Reklama
Polityka_blog_top_bill_desktop
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot1
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot2
Niebo w płomieniach - Blog Jarosława Makowskiego Niebo w płomieniach - Blog Jarosława Makowskiego Niebo w płomieniach - Blog Jarosława Makowskiego

15.07.2013
poniedziałek

Ja, antysemita!

15 lipca 2013, poniedziałek,

Zostałem antysemitą. Dlaczego? Bo sprzeciwiam się ubojowi rytualnemu.1.

Naczelny Rabin Polski, Michael Schudrich, broniąc uboju rytualnego, sięgnął po najcięższą armatę sugerując, że uchwalona w piątek przez Sejm ustawa zakazująca uboju jest przejawem antysemityzmu.

2.
Po pierwsze, posłowie chcieli zrobić dla mniejszości religijnych – żydowskiej i muzułmańskiej – wyjątek, dając możliwość uboju rytualnego na użytek religijny. Sęk w tym, że wspólnota żydowska, jak się dziś okazuje, nie była tym zainteresowana.

Po drugie, rabin Schudrich stosuje emocjonalny szantaż, chodząc teraz po mediach i głosząc: „jak tak, to ja się z Polski wyprowadzam”. Zamiast szukania kompromisu, mamy oto postawę: „albo wszystko, albo nic”.

Celem demokracji jest rozmowa tak, by rozwiązywać problemy, respektować prawa mniejszości, a nie się po prostu demonstracyjnie oburzać.

3.
Jednak najsmutniejsze w tym oburzaniu jest to, że zarzucając przeciwnikom uboju rytualnego antysemityzm, rabin Schudrich strzela sobie w kolano.

W ten sposób leje wodę na młyn tym środowiskom antyżydowskim i antysemickim w Polsce, które od zawsze powtarzały, że Żydzi instrumentalnie i interesownie traktują etykietę „antysemityzmu”. Jak środowiska żydowskie chcą kogoś ucieszyć – słyszeliśmy tylekroć z ust „prawdziwych Polaków”, za jakiego na pewno uważa się Leszek Bubel – to zarzucają takiej osobie antysemityzm.

Dziś prawdziwi antysemici w Polsce mogą otwierać butelki szampana, gdyż rabin Schudrich swoją postawą i stylem argumentacji potwierdza ich obsesje. Nie jeden antysemita dziś powie: „a nie mówiłem!”.

4.
Na szczęście wspólnoty muzułmańskie powstrzymały się przed wydaniem oświadczenia, iż ustawa zakazująca uboju rytualnego to przejaw islamofobii. I mam nadzieję, że tak zostanie.

Piętna antysemity i islamofoba jednocześnie mógłbym po prostu nie udźwignąć…

Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_mobile
Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_desktop

Komentarze: 95

Dodaj komentarz »
  1. Bardzo pouczający film o wmawianiu antysemityzmu gdzie się da i komu się da, polecam. http://www.youtube.com/watch?v=4NkjI8k9-6E

  2. Abp Hoser też został antysemitą. Dlaczego? Bo mówił o obrzezaniu. Choć mu się nie sprzeciwił. Ale nie Rabin nadał mu to zaszczytne miano tylko legion dziennikarzy.

  3. Szkoda, że nie POLITYKA nie mówi takim językiem zawsze. Dla przykładu każdy kto krytykuje książki Grossa też staje się z automatu „antysemitą”.

    Analogicznie bywa z „faszystami”.

  4. Reklama
    Polityka_blog_komentarze_rec_mobile
    Polityka_blog_komentarze_rec_desktop
  5. A jak grają hymn Rzeczpospolitej to stoję na baczność , i takich jak ja nazywają ….FASZYŚCI !?

  6. Tez się troche zdziwilam. To zdecydowanie obrazliwe dla wszystkich, ktorzy zaangazowali się w temat z powodu sprzeciwu wobec okrutnego traktowania zwierzat (często rownoczesnie zaangazowanych w ruch na rzecz praw obywatelskich i praw czlowieka). Dodatkowo przeciez przemysl uboju rytualnego mial zdaje się byc glownie nastawiony na eksport. Możemy się pocieszac tym, ze w Izraelu ta sama walka trwa już bardzo dlugo, a srodowiska religijne prawdopodobnie o antysemityzm przy wielu okazjach (sklepy w piatek, sluzba wojskowa os.religijnych…) oskarzaja swoich wspolobywateli – to taka taktyka.

  7. A któż to zmusza żydów do mieszkania w Polsce ? Niech zostawią nakradziony majątek biednym i fruuuuu do siebie.

  8. Po przez zydowski zabobon nie mozna wymuszc bestialstwa na zwierzetach.
    W tej sprawie Sejm moze byc dumny.

  9. Panie Jarosławie.
    Niech Pan, Bozhe broń – niczego nie dźwiga. W trosce zarówno o kolana jak i właściwe role. A ciężar antysemityzmu proszę włożyć na ramiona tego, co na to zasługuje – rabina Schudricha.
    Tak jak mamy nad Wisłą modrą i czystą tłumy nieprzebrane katolików antychrystów tak i mamy mnogich Żydów antysemitów.
    I jedni i drudzy strzelają sobie w kolana, raz we własne, raz w antagonistyczne. Czego skutkiem jest wielka ilość rencistów oraz kombatantów. In dalej od wojny tym ich więcej. I każdy coś z budżetu dostaje.
    Ciężko być człekiem człekowi w postaci katolika czy Żyda przyjaznym, właśnie z powodu kanonady. Ale, zdaje się, kochamy nie za coś, ale pomimo.
    Chyba dobrze pamiętam? czy może mi się od tego huku coś pomyliło?

  10. Dumnie noszę swoje piętno antysemity nadane mi przez rabina za mój sprzeciw wobec bestialskiego szlachtowania na żywca byków, krów i cieląt z motywów religijnych.

  11. Żydzi antysemityzmem wytłumaczą to, że ryby w stawie nie biorą. Każdy powód jest dobry. Jakoś nie spodziewam się z ich strony woli pójścia na kompromis.

  12. No, to pikuś. Ja jestem i antysemitą i faszystą… nie wiem kim jeszcze. Pewnie pierwszym podejrzanym jak na wiejskiej żyrandol spadnie kopaczowej na pusty łeb.

  13. 1.”Bogata” Polska wyszła z tym zakazem przed inne kraje europejskie, znacznie od niej bogatsze!!!
    2. Jak jest popyt to będzie i podaż, tyle że nie z Polski. Zwierzętom od tego lepiej nie będzie… 😉
    3.W Polsce z tego (podobnie jak kiedyś z wątróbek strasburskich!) żyje spora grupa ludzi, o których dalszej egzystencji w kryzysie żaden „humanitarny” ekooszołom nie myśli!!! Bo zwierzątka od ludzi ważniejsze;-)
    4. Nic mnie nie obchodzą kwestie religijne, a Tuska,szczególnie za kiepską politykę kadrową(promowanie miernot, które nie mogą mu stworzyć konkurencji!) uważam za szkodnika, ale w tym wypadku, nieco pod przymusem PSL, miał 100% racji!

