w różnych “Politykach”, GazWybach i tefałenach za dyżurnego ex-księdza.”
    Biegac to on moze, tyle ze jako ex nie reprezentuje KK tylko siebie, a takich co to sa wrogami KK sa w Polsce tysiace. Niewatpliwie zasili ich konto tyle ze z tego sie nie da zyc. Ma czego chcial. Inni ktorzy wystapili z kosciola sami nie robia z tego sensacji. Jak sie nie nadajesz do organizacji to z niej wystap a nie probuj jej zmieniac. Taka zasada dotyczy kazdej organizacji, kosciola tez.

  27. Słowa ks. Lemańskiego dotyczące „wymarcia starszych biskupów” były cytatem jego profesora. Nie dotyczy to konkretnie starych wiekiem biskupów, tylko z zastarzałymi poglądami. Ale wiadomo – uderz w stół a nożyce się odezwą i wszyscy biskupi nagle się oburzyli.

  28. Nikanka75
    22 sierpnia o godz. 23:15

    Doskonale opisujesz swoją postawę.

  29. Tanaka
    22 sierpnia o godz. 19:44
    10/10 – jak zwykle.

  30. Naprawde są jeszcze inne kościoły w Polsce, takie, które reprezentują chrześcijaństwo związane z przesłaniem Jezusa z Nazaretu.

  31. Marcin nie wie na czyim garnuszku jest cały KK. Chyba jakiś bóg im śle przekazy pieniężne i robi przelewy z niebios.

  32. KK jest na garnuszku swoich wiernych. Ciekawostka taka. Nie chcesz, nie płacisz.

  33. Glownymi poszkodowanymi moga sie okazac redaktorzy Makowski I Szostkiewicz
    lewicowi eksperci od prawdziwego chrzescijanstwa.
    Lada dzien Lemanski zainauguruje swoja kariere w Polityce, Nie i Superstacji

  34. O redaktorze Makowskim, mylącym cnoty kardynalne ze ślubami zakonnymi wszystko można powiedzieć, ale nie to, że jest expertem.

  35. Przeniesmy konflikt Hoser/Lemanski z gruntu KK na grunt powiedzmy firmy pana redaktora
    (Firme zas warto miec bo nie wiadomo jad dlugo jeszcze z pisania da sie utrzymac.)
    Otoz (hipotetycznie) w tejze firmie powstaje konflikt Makowski/Lemanski.
    Makowski jest szefem, Lemanski zas krnabrnym pracownikiem odmawiajacym reprezentowania interesu firmy. W dodatku Lemanski nie reaguje na upomnienia, nagany oraz pomniejsze kary. I tu ide o zaklad, iz w jakims momencie Makowski straci cierpliwosc i Lemanskego wywali. Wywali a nie tylko zawiesi (polski jezyk ma jednak odpowiednik slowa „suspensa”). Nie bardzo rozumiem o co ten caly raban?

  36. Tanaka – ladnie Hosera opisales.
    Lecz z tym „bezplodny” to bym sie raczej wstrzymal.
    Ostatecznie mowimy o dostojniku KK. 🙂

  37. sugadaddy
    23 sierpnia o godz. 11:02

    daniele dziękują PO za wspieranie Głódzia, ale jeleni nie brak

  38. „KK jest na garnuszku swoich wiernych. Ciekawostka taka. Nie chcesz, nie płacisz.”-nie w Polsce. U nas jest przede wszystkim na garnuszku całego społeczeństwa. KK bezlitośnie doi skarb państwa,samorządy i firmy publiczne.

  39. J.S. ,
    Wyręczyłeś mnie; a ten TRad to następny kościelny propagandysta – im się wydaje, że mogą wszystkim, tak jak „wierzącym” robić wodę z mózgu.
    Cudzysłów, bo oni sami nie wiedzą w co wierzą.

  40. @J.S.

    Bzdura. Często cytuje się 400 mln na pensje katechetów. Nie wspomina się o tym, że budżet płaci tez matematykom, fizykom, polonistom itp. Jeżeli rodzice życzą sobie katechezy w szkole, czemu katecheci mieliby być traktowani inaczej niż pozostali nauczyciele? Wszak to rodzice łoża na szkoly, w podatkach. Ich głos powinien być decydujący.

