Polityka_blog_top_bill_desktop
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot1
Polityka_blog_top_bill_mobile_Adslot2

12.04.2017
środa

Religia katolicka v. religia smoleńska

12 kwietnia 2017, środa,

PiS pokazał, że nie potrzebuje już Kościoła, by celebrować obchody kolejnej rocznicy smoleńskiej. Kościół jest zbędny.

1.

Siódma rocznica katastrofy smoleńskiej była ważna z kilku powodów. Po pierwsze dlatego, że podkomisja Macierewicza, która miała przedstawić dowody na zamach w Smoleńsku, ograniczyła się do kolejnych spekulacji. Bohaterem nie był trotyl, mgła, brzoza, ale… bomba termobaryczna. Tak czy inaczej komisja przez tę wrzutkę zapewnia sobie pracę na kolejne 12 miesięcy. Za grubą kasę będzie badać możliwości bomby, którą sama wymyśliła.

Po drugie, PiS pokazał, że pamięta i chce upamiętniać tylko „swoje” ofiary tragicznego wypadku. Na tablicy ofiar w KPRM zabrakło nazwiska byłej wicepremier Izabeli Jarugi-Nowackiej.

Po trzecie: Jarosław Kaczyński, chroniony przez kordon policji raz kolejny zapewnił, że zbliża się do… prawdy. Za rok pewnie będzie w tym samym miejscu. Też blisko prawdy.

2.

Ale 10 kwietnia stało się jeszcze coś ważniejszego. Otóż PiS pokazał, że nie potrzebuje już Kościoła i księży, by celebrować obchody kolejnej rocznicy smoleńskiej. Religia smoleńska, której twórcą jest Macierewicz i Kaczyński, mając do dyspozycji państwowe instytucje, doskonale celebruje i manifestuje swoją „wiarę w zamach” już bez asysty Kościoła. W ramach religii smoleńskiej powstały nowe ceremonie (miesięcznice), jest osobliwy kult tych, którzy zginęli (polityków PiS) i oczywiście wiara, że był zamach, podsycana co chwila nowymi teoriami. Gilbert Keith Chesterton miał rację, że „kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek”.

I dziś widać jak na dłoni, że pierwszą ofiarą religii smoleńskiej jest religia katolicka. I Kościół. I biskupi, którzy legitymizowali w przeszłości tworzenie się „kościoła smoleńskiego”. Dlatego nie dziwi, że jedyne, co obecnie pozostaje krakowskiemu arcybiskupowi Markowi Jędraszewskiemu, to powtarzania tekstów po Jarosławie Kaczyńskim. Nie wierzycie? To posłuchajcie: „Dzisiaj w siódmą rocznicę mamy wszyscy odczucie, że mgła nad Smoleńskiem ustępuje i że wreszcie przybliżamy się do chwili, w której poznamy prawdę, tak jak coraz pełniejsza jest wiedza o losie Polaków zamordowanych w Katyniu, Charkowie, Miednoje”. Cytat jakby wyjęty z przemówień prezesa PiS.

3.

Doszliśmy więc do chwili, w której „kościół smoleński” nie potrzebuje już Kościoła katolickiego. Sytuacji, w której przesłanie chrześcijańskie mówiące o pojednaniu i przebaczeniu przegrywa z przesłaniem religii smoleńskiej, mówiącej o zemście i odwecie. A największym przegranym tej sytuacji jest Kościół. Kościół, który dla religii smoleńskiej stał się zbędny.

Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_mobile
Reklama
Polityka_blog_bottom_rec_desktop

Komentarze: 113

Dodaj komentarz »
  1. Sęk w tym, że Kościół o pojednaniu i przebaczeniu najczęściej tylko mówił; gdy działał, skupiał się na agresji. Szczególnie Kościół konstantyński, w pełni władzy. To już ponad 1700 lat (od edyktu mediolańskiego) symbiozy KK z władzą, więcej przejęcia władzy.Paradygmatem KK bowiem jest władza, jej utrzymaniu służą: synkretyczna, dla ciemnego ludu, opowieść o zbawieniu, odwrócenie znaczeń (nienawiść – nazywa się miłością, pogardę – szacunkiem dla godności, a hierarchiczną, scentralizowaną, autorytarną strukturę – wspólnotą) i pełna hipokryzji sztuka odwracania kota. Skąd znamy refren o wspaniałej idei, której zbawcze działanie zakłócają błędy i wypaczenia? Monoteizmy odpowiadają na mroczną potrzebę wyższości nad innymi i to jest właśnie zatrute ziarno, które zawsze będzie rodzić pogardę , nienawiść, wykluczenie i ich krwawe konsekwencje. Nieprawda? Kiedyż, wiec był ten ” złoty wiek ” chrześcijaństwa, czy islamu – pełen miłości przebaczenia i pojednania?