  14. Niech naczelny rabin bierze kij w łapy i krzyż /o pardon/ gwiazda na drogę… Trzeba by, przyjrzeć się tym rzeźniom, czy aby tam udziałowcami nie są Izraelczycy, bądź Semitoamerykanie-dla nich Polska to jeden wielki cmentarz i śmietnik zarazem…

  15. No, widzi pan, widzi pan, jak to jest, gdy się jest antysemitą, choć się myśli, że się nie jest?

  16. nie lekcewazylbym takich oskarzen i to glownego Rabina Polski. ich sila jest znacznie wieksza niz wypowiedzi politykow czy pisarzy i dziennikarzy. zapewne odpowiednie gremia wspolnoty zydowskiej na swiecie i w Izraelu tym sie zajma. uboj obok zasadnosci religijnej ma wymiar ekonomiczny i to bardzo duzy a nikt nie pozwoli odebrac sobie pieniedzy uzywajac argumentow o dobrym samopoczuciu ubijanej rogacizny. Polacy i tak sa naznaczeni masowym mordem Zydow w Oswiecimiu czy jak kto woli Auschwitz. niestety nienawisc do PL narasta w srodowiskach zydowskich, z czego Polacy nie zdaja sobie sprawy(mechanizmy blokady informacji sa skuteczne) a rzad nie robi nic zeby splacic zagrabione mienie wspolbraci ale z drugiej strony sklonic organizatorow wycieczek do Oswiecimia o zgode na kontakty z mniejszoscia polska w tym miescie i chocby powierzchowne zapoznanie kultury. studenci i uczniowie-Zydzi amerykanscy nie znaja takiej historii jakiej nauczano w Polsce i Europie, nie znaja jej w ogole, w ich mysleniu zapijaczony Polak-katolik stal sie wspolmorderca zydow obok mitycznych faszystow, nie niemcow bo jakze oni? maja przeciez takie swietne samochody sa kulturalni, uwielbiaja piwo, sa potega gospodarcza, maja swietnych aktorow, wspanialych muzykow i filozofow i sa niezwykle przystojni, i zalatwili jakies poprzednie problemy finansowe z Izraelem.

  17. Przyłączam się do Pana, gospodarzu bloga, też zostałem antysemitą i jestem z tego dumny. Jestem dumny z tego, że sprzeciwiam się barbarzyńskim praktykom religijnym wobec zwierząt i ludzi, i nikt mnie nie przekona o boskim prawie w tych przypadkach.
    Do naczelnego rabina Polski mam jeszcze jedną przykrą wiadomość, a mianowicie potępiam wszelki przejawy prześladowań Palestyńczyków na ich ziemi, prześladowań doznawanych w przeszłości przez Żydów jak Europa długa i szeroka.

  18. Ministerstwo Spraw Zagranicznych Izraela WEZWAŁO Sejm polski do natychmiastowej zmiany ustawy!

  19. Panie Makowski,

    piekne towarzystwo ma Pan ——@axiom1 @kuba

    powodzenia

  20. @ bever „Polacy i tak sa naznaczeni masowym mordem Zydow w Oswiecimiu czy jak kto woli Auschwitz.” Poważnie?… Zawsze mi się wydawało, że to Niemcy.
    Może już wystarczy tego szantażowania Holokaustem do końca świata i jeden dzień dłużej?… Status ofiary jest bardzo opłacalny, wiem. Tyle że obosieczny, bo nie każdą podłość można nim przykryć, a i niechęć zrozumiałą budzi, gdy się go tak absurdalnie nadużywa.

  21. ŻYDZI TO NAJWIĘKSI ANTYSEMICI NA ŚWIECIE !!! Elita żydowska w USA wiedziała co za rzeź Niemcy wyprawiają z ich braćmi w Polsce . „Emisariusz z Warszawy” – prof.Jan Karski osobiście ich o tym informował . On Żyd , chciał nawet popełnić samobójstwo , widząc bierność tych „elit ” żydowskich w USA . Żydzi bardzo pracują nad tym , abyśmy my Polscy ich nigdy nie polubili .MOŻE SIĘ WSTYDZĄ TEGO EMISARIUSZA ??? Tak czy siak – tych żydowskich antysemitów powinno się wyprosić z naszego kraju , bo my tu w Polsce nie życzymy sobie żadnych , nawet żydowskich antysemitów .

  22. Jak byśmy żyli gdyby nie było Żydów, Holokaustu, kościoła katolickiego i biskupów? Bezsens i nudy.

  23. W USA polowania na wieloryby sa zabronione. Ale jak sie jest Inuitem i owe polowanie ma byc czescia wielowiekowej tradycji to jesli mnie pamiec nie myli ustanawia sie wyjatek:

    nie wolno polowac na wieloryby z wyjatkiem Inuitow, raz na rok i z oszczepem w reku.
    (byc moze juz nie oszczepem a karabinem)

    Na pewno owo prawo zostaloby zawieszone gdyby owi Inuici w ramach tradycyjnych polowan postanowili rytualnie dostarczac wielorybie mieso w ilosci 1000 wielorybow rocznie Japonczykom albo wytworca konserw dla psow.

    Dlatgo mimo cierpienia zwierzat ja nie mam problemu kiedy ta zawrotna liczba muzulmanow i zydow w PLu rytualnie wykrwawi bo ja wiem pare tysiecy baranow w skali roku.
    Jestem ateista, mieso jem rzadko a mimo to zakladam ze ilosc nie w pelni bezbolesnych ubojow w przemyslowych zakladach przewyzsza wielokrotnie wszystko co grupka Lipkow z jakis Zadupic Zalesnych moze zarznac w ciagu roku.

    Natomiast pol-przemyslowe ubojnie na eksport to tak jak inuickie konserwy wielorybie: pomiesznie komercji z rytualem.

  24. Za koszerne w ostateczności zapłaci klient……..
    Czy ceny wzrosną?
    Nie sądzę.
    Popyt jest ograniczony.
    Krótko mówiąc, wiele hałasu o nic.

    Na marginesie.
    Czy wystarczy PRZEKONANIE że coś jest koszerne czy halal, by być prawowiernym?
    Czy musi być to fakt?
    Bo w świetle ostatnich podmianek asortymentów, nic nie jest pewne.
    Konina za wołowinę, wieprzowina za jagnięcinę…….
    Ot takie szczególiki pod markowymi firmami.

    Czy my wiemy, z czego tyjemy?
    Nie sądzę, czytając ostatnio etykietkę szynki polskiej w puszce.
    Zawartość mięsa 6%…….