    I tak jest z całym tym lewackim agitpropem. Peerel się przypomina.

  41. Aha, a szkoły powinny być prywatne. I rodzice by decydowali, czy wybrać taką z nauką katechezy, czy bez.

    No ale skoro chcieliśta socjalizmu w edukacji, to macie tego konsekwencje.

  42. ppp
    23 sierpnia o godz. 13:33

    Ależ on jest bezpłodny. w każdym zakresie.
    Jako domniemany głosiciel nauk Jezusa czyni i głosi coś przeciwnego. Jest więc bezpłodny.
    Jako tzw. „pasterz”, uczący i pokazujący własnym przykładem, na czym polega esencja nauk Jezusa – jest bezpłodny. Nie prowadzi, nie przekonuje, nie udowadnia słów własnym życiem. Czyni to mały ksiądz Lemański. Hoser jest więc podwójnie bezpłodny.
    Jest bezpłodny bezplodnością klechy. Jako klecha zabronione ma myślenie o płodności i jej czynienie. To się sprzeciwia nakazom świętości i wymogom religii a także równie religijnemu nakazowi opresyjnego panowania nad własnym ciałem. Musi gwałcić swe ciało, by dotrzymywać nakazu bezpłodności.
    Gdyby zaś, drastycznie łamiąc wszelkie reguły,nakazy, wymogii szantaże własnej religii, które sam, ,mocą własnego urzędu, autoryzuje i z których rozlicza innych, zademonstrował płodność stricte biologiczną, zapładniając kobietę metodą coitus, dowiedzie swojej bezpłodności jako ojciec. Do dziecka nigdy się nie przyzna. Bowiem nawet jeśli jego ojcostwo zotałoby formalnie ustalone, nigdy nie będzie wychowywał dziecka jak ojciec, nigdy nie stworzy rodziny, nie będzie mężem swojej żony, nigdy troskliwie nie zajmie się ani żoną, ani dzieckiem i nigdy nie będzie dzielił z nimi trosk codziennego, zwyczajnego życia.
    W każdej sytuacji, na każdym etapie, musiałby drastycznie, brutalnie, ekskomunikująco sprzeniewierzyć się wszystkiemu w co oficjalnie wierzy, co oficjalnie propaguje, z czego dobrze i dostatnio, w pełni władzy żyje i czego od innych brutalnie wymaga.
    Co zdarzenie, to bezpłodność. Co decyzja, to zintensyfikowana demonstracja niepłodności.
    Inaczej nie ma.
    Dlatego jest bezpłodnym głosicielem niczego.

  43. TRad
    23 sierpnia o godz. 11:38

    Ciekawostka jest taka, że gadasz od rzeczy. Kk nie jest na garnuszku wiernych i od czasów mitycznych tzw. „pierwszych chrześcijan” nie był.

  44. @Tanaka

    Przedstawisz argumenty na rzecz swojego mniemania czy ograniczysz się do rozkosznego gaworzenia?

  45. Teraz Pan premier powinien się wstawić za ks. Lemańskim. Kościół miesza się w politykę, dlaczego nie w drugą stronę.

  46. TRad
    23 sierpnia o godz. 15:23

    Argumenty i fakty przedstawiają się same. Żądając podstawienia ich pod nos wskazujesz, że gaworzysz. Nieradośnie. A nauka jest odpłatna.

  47. johnpaul2
    23 sierpnia o godz. 10:31

    Podobno są. Ale małe, jak krasnoludki. Niewidoczne w trawie.

  48. @Tanaka

    Aha. Czyli tak tylko pochrząkujesz bez sensu, jak na lewaczka przystało. OK.