  2. Przyznam, ze nie pojmuje.
    Skoro PiS „nie potrzebuje już Kościoła, by celebrować obchody kolejnej rocznicy smoleńskiej”, skoro „Kościół jest zbędny” to dlaczego celebra odbywala sie wlasnie w Kosciele, i to pod przewodnictwem samego metropolity krakowskiego, arcybiskupa Marka Jędraszewskiego?
    Co on tam robil?
    Po co on Kaczynskiemu?

    „Gilbert Keith Chesterton miał rację, że „kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek”.”
    Swieta prawda.
    Moga na ten przyklad wierzyc, ze Bolek nie byl Bolkiem tylko godnym szacunku ofiarnym opozycjonista, przeskakujacym przez ploty celem obalenia komunizmu, w ktorym to dziele pomogli mu (tylko troche) Ronald Reagan i Papiez Jan Pawel II. Mozna wierzyc, ze okragly stol to nie zmowa komunistycznych targowiczan z lajdakami z lewicy laickiej tylko ‚porozumienie elit’, ‚porozumienie ponad podzialami’, ‚jedyna mozliwa droga’ itd. Mozna wierzyc ze zatroskana Bruksela patrzy smutnym okiem na nasz zacofany, ksenofobiczny narod, ktory za nic zrozumiec nie chce ze tych pare brodatych sierot z Aleppo przenigdy nie wyciagnie kalachow ze swoich podroznych plecaczkow. Mozna uwierzyc, ze hucpa urzadzona przez Natalie Przybysz, ktora pojechala na Slowacje zeby sie wyskrobac po czym wrocila okryta przez Gazete Wyborcza nimbem meczenskiej slway, to jest wspolczesny, godny nasladowania lifestyle. Mozna wierzyc, ze zlot broniacych swoich macic i wagin czarownic (wraz z towarzyszacymi im mezczyznami, ktorzy pewnie rowniez bronia swoich macic i wagin), z Magdalena Sroda na czele, to ostatni przejaw europejskosci, otwartosci i tolerancji w naszym zasciankowym pierdziszewie, a nawet znajda sie epigoni, ktorzy bez zadnych przeszkod uwierza, ze nawet dzis idee Marxa i Lenina sa wiecznie zywe.
    I wreszcie uwierzyc mozna, ze PiS i Kaczynski „nie potrzebuje już Kościoła, by celebrować obchody kolejnej rocznicy smoleńskiej” i ze „Kościół jest zbędny”.

  3. No, to powinien się pan cieszyć. A poza tym: wolność, demokracja, padło motto „Polityki”: „Proletariusze wszystkich religii, łączcie się”.

  4. Reklama
    Polityka_blog_komentarze_rec_mobile
    Polityka_blog_komentarze_rec_desktop
  5. Archer
    12 kwietnia o godz. 17:22 33938

    Nie ma co kruszyć kopii: ci z „Polityki” (i nie tylko, dotyczy to wszystkim mediów) mają wiarę w Propagandę. To fanatyzm.

  6. Kolejny gniot propagandowy z cyklu hate it pana Makowskiego, który standardowo jest obrazą logiki. KK przez 2 tysiące lat nie potrzebował jakiś hien smoleńskich, by przetrwać. To raczej hieny smoleński próbują się podszywać pod KK. KK nie potrzebuje również jakiegoś kurdupla z PiS-u. Kurdupel z pisu może sobie odrzucać kościół jak ja mogę odrzucać Układ Słoneczny i Drogę Mleczną. Układ Słoneczny i Drogę Mleczną mogę sobie odrzucać, ale co to może Układ Słoneczny i Drogę Mleczną obchodzić? Popłaczą się z rozpaczy, że je odrzuciłem?

    Pan Pani Makowski jest strasznie głupi i podły człowiek. I taką jest też niby opiniotwórcza gazeta, która pańskie brednie na swoich łamach toleruje i lansuje.