  25. Niemiecki krytyk literacki polskiego pochodzenia a wyznania mojżeszowego Marceli Reich-Ranicki powiedzial przed kamerami niemieckiej TV do swojej sekretarki „Gehen Sie mit Gott aber gehen Sie !” czyli „Niech Pani idzie z Bogiem ale niech Pani idzie !” gdyż jak potem powiedzial Żyd żegna się 10X ale zostaje. Pogróżki rabina S. o mocno już wyszczerbiony kant dupy potluc można. Rabinowanie w Polsce gdzie interes szę prima sort kręczy jest dla niego najlepszą „fuchą”. W swojej Ojczyznie siedzialby jak mysz pod miotlą a tu wydaje mu się że jest postacią z powieści np. Marii Dąbrowskiej. Pogrozić maczugą Holokaustu, poświergotać do mikrofonu na jakichś uroczystościach ku czci pomordowanych których gdyby żyli szerokim lukiem by omijal bo śmierdzieli na kilometr cebulą i czosnkiem. Wyjątkowo upierdliwy dziad – nie wierzę żeby wyjechal. Holokaust Industry na to nie pozwoli – razem niszczą zabytki kultury żydowskiej np. bożnice, laznie,szpitale i cmentarze co do kumentuje we filmach Przewodniczący Gminy Żydowskie w Warszawie p. Szenicer.
    Okreśil On indywidua pokroju Schudricha mianem papierowego tygrysa – ich protesty można tak samo potraktować i się nimi po prostu podetrzeć. Zrób Pan to i poczujesz się Pan lepiej 😉

    http://www.youtube.com/watch?v=7Dc984wPLYQ

  26. @Pan Redaktor Jarosław Majewski

    Naprawde nie trzeba sięgac az po madrego inaczej Bubla. To, ze najmniejsza wypowiedź, czy posuniecie nieodpowiadajace naszym „starszym braciom w wierze” jest kwitowane jako antysemityzm, wystarczy przejrzec „Polityke”, ktora z reszta bardzo lubie i czytam od poczatkow jej istnienia:)) Ostatnio „antysemityzmem” okazało sie niefortunne i niegrzeczne pytanie aba Hosera skierowane do ks. Lemańskiego, ktory udekorował symbolami judaistycznymi swoj kosciół: czy ksiądz jest obrzezany? Przedtem, jak pamiętam, o „antysemityzm” zostal oskarzony Gunter Grass, kiedy zaatakowal polityke Izraela. A rabin Schudrich nie działa przeciez sam. W tym samym czasie polski Sejm zostal zaatakowany z powodu „antysemityzmu” przez jakies amerykanskie stowarzyszenie zydowskie.

  27. I @murator i @kaliina

    sami swoi.

  28. Czy w Izraelu polak moze kupic wieprzowine ???

  29. Pan Makowski
    Jest Pan antysemitą. Bo swoim kompletnie durnym artykułem otworzył Pan tamę dla tego ścieku gnojówki, który zaczął się wylewać pod Pana tekstem. Obrzydzenie bierze i nie chce się czytać wszystkich tych „droga wolna” czy „wynocha”. Otworzył Pan znowu możliwość wynurzeń przeciwnikom Grossa i to nadając temu pozory moralności w obronie praw zwierząt. Teraz antysemici mają dodatkowe argumenty.
    Jeżeli nie jest Pan antysemitą (mam nadzieję) powinien Pan natychmiast odszczekać to wszystko i z przeprosinami usunąć te swoje wypociny. Czy tak bardzo brakuje Panu inteligencji, że nie zdaje sobie Pan sprawy z tego, co Pan sprowokował. Niby obiektywizmem faktów? Jakby nie było jasne, że PiS zrobił to na złość PO i Żydom. Czy Pan nie wie, do kogo Pan pisze i jaki będzie tego skutek? Tyle, że to nie oni są winni, oni są tylko głupi. A Pan nadaje temu intelektualną głębię. I tak antysemityzm wkracza na podrzędne salony. Wstyd i kompletny brak odpowiedzialności.

  30. Społeczny protest przeciwko cierpieniu zwierząt jest natury moralnej. Paplanie przy tym o jakiejś religijnej tolerancji lub biznesie jest zwyczajnie nie na temat. Jeśli się kierujemy moralnością, to powoływanie się na inne motywacje automatycznie wyklucza motywację moralną. A jest to praktyka dość częsta. Oto mówią katoliccy przeciwnicy prezerwatyw o nieetyczności ich stosowania i dodają na końcu, że poza tym prezerwatywy są zawodne. Widać za trudne dla nich do zrozumienia pomieszanie materii. Jeśli uznajemy, że cierpienie żywej i czującej istoty jest złem, to tego zła nie zamaskuje ani nie umniejszy ubieranie go w tysiącletnią tradycję. Okrucieństwo i głupota nie przestają być okrucieństwem i głupotą tylko z tego powodu, że są właściwościami narodu. Wyobraża ktoś sobie, że pozwalamy w Polsce mniejszości islamskiej kamienować kobiety za cudzołóstwo tylko dlatego, że to islamska tradycja? A jest to przecież jeden z ponad trzydziestu nakazów uśmiercania za wykroczenia w Starym Testamencie. Te akurat nakazy panowie judaiści bez porozumienia z Jahwe znieśli, a jednego z największych idiotyzmów, czyli zakazu spożywania krwi, nie mogą? A my ten idiotyzm mamy w swoim kraju respektować w imię jakiejś abstrakcyjnej religijnej tolerancji? Dość mamy własnych religijnych idiotyzmów.

  31. Jeszcze drobna uwaga po adresem tych, którzy powiadają, że nasz zakaz zwierzętom cierpień nie umniejszy, a inni na nim tylko zarobią. Otóż kiedy spotkam głodne dziecko, nakarmię je, mimo że nakarmić tysięcy innych dzieci nie dam rady. Moralność to cywilizacyjna zdobycz ciut wyższego rzędu niż statystyka, logika, racjonalizm i biznes razem wzięte. Powiem więcej: to wyższego rzędu zdobycz niż wszystkie do kupy religie z ich pustymi rytuałami.

  32. @Jerzy Pieczul
    A co to jest ta „moralność” , na którą się Pan powołuje?;-)
    Wygląda to raczej na widzimisię! Tysiące lat ludzie zwierzątka szlachtowali i było dobrze, bo ludzie zarabiali na zycie! Teraz poza Polską i paroma krajami też tak robią!Teraz nagle paru ekooszołomów powiada, że to złe, bo zwierzatka, nie ludzie, są najważniejsze …;-)
    Akurat smierć z wykrwawienia(człowiek powoli traci przytomność wraz z krwią)uchodziła kiedyś za łagodną formę samobójstwa. Skąd pan wie co czuje zwierzę głuszone prądem?
    Mówi Pan o „moralności” bo nie ma Pan argumentów!!! A o czyimś widzimisię dyskutować trudno – każdy ma własne…;-)

  33. Panie Makowski,

    mialem wieksze mniemanie o Panu, czysta suflerka.

  34. Mimo woli autor dał carte blanche wszelkiej maści antysemitom, którzy uznali, że teraz mogą bez oporów głosić swoje poglądy, co tylko potwierdza, że Polak antysemitą jest.

  35. Nie pomyliłem się. Na czele peletonu komentujących 4 osobników jeszcze głupszych od pana rabina.

  36. Chociaż raz mogę pochwalić posłów niezależnie od ich orientacji politycznej. Dość barbarzyństwu w imię religii. Marny to bóg, który wymaga zadawanie cierpień istotom czujacym ból.

  37. Nic komu do tego czy w Polsce jest czy nie ma zgody na uboj rytualny. Wolnoc Tomku w swoim domku.
    Nie wykuczone ze niektorym przeciwnikom uboju rytualnego nie koniecznie chodzi o dobro bydla.
    Polowanie na dziczyzne tez nie ma nic wspolnego z uczuciem milosci di zwierzat a nie mniej jednak nikt nie protestuje.