  49. Cwaniaczkiem – jak Saurom – to ja ks. Lemańskiego nie nazwę. Pytam p. Sauroma: a jakie to pożytki przyniosło Lemańskiemu jego nieposłuszeństwo?
    Jeśli się czmuś dziwię, to temu, że ks. Lemański jest ciągle księdzem. Pojąć nie mogę, że nie rozumie, że w KK obowiązuje posłuszeństwo, posłuszeństwo i jeszcze raz posłuszeństwo. Mógłby sobie Lemański ciepło żyć jako spokojny proboszcz, obrastać w sadełko, mieć mir wśród parafian i uznanie bossa Hozera. A jemu się chciało samodzielnie myśleć i, o zgrozo, to myślenie publicznie artykułować! Nie do pomyślenia w instytucji schierarchizowanej! Zgadzam się z tymi, którzy uważają, że powinien Lemański pójść śladem księży Węcławskiego, Obirka, Bartosia i paru innych, tyle że mniej znanych. Z wypowiedzi Lemańskiego najbardziej kuriozalną jest ta, gdy mówi, że kocha Kościół(!?). Też tego pojąć nie mogę.

  50. TRad
    23 sierpnia o godz. 17:00

    Napisz coś więcej. Lewaczek to mało. Daj Stalina, Berię, co tam masz. Zademonstruj pełną skalę gaworzenia. Będzie ci miło. Lubię, kiedy ludziom miło.

  51. @Tanaka

    Ode mnie też słowa uznania za obszerną, błyskotliwą i trafną diagnozę syt. oraz charakterystykę abp. z pałacu (notabene znamienne, że w tychże mieszkają w Polsce tylko biskupi itp.).

    Ja poznałam ks. Lemańskiego osobiście w lipcu br. w Treblince, gdzie pragnęła się z nim spotkać pani Halina Birenbaum, pisarka i poetka z Izraela (rodem z W-wy), więźniarka 3 obozów zagłady (w Treblince zginął jej ojciec i była pozytywnie poruszona, że jest ks.katolicki, który tam jeździ modlić się ze swymi parafianami).

    Na początku mijającego tyg. ks. Lemański uczestniczył w uroczystościach w rocznicę zagłady Żydów Otwocka, Falenicy i Mińska M.

    I zapewne to są jego największe „przewinienia” (obok niezdzierania z ludzi pieniędzy).

  52. Emilia
    23 sierpnia o godz. 19:33

    Dziękuję za miłe słowo.

    Ponieważ szczęśliwie nie mam sumienia, więc powiem po ludzku, że dostaję wścieklicy z tego powodu, że ksiądz Lemański jest jednym z absolutnie nielicznych księży katolickich szanujących Żydów i pamięć o Holokauście. Gęby pełne fałszywego współczucia, skłamanej empatii i rzekomego braterstwa z Żydami mają wszystkie klechy. I niemal wszystkie klechy udowadniają sobą, że to tylko frazesy. Jedwabnego unikali jak prawdziwego ognia w którym spłonęli Polacy żydowskiego pochodzenia z rąk ich braci – Polaków-katolików.
    Oni wszyscy mają obowiązki – świadczenia prawdy, współodczuwania, pochylenia się nad bolesnym losem. I jeszcze parę, które sobie sami nałożyli. Szydzą z nich, drwią i plują na nie.

    @Caramba
    22 sierpnia o godz. 19:57
    @MalgorzataFredsville
    22 sierpnia o godz. 23:56
    @mopus11
    23 sierpnia o godz. 9:34

    Dziękuję.

  53. Drogi Tanako, Twój głos jest głosem wolajacego na puszczy. Ale pięknym głosem. KK to instytucja od zawsze zarządzająca Strachem czlowieka. Temu służy z jednej strony piekło a z drugiej odpusty. Tu Hoser sprawdza się idealnie. A Księdzu Lemanskiemu zalecam trochę cierpliwości. Biologia jest bezwzględną także dla arcybiskupow. Hoser wygląda dość apoplektycznie.

  54. @ Henryk Lukasz
    „A Księdzu Lemanskiemu zalecam trochę cierpliwości. Biologia jest bezwzględną także dla arcybiskupow. Hoser wygląda dość apoplektycznie.”
    Cierpliwosci w czym? Jak sie wylecialo z organizacji to nie ma do niej powrotu.
    Ma prawo zalozyc wlasny kosciol dla ateistow. Tyle ze sukcesow w nawracaniu nie wroze. Raczej nawroca go na ateizm, o ile juz nim nie jest?

  55. suspendowanie Lemańskiego to cios wymierzony w grupę polskojęzycznych żydów i zawodowych ateistów działających w strukturach Kościoła Katolickiego. Lemańskiego nie wolno w żaden sposób szykanować, nawet gdyby wskoczył na ołtarz zadarł sutannę i na oczach wiernych podtarł sobie tyłek hostią, bo to jest antysemityzm albo wręcz holokaust. Kto teraz będzie tak dobrze brał „na siebie” winę za holokaust w imieniu Kościoła i Polaków, jak nie ten wyszczekany żyd przebrany w sutannie ? Perypetiami którego proboszcza będzie się tak emocjonowało G Wybiórcze czy redaktorzy w Potylice ?

  56. @Marcin
    Niech żywi nie tracą nadziei. A Tobie zalecam lekturę Ewangelii. I nie wybiórczo, ale w całości i że zrozumieniem. To trudne, ale jako żywy nie tracę nadziei, że Ci się uda. Szczerze tego życzę.
    @Moderator …
    Jesteś żałosny. Smrodzisz w swoich komentarzach. Masz jakis problem ze sobą? Może Cud Purynowy Cię uleczy?

  57. Cud urynowy powiadasz ? Widziałem tę propagandową szmirę jakiś czas temu i cóż, mojego zdania o nacji kłamców i piwnicznych morderców nie zmieniło – byli, są i będą kłamcami, oportunistami i mordercami, takie uszkodzenie psychiki po uszkodzeniu członka. Nałożenie sutanny przez takiego asa w człowieka go nie zmieni. Polskojęzyczna żydoubecja ma w Kościele jeszcze wiele takich Bonieckich, Lemańskich, tak więc polskojęzyczne Media będą miały jeszcze sporo materiału. Jedna jaskółka wiosny nie czyni, ale fakt, że tego przebierańca w końcu się pozbyto, daje nadzieję na zmiany na lepsze.

    PS: odnośnie twoich porad o czytaniu Ewangelii ze zrozumieniem – to jest przezabawne, jak dzieci i wnuki piwnicznych morderców, przekonane o swojej cywilizacyjnej wyższości, pouczają katolików w dziedzinie wiary chrześcijańskiej. Z reguły kładą wówczas nacisk na miłosierdzie i obowiązek wybaczania, choć oficjalnie w Katyniu, jak i w piwnicach UB, mordowała „komuna”, a nie ich rodzice i dziadkowie, polskojęzyczni żydzi.

  58. Brawo @Moderatorze Srulu Cenzursteinie, to jest prawdziwie Jezusowa wiara.
    Jestem z Ciebie dumna, potomku szmalcowników, sprawiedliwych z Jedwabnego, Radziwiłłowa i wielu innych miejsc, potomku volksdeutchów i kolaborantów. Twoi przodkowie, mam nadzieję, palili pejsatych w wieku od kołyski, żeby nie było żadnych świadków. Rozumiem, że Twój tato lub dziadek zajęli poparchowskie domy i mienie a teraz mieszkają spokojnie i z czystym sumieniem. A może byli w takiej partyzantce, która mordowała wyłącznie Polaków kładąc nacisk na miłosierdzie i krzyczała, że walczy z okupantem. Tak trzeba było, dla najprawdziwszej wiary no i trochę dla szmalcu. Na takich Bóg spuszcza łaskę.
    Srulu, to my jesteśmy najświętszym sercem jezusowym, kwintesencją naszej najsłuszniejszej wiary. Ale Ty przerastasz mnie o głowę.
    Niech prowadzi Cię najwyższy.

  59. Ten @Moderator itd. to „prawdziwy Polak – katolik” spod znaku ONR, na dodatek w głowie ma kompletną kaszę. Niestety sporo mamy takich w Polsce.