  38. Może trochę spokojniej, Obywatelu. Proszę mi nie wciskać, czego nie powiedziałem, i nie imputować, czy mam, czy nie mam argumentów, bo o tym wiem tylko ja. Żadni też ekodupeko nie powiadają, że zwierzątka są najważniejsze, mówią zupełnie inaczej, ale Ciebie głębia i precyzja wypowiedzi, jak widać nie dotyczą. Bredzisz, Obywatelu, sam do siebie. Współczesna technika pozwala nie zadawać cierpień zwierzętom, więc nie ma o czym gadać, tylko nawoływać do stosowania takiej techniki. Tymczasem los zwierząt rzeźnych to jedno wielkie barbarzyństwo w wykonaniu cywilizowanego jakoby człowieka, w tym – religijnego oszołoma. Moralności zaś, jako pewnego regulaminu zachowań wszystkich bez wyjątku zwierząt zacząłem się uczyć po raz drugi, obserwując właśnie zwierzęta. W ich rytualnych zachowaniach są pierwociny moralności ludzkiej. Tyle że zwierzaki swoją moralność mają zakodowaną w instynktach, człowiek zaś jej się uczy jako wartości kulturowej z siwą brodą, bo mającej już tysiące lat. Jeden ma szczęście, że nauczą go dużo, drugi ma do nauk pod górkę, a trzeciego uczy ulica. Inaczej mówiąc, Obywatelu Pekińczyku, któryś wpadł szczeknąć, w związku z odmiennymi poziomami poznania, wielu ludziom się zdaje, że rozmawiają.

  39. michrich
    Roisz coś sobie, Obywatelu, i te rojenia przedstawiasz jako postawy innych. Skąd wziąłeś, że „nikt nie protestuje” przeciwko polowaniom – bo Ty nie słyszysz? A słuchasz? „Nikt”, „wszyscy” – to demagogiczne podpieranie się wydumaną statystyką.

  40. @Jerzy Pieczul
    Zupełnie pozbawiony merytorycznych argumentów i związków logicznych potok słów, z którego zdaje się, jesteś strasznie dumny… 😉 Na zdrowie!

  41. nieświęty
    Dumaj, nie dumaj, cariom nie budiesz. Idź, dziecko, spać. Dobranocka.

  42. Od początku tej pseudodyskujsji o uboju rzekomo rytualnym trwa (glownie w mediach internetowych) festiwal antysemityzmu, a tekstu skarżącego się na to jako żywo jeszcze nie czytałam…

  43. Gilotyna była podobno postępem cywilizacyjnym w stosunku do poprzednich form pozbawiania życia ludzi.
    Czekamy na przełom w przypadku zwierząt……..

    Przy tysiącach sztuk ubijanych dziennie, feromony stressu muszą nowoczesne rzeźnie spowijać grubym całunem. Jak ma się to do obrzędowego i kameralnego szlachtowania religijnego? Prawdopodobnie azteckie normy triumfują w europejskiej strefie oddziaływań.
    Po wiekach……
    Nie zmienimy źródła protein.
    Będziemy zabijać.
    Więc nie treść, a forma jest istotna.

  44. Panie Makowski.
    Powinen sie Pan uczyc od takich mistrzow liebaralizmu lewicowego jak Redaktor Szostkiewicz.

    Nalezy byc za a nawet przeciw.

    Jednoczesnie byc za zakazem i dawac cenne prawo do nie wprowadzania zakazu.

    Niestety wpadl Pan w pulapke politycznej poprawnosci i lewicowej hipokryzji.

    Jak teraz bedzie mozna antysemicie wytykac ulubiony antysemityzm u innych.

    A coz fashysmem?

    Gminy Zydowskie w oficjalnym liscie wyraznie pisza , ze ojcami zakazu rzezi rytulanych byli hitlerowcy…

    Toz to gorzej niz wytykanie dzisiejszym narodowcom… wspoludzialu w zamordowaniu Narutowicza.

    Najzabawniejsze, ze zakaz zdecydowanie poparl PiS a PO wrecz odwrotnie i tu sie mozna zwijac ze smiechu.

    Dla przypomnienia calkowity zakaz rzezi rytualnych zostal przeglosowany przez polski SEJM 75 lat temu!
    Jak widac „faszystowska” sanacja byla swiatopogladowoa odwazniejsza i bardziej postepowa niz III RP…
    Ale wtedy jeszcze nie bylo Poprawnosci Politycznej – tylko przekonania.

  45. No, niestety głosy przewidujące zalew antysemickich rzygowin stały się ciałem, ale to nie znaczy, że ludzie przyzwoici mają schować głowy w piasek i siedzieć cicho, żeby nie pogarszać i tak śmierdzącej atmosfery.
    Po oświadczeniu Pani marszałek Nowickiej, okazuje się, że Pan rabin Schudrich jest zwykłym kłamcą. Okazuje się, że przez cały czas uczestniczył w procesie legislacyjnym ustawy o uboju rytualnym i wiedział jak się to skończy, a pomimo tego udaje zaskoczonego.
    Kanonada oskarżeń i kłamstw wymierzona w polski parlament kompromituje izraelską dyplomację i religijnych przedstawicieli wspólnoty żydowskiej w Polsce. Przysłowiowy polski antysemita prezentuje się w ogniu tych pomówień nie gorzej od samego rabina. Kłamstwa ciemnego ćwoka, widzącego w Żydach zagrożenie dla całego świata są równie absurdalne, jak te oczerniające polski parlament.
    Antysemita

  46. Panie Falicz bezimienny – to już bodajże Oscar Wilde stwierdził : „Przekonania są najniebezpieczniejszym wrogiem prawdy”.
    I nabądź Pan polski edytor tekstu, obywatelu świata, bo oczopląsu można dostać od takiej masakry rodzimego słowa pisanego.

  47. Z przykrością widzę, że ani autor, ani komentujący, a już na pewno nie posłowie nie pofatygowali się, aby odnieść się do faktów. Fakty można zobaczyć w rzeźni. Był ktoś może? Naga prawda jest taka: przy masowej produkcji nie ma niczego takiego jak tzw. humanitarny sposób uśmiercania zwierząt. Jaki idiota wymyślił, że rażenie prądem ma zapobiegać cierpieniu? Wypróbował na sobie? Sposób uboju zgodny z tradycją żydowska i muzułmańską, o ile jest naprawdę przestrzegany wcale nie jest „barbarzyński”. Cała afera jest przykładem całkowitej ignorancji posłów, ekologów, dziennikarzy i publiczności.

  48. Cytat: „Ministerstwo Spraw Zagranicznych Izraela WEZWAŁO Sejm polski do natychmiastowej zmiany ustawy” – Bezczelnosc, chamstwo i rozwydrzenie zydostwa wydaje sie nie miec granic! Widac tu, jak na dloni, gdzie jest „prawdziwy rzad polski” – na pewno nie nad Wisla…

  49. ?
    16 lipca o godz. 0:12
    .
    I nabądź Pan polski edytor tekstu, obywatelu świata, bo oczopląsu można dostać od takiej masakry rodzimego słowa pisanego…”

    ?
    To nie masakra to rzez rytualna przestarzalego alfabetu oraz znak rozponawczy.
    Za 100 lat Pana dzieci tez beda tak pisac…

    Dlaczego Pan Redaktor nie zastosuje chytrego liberalnego chwytu ala Szostkiwicz.
    Ze popiera a jednoczesnie sie sprzeciwia.