  60. @Tanaka
    Szukajcie a znajdziecie…
    Ciasna jest brama i wąska droga, która prowadzi do żywota…

  61. Moderator Srul Cenzurstein
    23 sierpnia o godz. 23:52
    „takie uszkodzenie psychiki po uszkodzeniu członka”
    Twój Jezus też miał problemy z psychiką? Czyżby to rewelacyjne odkrycie było powodem, że katolicyzm, a polski w szczególności tak niewiele ma z jego naukami?

  62. całkowity brak odniesień do faktów i stawianych zarzutów, zastąpiony stekiem wyzwisk. Tak jest zawsze, jak sie przypomni wam o Koniuchach, Nalibokach, dziesiątkach tysięcy Polaków ładowanych przez was do bydlęcych wagonów na pewną śmierć na Syberii, dwóch latach kolaboracji przeciwko Polakom z oboma najeźdźcami – Niemieckim i Radzieckim, a następnie dekadę zbrodni i terroru „komunistycznego” po wojnie.

    Jedyne co potraficie na to odpisać, to stek wyzwisk, baaardzo mnie one ubodły ;-(… 😀 !

  63. Marcin
    23 sierpnia o godz. 0:39

    brzydko myślisz. źle życzysz bliźniemu. katolik?

  64. A jako osoba wierząca nie lubię zwyczajnie pewnego typu księży/duchownych- i cieszę się, że kiedyś spotkałam na swojej drodze dominikanów i karmelitów- bo akurat tacy księża jak ksiądz Lemański, Rydzyk czy śp. ks. Jankowski z Gdańska (ze słynnej kiedyś św. Brygidy)- łączy jedno: mają hopla na punkcie swoim, swojej „cudowności”, wyjątkowości – i żaden by mnie nie przekonał. Cieszę się, ze miałam szczęście na swojej drodze spotkać innych.

  65. Wybacz, mój ty sprawiedliwy wśród narodów. Nie chciałam cię bodnąć.
    Przecież poglądy mamy jednakie i takąż wiarę. Nie martw się, nie psuj sobie głowy bydlęcymi wagonami, niech cię pocieszy, że myśmy tych pejsatych do bydlęcych wagonów ładowali milionami a nie tysiącami, żaden nie wrócił. To samo zrobilibyśmy z bolszewikami ale jakoś się nie udaje, w 1920 popędzili nas aż pod Wisłę a w 1945 popędzili wszystkich aż pod Łabę. Ale może to się odwróci jeśli Watykan przerzuci z powrotem te tysiące naszych wywiezionych cichcem do Ameryki Południowej.
    Podziwiam twój intelekt i wiedzę o wierze nie wspomnę Srulu Moderatorze Cenzursteinie.
    Twoja pocieszycielka,
    siostra Bernadetta.
    Hosanna i Alleluja

  66. @Srulku i jak tam dalej jeszcze, a Twoje słowa np. o Bonieckim, albo „żydoubecja”, że innych Twoich uroczych określeń nie wspomnę, to, rzecz jasna, żadne inwektywy, to najczystsza prawda płynąca z szarych komórek najmędrszej głowy. Wierzę, że w owej głowie zrodziło się jedynie słuszne przekonanie, iż Matka Boża to najczystszej krwi Słowianka, co tam – Polka!, urodzona w Częstochowie, a jej syn i oblubieniec, to w prostej linii potomkowie Piasta Kołodzieja. No bo jakżeby te najświętsze postacie gdzieś kiedyś wśród Żydów się chowali, ba, a nawet według niektórych, sami żydowską rodzinę tworzyli? Nie, to nie jest możliwe!

  67. Dawid,
    Jakby pan premier sie wmieszal to bylby zapewne po stronie Hosera.
    Wybory juz za rok – zapomniales?

  68. „Jeśli jedna osoba ma jakieś urojenia nazywamy to szaleństwem. Jeżeli wiele osób cierpi na to samo urojenie nazywamy to religią. ” Robert M. Pirsig

  69. Uważam ją (religię) za za chorobę zrodzoną ze strachu i za źródło niewypowiedzianego nieszczęścia rodzaju ludzkiego. B. Russel

  70. J-23 to jak już rzucamy się cytatami, to może też poczytaj inne:
    http://www.unitarianie.pl/wiara-i-nauka/161-znani-naukowcy-o-bogu