    Jednoczesnie broni zwierzat i prawa Zydow do ich barbarzynskiego zarzynania – jak prawdziwy liberal – broni wszystkiego.
    A tak z etykietka antysemity lub barbarzyncy i tak i tak bedzie Pan mial przechlapane do 7-ego pokolenia, ktore zapomni panska prace na polu walki z polskimi przywarami za pare lat.

    Nagroda Mordechaja Anielewicza za działalność w zwalczaniu ksenofobii i antysemityzmu oraz utrwalaniu tolerancji jaka dostal Pan Szostkiewicz …zobowiazuje.
    A nagrod jest przeciez wiecej.

  50. Śleper
    16 lipca o godz. 0:10

    No, niestety głosy przewidujące zalew antysemickich rzygowin stały się ciałem,…”

    Absolutnie sie z Panem nie zgadzam.
    polski lud broniac wlasnym cialem ksiedza tworce prawdziwego dialogu z judaizmem zadal klam o powszechnym antysemityzmie polskich mas.

    I nic tu nie pomoze epatowanie „mocnymi” slowami typu „rzygowiny” – panskie oburzenie na pokaz to niewypal.
    Rozminal sie Pan z obowiazujaca obecnie liberalno-lewicowa narracja (z Jasienicy).

  51. Jerzy Pieczul
    15 lipca o godz. 19:55
    michrich
    Roisz coś sobie, Obywatelu, i te rojenia przedstawiasz jako postawy innych. Skąd wziąłeś, że „nikt nie protestuje” przeciwko polowaniom – bo Ty nie słyszysz? A słuchasz? „Nikt”, „wszyscy” – to demagogiczne podpieranie się wydumaną statystyką.
    ***
    Czy ktos kiedykolwiek staral sie przeprowadzic ustawe zakazujaca polowanie na kaczki, jelenie dziki czy zajace?

  52. Szczujecie Makowski! Rabin jest postacią zaangażowaną w religię, więc musi mówić głupoty, kłamać i lawirować, bo taka jego religijna natura. Przecież to wiadomo, wystarczy popatrzeć na nasze Rydzyki i Hosery, bywają regularnie i głupsze i śmieszniejsze, praktycznie też zawsze podlejsze. Ale jakoś nie zasługują na „blog coverage”, gdy tymczasem rabinowi się dostało i przy okazji ukręciło się prezent dla antysemitów. Teraz mogą mówić „jaki tam ze mnie antysemita! Oni tak wszystkich nazywają za byle co. Ja poprostu nienawidzę Żydów, jak przystoi prawdziwemu Polakowi, tak mi dopomóż buk!”. Rabin zasłużył. Prezent dla anysemitów mam nadzieję jest nieprzemyślaną wpadką.

  53. Przy okazji tej idiotycznej awantury o ubój rytualny widać do czego politykom służy hasełko-łatka antysemityzm. Przypina je się głównie z powodów polityki pewnej grupy polityków żydowskich do których jak widać należy rabin

  54. Falicz – a Ty jesteś obrzezany? Tak tylko pytam

  55. Aleja sie nie zgadzam by byc antysemita. Lubie kulture zydowska, ich muzyke i historie ale kocham zwierzeta i ich zabijaniu jestem przeciwna. Dlatego miedzy innymi jestem weganka. I jak to pogodzic? Do tego popieram ks.Lemanskiego i jego parafian a na purpuratow patrzec nie moge i do tego mysle o apostazji. Dla mnie chyba nie ma jednego okreslenia ale co tam. Bede nadal lubic to co lubie a tych ktorych nie toleruje dam mowiac jezykiem internetu na „ignore”

  56. Panie Redaktorze,
    gratuluję tekstu równie mądrego co odważnego. Podpisuję się pod wszystkimi Pana tezami.
    Wczoraj w programie TVN24 „Tak jest” wystąpili wspólnie rabin Schudrich i poseł Halicki. W trakcie programu okazało się, że:
    * głosowano nie w sprawie zakazu uboju rytualnego, bo ten obowiązuje od stycznia, ale o zniesienie zakazu, o czym pan Schudrich doskonale wiedział;
    * prawa gmin wyznaniowych do korzystania z uboju rytualnego, na potrzeby religijne, gwarantuje ustawa z roku 1997, którą pan Szhudrich doskonale zna i wie, że piątkowe głosowanie w niczym nie zmieniło sytuacji Żydów w Polsce
    * pan Schudrich uznał, że rozmowa telefoniczna nie może być uznana za konsultacje, „bo trzeba się spotkać i coś podpisać”;
    * bezpośrednia rozmowa też nie może być uznana za konsultacje, bo „rozmawiano o różnych sprawach”;
    * pan Schudrich korzystał z prawa do uboju rytualnego już po styczniowym zakazie, ale w trakcie uboju, w Tykocinach, rytuał został zakłócony przez obrońców praw zwierząt, sprowadzono policję, etc.. Teraz pan Schudrich oczekuje od polskiego Parlamentu takich rozwiązań prawnych, które mu zagwarantują, że nikt nigdy nie zakłóci mu rytuału;
    * pan Schudrich ma świadomość tego, że sytuacja Żydów w Polsce nie uległa od piątku żadnej zmianie, to co powiedział, powiedział w „obronie praw Muzułmanów”;
    *
    *
    *
    Można jedynie dodać, że zarówno prowadzący program, jak i poseł Halicki obchodzili się z panem Schudrichem niczym z najcenniejszą chińską porcelaną. Nie widziałam dotąd żeby w polskich mediach traktowano kogoś z równą atencją. No, może JPII.

    NO COMMENT!
    Pozdrawiam.

  57. Panie redaktorze,
    Sprawa uboju rutualnego jest skomplikowana, a wiazanie decyzji o zakazie z antysemityzmem niewiele ma sensu choc nie trudno zrozumiec emocje po roznych stronach. Jesli chodzi jednak o Pana antysemityzm to nie jestem pewna, nawet jesli Pan mysli o sobie inaczej. Pod Pana felietonem znalazly sie obrzydliwe anysemickie komentarze, z czego wnosze, ze uwaza je Pan za uprawniony glos w dyskusji. Wstyd i przykro mi ze Polityka wlacza sie do rynsztokowego nurtu polskich dyskusji internetowych.

  58. Przypomniał mi się skecz z Cyrku Monty Pythona:
    Sala sądowa. Podsądny wygłasza płomienną mowę w obronie sprawiedliwości, dla której jest gotów oddać życie. Sędzia mu przypomina że jest oskarżony o nieprawidłowe parkowanie i grozi mu grzywna 6 szylingów.
    Teraz w Sejmie i w mediach nagle mamy moralne wzmożenie, pochylanie się nad losem (niektórych) zwierząt i pouczanie mniejszości religijnych, jak powinny zreformować swoje obyczaje. Inne zwierzęta już mało kogo obchodzą.
    To wzmożenie moralne jest tym bardziej obrzydliwe, że Polska, jako jeden z kilku tylko krajów, przez lata nie podpisywała konwencji o produkcji i zakazie stosowania mion przeciwpiechotnych. Widocznie cierpienia zabijanych ludzi nie są tak dojmujące jak cierpienia zwierząt.