  71. Anna
    24 sierpnia o godz. 12:28
    Tak @Anno, zainteresowani Einsteinem, twierdzili, że był wątpiącym i to bliżej ateizmu niż teizmu. Że nie praktykował więc nie wiadomo co rozumiał pod pojęciem bóg, może jakąś energię (więc i materię, E=mc*c).
    Na szczęście są ludzie którzy umieją odkręcić kota, na naszą korzyść, ogonem i wmówić maluczkim coś odwrotnego. Np. Słońce kręci się wokół ziemi.
    I tak trzymajmy, wiara jest najważniejsza.
    Hosanna i alleluja.

  72. A czemu to @Srul Mordechaj Cenzurstein się nie odzywa?
    Jeżeli coś ubodło to przepraszam ito po chrześcijańsku.
    Hosanna

  73. @ BOROMEUSZKA

    ukochana „starsza siostro w wierze”, jesteś taką samą chrześcijanką jak ksiądz Lemański czy Boniecki, „profesor” Bydło-Bartoszewski, redaktor Szostkiewicz i pozostałe 3 miliony złośliwych gnomów w Polsce. To ciekawe jak piszesz „MYŚMY do tych bydlęcych wagonów pakowali milionami”, rzuca nowe światło na historię II WŚ, choć już wcześniej podejrzewałem WAS o to, że finansując Hitlera i tworząc trzon komunistycznego aparatu terroru, zakładaliście zagładę Słowian, WY, towarzyszko Boromeuszka 🙂

    @ Prowincjusz
    to na swój sposób zabawne, jak polskojęzyczni żydzi odnoszę się do informacji o popełnianych przez żydów zbrodniach, obserwuję to już setny raz: „a Jezus też był żydem!” Faktycznie – człowiek baranieje na chwilę, zanim nie przypomni sobie, że rozmowa z żydem nie ma sensu. Przypominasz żydowi obżydliwe fakty z jego historii – on Ci na to, że Maryja to pewnie Słowianka. 8-/

  74. @Moderator [ …] …stein. Bóg zapłać za mianowanie mnie polskojęzycznym żydem. Pytanie tylko: odróżniasz słowa „Żyd” i „żyd”? Podejrzewam, że nie.

  75. Moderator Srul Cenzurstein
    24 sierpnia o godz. 15:16

    No odezwałeś się wreszcie miłośniku prawdy, fontanno intelektu i wytrysku wiedzy.
    Aż mi się lżej na duszy zrobiło.
    Nie lękaj się. Jeśli ktoś z twojej rodziny dziadkowie, ojciec, wujowie mordowali i palili Żydów, to na pewno się wyspowiadali i nasz bóg w osobie księdza im wybaczył.
    Bardzo ładnie, że takie tradycje i poglądy podtrzymujesz, że w obronie wiary nie wahasz się łgać. Wiara jest najważniejsza i wszystko rozgrzesza i usprawiedliwia.
    Jeżeli twoja rodzina przejęła jakiś żydowski majątek, to cicho sza, już nikt się nie dowie.
    Bolą mnie oskarżenia, że ja skromna Boromeuszka chciałam zagłady Słowian.
    Ale wybaczam wspaniałomyślnie swoim sercem.
    Hosanna

  76. A tu link, gdzie możecie zobaczyć twarz Hosera i cudotwórcy, wskrzesiciela.
    http://wiadomosci.onet.pl/poznan/lichen-30-tys-wiernych-na-rekolekcjach-o-johna-bashobory/lqj2h

  77. @Boromeuszka. Dzięki, szczególnie ujęło mnie to, że Bashoborze asystowało aż 150 polskich księży. To dopiero moc! Podobnie jak jeden z komentatorów pod relacją z Lichenia z radością zauważył, że mu debet na koncie znikł, a babci szczęka na trwale umocowała się u podniebienia, ja się cieszę, że mi dziesięć lat ubyło i włosy są znów tak ciemne jak wtedy, gdy zdawałem maturę. Aha, wzrósł mi też apetyt na polskie owoce. Jeden występ Bashobory w Licheniu, a tyle dobra w całej Polsce. Niesamowite!

  78. nie lękam się, towarzyszko Boromeuszko, choć wy, towarzyszko, fałszywie oskarżacie i podszywacie się pod kogoś innego jednocześnie. Nie lękam się, bo mimo morderstw i pobić naukowców próbujących zbadać fakty leżące u podstaw religii holokaustu, czy kwestionująych liczby. Ta dziwnie duża – brakująca do 6 milionów – liczba polskojęzycznych żydów w Polsce ze zmienionymi nazwiskami próbuje się schować za to niby masowymi pogromami, milionami spalonymi w stodołach i innymi wymysłami. I muszą coś szybko wymyśleć, bo Niemcy już ich za parę miliardów marek i kilka łodzi podwodnych przekonali, że „polskie obozy śmierci budowali naziści”.

    a religia holokaustu jest głucha na wszelkie argumenty, bo jest wam po prosotu potrzebna, i w jej imieniu nie takie łgarstwa będziecie jeszcze wymyślać, WY, towarzyszko Boromeuszko.

  79. @Moderator itd., Hitler ma radochę w grobie, gdy docierają do niego Twoje wypociny. No, ale czego oczekiwać po umyśle, w którego mózgu kasza wyparła szare komórki.

  80. @Prowincjuszu, apetyt na owoce, dobra i zdrowa rzecz. Prawdopodobnie @Moderator Srul Cenzurstein ma apetyt na groch i fasolę i być może dlatego pisze niezbornie i kłamliwie.

    @Moderator Srul Cenzurstein Powtarzacie towarzyszu te swoje idiotyzmy niczym Mołotow albo Goebbels. Oni przynajmniej byli inteligentni a wy towarzyszu Srul jesteście tępi.
    Kłamiecie bardzo prymitywnie ,towarzyszu. Zaczynam podejrzewać, że tacy jak wy mordowali w piwnicach Polaków. A teraz próbują schować się za antysemickimi komentarzami.
    Dużo zdrowia Srulku, bo na rozum za późno.
    Hosanna i Alleluja

  81. ..a jednak kryzys wiary !!!! kosciol katolicki buduje koscioly ale zamyka Biblie w sejfie ,grzech pychy w palacach biskupow !!! a Watykan daleko .

  82. Ja nie jestem taki jak w cyt. „”wielu pobożnych katolików nie kryło publicznie radości, że ks. Lemański został suspendowany. Że nareszcie nastał koniec byłego proboszcza z Jasienicy.” tacy są polscy prawdziwi katolicy”

    Ja cieszę się, ze wreszcie może mendy (media) w szczególności te od syna Ozjasza Szechtera przestaną mnie katować tym medialnym pieszczochem, jedynym poprawnym klechą podawanym jako wzór do naśladowania dla innych klechów!
    Przecież ta tzw. Jasienica to nie; Paryż, Moskwa, Londyn, Lizbona …..!
    A Kozia Wólka to co? Nie jest godna wspomnienia przez mendy????
    Miał nakaz milczenia! To morda w kubeł i już a nie pyśiorem mielić na prawo i lewo do mendów!
    Żadna instytucja nie pozwoliłaby na na taką swawolę! Już dawno powinien być wypierr… dzielony na zbity przysłowiowy pysk za brak dyscypliny!
    Jakie wielkie szczęście, że wreszcie nastąpił koniec tym molestowaniem; Jasienicą, jedynym w Polsce klechą – Wojtkiem roztropkiem, który nie dotrzymał przysięgi klechów, NARESZCIE KONIEC! KONIEC! KONIEC…………!!!!!!!!!!!!!!!!