  59. Sir Jarek
    16 lipca o godz. 8:23

    Falicz – a Ty jesteś obrzezany? Tak tylko pytam…”

    Najpierw pytasz pozniej chcialbys potrzymac itd. – kolego ja stary moher – nie masz szans.
    Ty musisz raczej szukac szczescia u Palikota

  60. PIRS
    16 lipca o godz. 9:27

    To wzmożenie moralne jest tym bardziej obrzydliwe, że Polska, jako jeden z kilku tylko krajów, przez lata nie podpisywała konwencji o produkcji i zakazie stosowania mion przeciwpiechotnych…”

    Czym upodobnila sie do lidera wolnego swiata, busoli postepu i nowoczesnosci oraz imperium dobra.

  61. @Falicz
    Zawsze równaliśmy do najlepszych

  62. PIRS
    16 lipca o godz. 9:27

    Brak jednego i drugiego wskazuje, że w Polsce mało kogo obchodzi cierpienie.
    Środków przeciwbólowych zużywa się w Polsce 5x mniej niż średnio w UE. Od tego się jest żeby cierpieć. To przybliża do Boga.

  63. @Pirs raczy sobie kpić, porównując źle parkowane samochody do tragicznie traktowanych zwierząt i to wcale nie wybiórczo. Widać nigdy nie miałeś zwierzaka, bo musiałbyś wiedzieć, że one czują tak jak my ludzie, potrafią się cieszyć, smucić i czują ból (a tego o parkingu powiedzieć się nie da). Oczywiście, zgadzam się, ubój nierytualny jest nie mniejszym barbarzyństwem, które oszczędza tylko zwierzęciu zbędnego bólu. Przypomnę tylko, że niedawno nasz parlament całkiem serio dyskutował nad długością łańcucha wiążącego psa do budy i ile godzin w ciągu doby zwierzak może się cieszyć z mniejszego bólu. Pokpiwanie sobie z praw zwierząt, bo nie dostrzega się w nich istot bardzo nam bliskich, jest co najmniej niegodziwością.

    Matylda 16 lipca o godz. 8:53
    Świetnie wypunktowane, bez zbędnych antysemickich wycieczek.

    @Falicz, kolego zajrzyj choćby do komentarzy pod tym tematem na stronie TOK FM, włos się na głowie jeży, że strach otwierać któryś z prawicowych portali.

  64. Wydaje mi sie ze zbyt dlugie przebywanie na sloncu bez nakrycia glowy powoduje, ze eksces nazywane ubojem rytualnym, przy ktorym kazdy szanujacy sie sadysta dostalby romiencow, niektorzy asocjuja z antysemityzmem, wspoludzialem w zamordowaniu Narutowicza, Holokaustem czy brakiem entuzjazmu ryb w rybackim stawie . Cytowniem ambasadora RP do Izrelskiego MSZ , amnezja i emigracjyny belkot Rabi Schudrich przypomina mi troche „piach w getrybach“ z lat 50tych albo magme Albina Siwaka.

  65. hi @ll: korektura – mialo byc …zakaz ekscesu nazywanego ubojem rytualnym … (ide o kalpesz:) ).

  66. Barbara Malak
    16 lipca o godz. 9:08

    … Sprawa uboju rutualnego jest skomplikowana….

    Życie jest skomplikowane … 😉
    http://www.youtube.com/watch?v=Kxm680KrkOE

    @Śleper
    🙂

  67. @Tanaka
    16 lipca o godz. 10:14
    Cudzym kosztem, oczywiście, cudzym kosztem.
    I tak na przykład męski autorytet ginekologiczny prawi w telepudełku, że poród to, ot, taki tam ból porównywalny do ekstrakcji zęba. Nie wątpię, że pan doktor mógł mieć do czynienia z dentystą, ale śmiem przypuszczać, że guzik wie chociażby o tym, jak może boleć zwykła menstruacja.
    Męskie autorytety moralne, świeckie i duchowne, prawią, co ciężarna kobieta powinna, a czego jej nie wolno. Chociaż śmiem przypuszczać, że żaden z nich nigdy nie będzie na jej miejscu.
    Męski publicysta tabloidowy peroruje, że Jolie to żałosna jednostka. Bo według niego dobra bohaterka to martwa bohaterka. Na nim zrobiłaby wrażenie kobieta, która zrezygnuje z leczenia raka, by donosić ciążę. I UMRZE, ale za to publicysta dozna dreszczyku. Poczuje uwznioślenie i może się nawet wzruszy. Natiurelmą, sam nadal cały, zdrowy, komfortowy, w dodatku święty we własnych oczach.
    Itepe, itede, itepe. Przykłady ignorancji i arogancji można by mnożyć. A kwestia „uboju rytualnego” – pardon – składania ofiar ze zwierząt w Polsce w XXI wieku – to tylko kolejna okazja do wypowiedzi przez ludzi, którzy mają empatię na poziomie drewnianego kloca. Nie ma problemu, bo przecież to nie ich horror. Ani w nim nie grają, ani nie muszą go oglądać.
    Tak na marginesie: czy ktokolwiek naprawdę wierzy, że masowy, przemysłowy ubój spełnia wymogi rytuału?… Czytam, jakie są te wymogi i szczerze wątpię. Hipokryzja, jak zwykle.

  68. oto do czego doszlismy jako niepodległe(chyba ?) Panstwo ! naczelny rabin dyktuje polskiemu Sejmowi jak ma głosowac,bo jak nie- zabierze zabawki i pojdzie sobie z piaskownicy. Minister Spraw Zagranicznych upomina SEjm- nie draznic aby Ukraińców- no mordowali,no było ludobójstwo- ale trzeba jakos grzecznie,subtelnie- bo sie obrażą i wejda do piaskownicy.(Jajko- jakie jajko ? nic nie zauważyłem- mówi uosobienie Majetatu Rzeczypospolitej !)

  69. Na bezmyslby fanato-dogmatyzm religijny nie ma lekarstwa od wiekow i nigdy nie bedzie .
    Moviono mu o wypadku w Nowym Yorku Jak niezydowscy koledzy wlaczyli telewizje z chchescianskim kazaniem a ortodoksyjny student Zyd musial tego sluchac bo byla Sobota a w Sobote religia zabrania ortodoksom zydowskim nawet wylaczyc telewizor.
    A swoja droga protestujacy przeciwko ubojowi dali wymowke antysemitom do sankcjonowania swyych antyzydowskic wypowiedzi. Powinni odwiedzic Szudricha i podziekowac mu.

  70. Tyle hałasu
    zapytajmy jednak
    – gdzie na świecie czy w Europie jest dopuszczalny ubój rytualny
    – jak poza granicami naszego rozdętego pustosłowiem kraju
    rozwiązano ten //być może dla niektórych najważniejszy moralnie problem//
    – a równolegle – gdzie jest zakazany a gdzie dopuszczany i według jakich reguł.