  83. @Nie pobożny i nie prawdziwy katolik. Ot, wzorcowy rynsztok. I tyle…

  84. boromeuszka zaskakuje wiedza historyczna (niemieckie i rosyjskie podreczniki) przykro mi ze dopiero teraz odkrylem jej wpisy ,
    ale zgadzam sie z nia moj dziadek wpychal tych zydow tysiacami do bydlecych wagonow zachowalo sie zdjecie mial opaske AK na ramieniu (byl faszysta),
    na zdjeciu widac tez niemiecka orkiestre i niemieckich kucharzy(bo niiemcy byli tylko w orkiestrach i w kuchni),widac tez kilka postaci w rosyjjskich mundurach leza na ziemi z dziurami w glowie.
    ps .prosze sledzic loty ptactwa transcendentalnego wile mozna sie nauczyc

  85. zwięrzęta zarzynane metodą rytualną w czasie długotrwałej agonii wydzielają do mięsa duże ilości substacji chemicznych, „hormonów” przerażenia ale i agresji. Zjadane później w mięsie powodują reakcje psychotyczne u istot je spożywających. Na to nakłada się trudność w uzyskaniu satysfakcji seksualnej w w wyniku chirurgicznego uszkodzenia prącia. I mamy gotowy mix na psychopatę.

    Takie osoby mogą utrzymywać, że są jednocześnie wybrane przez Boga, jak i prześladowane przez cały świat, co uzasadnia np. bombardowanie wieżowców w strefie Gazy, mordowanie dzieci, czy też zabijanie z przystawienia lufy do głowy niewinnych osób, jak np Polaków w Katyniu, czy niedawno Turków na statkach wiozących pomoc humanitarną.

    Takie istoty (nie napiszę osoby), mogą jednocześnie finansować Hitlera jak i tworzyć trzon komunistycznego aparatu terroru, aby po spowodowaniu śmierci kilkudziesięciu milionów Słowan w miejscu gdzie zaplanowali swoje własne państwo, płakać, jak to kilka milionów musiało zmienić nazwiska i udawać teraz Polaków, Rosjan albo np. Węgrów (tzw. holokaust).

    Takie istoty moga finansować większość herezji i wojen w Europie i utrzymywać, że byli prześladowani.

    Ponieważ ci psychopaci żyją w świecie swoich iluzji a w rękach mają broń, przybywając do Polski w dodatkowej liczie 3 milionów (oprócz tych 3 mln które już tutaj pod zmienionymi nazwiskami są – tzw. holokaust), stwarzają ogromne zagrożenie dla nas i naszych rodzin.

    nie dyskutują z psychopatą – ta napompowana hormonami strachu i niewyżyta seksualnie, pełna agresji istota, już doszła do wniosku, że Polacy mordowali żydów w komorach gazowych, zanim nareszcie nie wyzwolił ich Hitler.

  86. @władeczek i @Moderator Srul Cenzurstein,
    jestem z was dumna. Lekcje religii powinny nauczać tych mądrości.
    Będę monitować o to u abp. Hosera. A Lemański z uszkodzonym … won z kościoła.
    Niech najświętsze serce jezusowe będzie z wami.
    Hosanna, Hosanna i jeszcze alleluja.

  87. Boromeuszko, monituj lepiej tam skąd przyszłaś – w Piekle. Zrobiliście już wystarczająco wiele w XX wieku, aby zadowolić waszego Ojca, na pewno cię wysłucha.

  88. troche zboczylismy z temayu a to za sprawa tryglodyty boromeuszki
    ,ks lemanski to nie ksiadz,albo sie slucha biskupa albo nie ,on tak by chcial byc troche w ciazy i troche nie
    ,co do pojednania ze starszymi bracmi w wierze, lemanski nie jest taki odkrywczy wielu ksiezy robilo to przed nim.
    pewnie ze mielismy w czasie wojny szmalcownikow( tata palikota) i mordercow ale to nie byl caly narod -jak narod nazistow z planety nabula to wcale nie niemcy ani rosjanie
    a teraz pytanie do boromeuszki ; Zydzi maja aleje ‚sprawiedliwy wsrod sprawiedliwych ‚
    i kazdy sprawiedliwy ma przywilej posadzenia 1 drzewa jakiej narodowosci drzew jest tam najwiecej? no nie to nie mozliwe co . PS pozdrowienia i general franco wam jeszcze pokaze

  89. I co teraz zrobi biedny Lemański? Myślę, że znajdzie swoją Marię Magdalenę i zrzuci habit…