  71. Tanaka:
    Środków przeciwbólowych zużywa się w Polsce 5x mniej niż średnio w UE. Od tego się jest żeby cierpieć. To przybliża do Boga.
    ***
    podobno cierpienie uszlzchetnia

  72. Nie ma nic ukrytego, co nie miałoby być ujawnione. Wyszło szydło z worka – to Ty jesteś tym antysemitą, który napadł na Hitlera, pobudował getta w Polsce, zlecił nic-niekumającemu IG Farben (BASF) produkcję Cyklonu-B, a Wall Street kazał finansować woję i zgotował własnoręcznie holocaust wszystkim Żydom świata! Teraz weźmie się za Ciebie Foxman (człowiek-lis) z kumplami i wydoją Cię co do cenciaka, przeżują i wyplują. Będziesz się miał z pyszna. Ale sam tego chciałeś, Jarosławie Dyndało, nie protestowałeś, kiedy najęta grossowska sfora latami łgała w prasie, radio w telewizji… Płacisz za grzech zaniechania.

  73. Fajnie ze ten panski tygodnik przylacza sie do smierdzacej, antyzydowskiej nagonki, Szanowny Panie Redaktorze. Parszywy rasizm przypomina do zludzenia czasy, kiedy ten panski tygodnik, wespol z „Trybuna Ludu” i „Zolnierzem Wolnosci” tak dzielnie gromil „syjonistycznych zbrodniarzy wojennych”, ktorzy w Wojnie Szesciodniowej, a potem w Pazdziernikowej, spussili zdrowy lomot waszym arabskim przyjaciolom, wspomaganym cala potega tego waszego Ukladu Warszawskiego. Troche sie od tamtych czasow zmienilo, ostatnich Zydow-niedobitkow juz dawno z panskiego kraju wypedzono w ramach lajdackiej czystki etnicznej („Zydy wynocha do Izraela!”, „Polska dla Polakow!”), tylko durna, wariacka nienawisc pozostala taka sama. Tyle ze jest raczej bezzebna. Izrael to nie getto warszawskie, zaglodzic „pejsatych” vel „parchow” raczej sie poprzez zakaz eksportu koszernego miesa nie da, po prostu inni eksporterzy zajma miejsce panskich rodakow. I bardzo dobrze, bo nie ma powodu, aby kraj, w ktorym jeszcze nie tak dawno mordowano Zydow w pogromach w wyjatkowo okrutny, sadystyczny sposob – mial zarabial akurat na koszernym uboju.

    Tak w ogole to jakis czas temu ten panski kraj w ogole zerwal stosunki dyplomatyczne, handlowe i wszelkie inne ze zlymi i niedobrymi „syjonistami”. Jak wiadomo, Izrael nigdy juz sie na dobre po tym strasznym ciosie nie podniosl a placz rozbrzemiewal od Ejlatu po Hajfe.

  74. „…leje wodę na młyn”
    aj waj, jak mnie siem podobajom takie historyczne nawiązania.
    Jednak bylbym ostrozny, co do strzelania w kolano, bo strzelanie w jednym zdaniu z „rabin”, to – wiadomo – ANTYSEMITYZM.
    jednak bardziej, niz Rabin (nb, jak mawiali dawniej w Polszcze – krzyzyk na droge) zaniepokoil mnie skandaliczny – moim zdaniem – wyjatek z oswiadczenia izraelskiego MSZ, o tym, ze decyzja Polski jest „niedopuszczalna”. Niedopuszczalne stwierdzenie, ktore, jak widze, polskie wladze zignorowaly. Cos tam nasz premier, ten-teges, postraszyl, ze moze Radek kogos wezwie na pogawedke. Wezwie, nie wezwie.. niefortunnie… bla bla bla.
    Na koniec taka zlota (nieodkrywcza) mysl: Zydzi sa mistrzami swiata w zniechecaniu do siebie – wszystkich (ogolnie mowiac, mam do nich sporo sympatii, ale… Jezuuu….)

  75. na załączonym obrazku
    16 lipca o godz. 11:43

    „Moralny autorytet poczuje uwznioślenie, a nawet się wzruszy”.
    Oczywiście. od tego są autorytetami. Lubią się uwznioślać i wzruszać. Zwłaszcza na cudzy koszt. Specjaliści mówią, że to lepsze niż seks. dużo bardziej uwzniośla.

    michrich
    16 lipca o godz. 13:45

    Cierpienie uszlachetnia. I nie podobno, a rzeczywiście, bezwzględnie i niedyskutowalnie. Tak orzekają autorytety moralne, j.w.

  76. PIRS
    „To wzmożenie moralne jest tym bardziej obrzydliwe, że Polska, jako jeden z kilku tylko krajów, przez lata nie podpisywała konwencji o produkcji i zakazie stosowania mion przeciwpiechotnych. Widocznie cierpienia zabijanych ludzi nie są tak dojmujące jak cierpienia zwierząt”.
    ——————————–
    Typowo internetowe „Czemu o tym, a nie o tamtym?”. Można wymienić jeszcze tysiąc lub więcej niekonsekwentnych zachowań człowieka, bo nie jest on w codzienności ani konsekwentny, ani logiczny, a we własnych czterech ścianach bywa nawet nieprzyzwoity. Nawet nie potrafi być we wszystkim harmonijny, bez zgrzytów, bo przecież nie może wciąż przywoływać w pamięci wszystkich możliwych sytuacji jednego moralnego kalibru i je odpowiednio porządkować. Dlatego Bóg Jahwe, który jest tworem człowieka, dał przykazanie „Nie zabijaj”, a równocześnie nakazał bezwarunkowe zabijanie za wiele śmiesznych dziś przewinień, jak praca w sabat na przykład. Po prostu Nieomylny nie skojarzył. A i sam bez opamiętania zabijał. Nie bardzo więc wierzę, że domniemane wzmożenie moralne jest dla Ciebie obrzydliwe. Podobnie jak moralność bywa i codzienna, i odświętna, na pokaz, tak i Twoje obrzydzenie odbieram jako raczej odświętne. W każdym razie moralność, rozumiana jako zbiór wszystkich obyczajowych nakazów i zakazów, nie jest i nigdy nie będzie tworem gotowym. Zawsze jest in statu nascendi. Wypunktowywanie niekonsekwencji sposobem połączenia sprawy min przeciwpiechotnych z tematem rytualnego mordowania zwierząt jest zatem słuszne, ale i ciut naiwne.

  77. Panie Falicz, jasnowidz to z pana żaden. Nie tylko w kwestii moich urojonych dzieci.

  78. ?
    16 lipca o godz. 23:11

    Panie Falicz, jasnowidz to z pana żaden. Nie tylko w kwestii moich urojonych dzieci…”
    ???

  79. Szanowny gospodazr juz sie zawiodl w swoich oczekiwaniach, bo wspolnoty muzulmanskie glosem ” muftiego ” niestety nazwiska nie pamietam, ale polsko brzmiace – oznajmily, ze polski sejm sploczkowal zarowno te wspolnoty, jak i polska konstytucje. Dziwne, ze tego typu protestow nie ma ani ze strony srofdowis zydowskich, a ni muzulmanskich w stosunku do USA, gdzie uboj rytualny jest zakazany. Mamy do czynienia z ” wrzaskiem ” Tak wlasnie to nazywam – szczegolnie srodowisk zydowskich, ze zamykamy im ” rzeznie rytualna ” dla reszty swiata, bo cywilizowane kraje nie chca takich miec u siebie i slusznie. Zamykajac rytualne rzeznie pozbawiamy kaste rabinow dochodu z wydawania certyfikatow koszernosci na eksportwane z Polski mieso, rytualnie zabijanych zwierza. Stare powiedzenie mowi, ze jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniadze i tak jest w tym konkretnym przypadku. JB.

  80. jestem z przekonania przeciwny wszelkim oszołomom spod znaku ekologia,wrzawa wokół uboju zwierząt została wywołana przez rządzących prawdopodobnie by znowu odciągnąć uwagę od istotnych problemów naszej codzienności,tłuszcza kocha Igrzyska więc na wakacje jej je zafundowano,szkoda,że w całej rozróbie nikt nie myśli o ludziach,przysłowiowy „modraszek”jest najważniejszy.Moim zdaniem ta ustawa była nam potrzebna jak słoniowi pchła.

  81. Skoro zostałem kilka razy zaszczycony mianem anty-semity przez trefnisia Szostkiewicza (co by na to powiedział mój 8 razy pra, Baal Szem Tow??) nie mogę się oprzeć przed wtrąceniem 3 groszy do blogu innego antysemity, P. Makowskiego.
    Zarówno P. Szhudrich jak i oficjele Spraw Zagranicznych syjonistycznego reżymu wiedzą bardzo dobrze, jaką reakcję wśród tolerancyjnych inaczej Polaków wywołają ich wypowiedzi i napomnienia. Czy zatem te wypowiedzi są umyślnie obliczone na jej wywołanie, aby udowodnić i propagandowo uwydatnić tezę, że Polacy wysysają wiadomo co z matczynym mlekiem oraz umocnić przekonanie, że żydzi są najbardziej prześladowaną grupą wyznaniową świata? Wszak żeby w garnku się gotowało, trzeba dokładać do pieca, a antysemityzm jest niezbędny i do podtrzymywania paranoi prześladowczej wśród obywateli i zwolenników syjonistycznej kolonii i do kręcenia lodów na statusie wiecznej ofiary.
    A może powyższa konkluzja jest tylko wynik mej antysemickiej paranoi, węszącej wszędzie prowokację??

  82. Falicz
    16 lipca o godz. 9:39

    Sir Jarek
    16 lipca o godz. 8:23

    Falicz – a Ty jesteś obrzezany? Tak tylko pytam…”

    Najpierw pytasz pozniej chcialbys potrzymac itd. – kolego ja stary moher – nie masz szans.
    Ty musisz raczej szukac szczescia u Palikota

    ….widzicie Falicz – może ks. Lemański miał takie same podejrzenia co do intencji fluorescencji Hosnera?

  83. Jak donosi „Ha’arec”, decyzja Unii Europejskiej, o zakazie współpracy z osobami i organizacjami związanymi w jakikolwiek sposób z „osiedlami” żydowskimi na Zachodnim Brzegu, w Gazie i na Wzgórzach Golan wywołała oficjalne oburzenie w Izraelu, a minister budownictwa Uri Ariel potępił ją za „rasizm i analogię z Holokaustem”. Jak widać Polska nie jest odosobniona, cała Europa roi się od rasistów, anty-semitów, itp.

  84. Do wiekszosci dotychczasowych wpisow nie sposob sie ustosunkowac rzeczowo –
    stek bezmyslnych bzdur podlewanych wciaz aktualnymi przesadami, trudno uwierzyc ze pisane sa w roku 2013 !
    Niby w Posce duzo sie zmienilo, ale widac ze to tylko niby.
    Szkoda .

  85. Do wiekszosci komentarzy nie sposob ustosunkowac sie rzeczowo – stek bezmyslnych bzdur podlewanych wciaz aktualnymi przesadami.
    Trudno uwierzyc ze to pisza ludzie w roku 2013 !
    Niby w Polsce duzo sie zmienilo, ale widac ze to tylko niby.
    Szkoda.

  86. Trzeba nazywać rzeczy po imieniu. Za tzw. certyfikaty koszerności rabin Schudrich i inni brali grube miliony od zakładów mięsnych. A teraz mają problem.

  87. @Jan Bohyński:

    Ubój rytualny w USA nie jest zakazany. Nie wiem skąd ta bzdura się wzięła, bo ostatnio często ją słyszę .

  88. Też zostałem . Żydzi cały czas grają znaczonymi kartami . Jak mają blotki , krzyczą … no , ale Holokaust ! Zakaz uboju rytualnego powinien obowiązywać we WSZYSTKICH państwach UE . Lobby żydowskie , jak dotąd skutecznie to blokuje . Norwegia i Szwecja , mają zakaz i cisza . Zastanawia , że swoich popaprańców religijnych traktujemy dużooo surowiej . Wezwanie naszego ambasodora w Izraelu powinno spotkać się z natychmiastowymi retorsjami . Jeśli nie , mułłowie i rabini wymuszą wyrywanie/ucinanie łechtaczek i warg sromowych naszym kobietom , które w swej …no … swobodzie ( głupocie ) zechciałyby związać się ze zwolennikami religii z tego diabelskiego obszaru . ( Z tym , że katolicy są już normalni )

  89. @ Pirs , chlapnąłeś z tymi minami jak gołąb na parapet ! Dobra odpowiedż @ Jerzego Pieczula .

  90. @ camel , zachowaj odrobinę przyzwoitości . „Nasze” Hozery i Rydzyki są jednak lepsze . Jako liberalny inteligent ( sądzę ) powinieneś oceniać wszystkich (!) sprawiedliwie . Spora część naszych inteligentów , nie dostrzega jednak potężnego psucia powietrza ze strony popaprańców innych religii , w stosunku do łagodnego popierdywania naszych .
    Naszym , można zarzucić głównie parcie na kasę ( rabinom też ) , ale to sprawka z kolei popaprańców z „S” i ich uległości do kapłanów , szamanów itp. ( vide Konkordat ) .

  91. No i proszę, jak pięknie tłum antysemitów podchwycił słowa Autora tekstu :)))) Kłębią się i kąsają jak szczury. Ależ zadowoleni…

  92. Sir Jarek
    17 lipca o godz. 8:12
    Lemanskiemu moglo sie to rowniez przysnic.
    Nie ma zadnych dowodow, ze tak sie stalo.

    Proponowalbym nie rozmawiac o wersji Lemanskiego jako o fakcie.
    To jest i byla jedynie jego wersja.

    No coz u mni Lemanski nie wzbudza zaufania.
    Nic nieporadze.

  93. Wszyscy macie racje więc możecie już jechać na wakacje! O!

  94. No to witamy w naszym gronie!

  95. Podoba mi sie argumentacja i ton Panskiego artykulu.

  96. Doskonale to pokazuje pewną parodię, która się rodzi w głowach ludzi gorliwych.
    Ja zresztą zupełnie nie rozumiem tej całej dyskusji o uboju rytualnym. Jesteśmy w Polsce? Jesteśmy. Katolicyzm to religia domiinująca? Zgadza się. I prawo mam takie, żeby było dopasowane do naszej religii i naszych tradycji. Jak się obcym nie podoba to nikt ich na siłę w Polsce nie trzyma.