  7. „Pan Pani Makowski jest strasznie głupi i podły człowiek.” snakeinweb
    12 kwietnia o godz. 18:15 33941

    Ładnie to tak?, zaraz ” głupi” i to „strasznie”?
    Takie słowa do Gospodarza blogu?
    Panie, jak tam panu? s……itd, nie musisz pan tu pisać ,ot co!
    Miast napisać ,że nie zgadzam się z panem/mam inne zdanie/ ,czy coś w tym stylu, to ty zaraz ,że „strasznie głupi” i jeszcze podły? A niby na czym ta podłość miałaby polegać ? na wyrażeniu swojego zdania o polityce i religii? A co?, to tematy tabu? Nie wolno mieć własnego krytycznego zdania?
    Miej pan miarę.

  8. „Przyznam, ze nie pojmuje.” Archer
    Jak zdążyłem zauważyć , to wielu tematów nie pojmujesz a nawijasz makaron na uszy aż niemiło. Nie pojmujesz kapitalizmu w zaniku anie tego ,że religie podobnie jak on też się walą w posadach. Tego nie może pojąć człowiek , który nie chce przejrzeć na oczy a konserwatywne klepki mu przesłaniają cały świat. Zrzuć pan to.
    A świat się zmienia, nie ma co dyskutować z faktami. Komuny nie ma i kapitalizmu i religii nie będzie. „Nic nie może przecież wiecznie trwać….” Za mariaż kapitalizmu z religiami też przyjdzie zapłata. Jak za wszystko na tym świecie. A zwłaszcza za wynaturzenia.
    „Przyznam ,że nie pojmuję” pańskiego niepojmowania.

  9. Nie ma czegos takiego jak ‚religia smolenska’. Jest natomiast orgia blazenstwa.

    Widac ze dyktator PIS chce wykorzystac katastrofe do wyeksponowania swego barata do statusu bohatera tysiaclecia. A prawda jest zupelnie inna. Lech Kczynski byl zdrajaca. Podpisujac traktat lizbonski zdradzil i Polske i polakow i konstytucje. A byl zaprzysiezony na kontytucje i mial obowiazek jej brobnic. Bronil natomiast interesy Izraela co jego mowa w Knsecie pokazuje. Lech Kaczynki byl pijakiem. Upijal sie na sluzbie i pieprzyl bez sensu i bez logiki. Osmieszal urzad prezydenta, Polske i polakow. Jest w necie duzo filmow pokazujacych jego haniebne i niegodziwe zachowanie. Np konferencja prasowa w Pradze w 2009 po spotkaniu ze swym wtedy nowym najjasnieszym panem Barakiem Obama. Wstyd byc polakiem widzac na scenie miedzynarodowej pijanego tzw przywodce,.. prezydenta. Kurwa co za wstyd. Lech Kaczynski byl rowniez warcholem. Znowu istnieja tysiace przykladow w necie. On warcholstwo mial w swych genach. Lech Kaczynki byl rowniez kundelm swego najjasniejszgo pana z Waszyngtonu i poruszal sie na trzymanej przez niego smyczy. Dzialajac na szkode Polskie i regionu, Narazajac Polske i polakow !!! Niszczyl wizerunek Polski. Przykladem sa jego wycieczki do Gruzji gdzie LK systematycznie podzegal do miedzynarodowej zawieruchy. Gruzja zaplacila za to utrata terytoriow. Kilkaset ludzi zaplacilo zyciem.
    Tak wiec w zaden sposob nie da sie zrobic z Lecha Kaczynskiego bohatera. Wrecz przeciwnie im dluzej ta orgia blazenstwa trwa tym bardziej chce sie rzygac.

    Najlepsze co Jaro Kaczynski moze zrobic to zostawic zwloki swego brata w spokoju. Niech gnija w spokoju. Jaro Kaczynki moze rowniez wplynac na niezalezna prokurature by wreszcie zaczeli wykonywac swa prace. Sa osoby bezposrednio odpowiedzialne za te katastrofe i powinny byc ukarane. Kto planowal ten lot ? Kto wybral tak nie wykwalifikowana zaloge, kto falszowal szkolenia pilotow,… kto dal samolot na te prywatna wycieczke,… To byl stan niechlujstwa najwyzszego szczebla i dla serwisu najwazniejszych osob w panstwie. Nie do wiary !!! Za calosc dyktotor Donek odpowiada. Mial dyktatorska wladze a z dyktatorska wladza przychodzi odpowiedzialnosc za wszystko.
    Wobec tego nie wyobrazom sobie co sie dzieje w LOT. Strach wejsc do samolotu LOT. Taki jest wniosek.

    Natomist pod-naukowcy z pod-komisji blaznia sie jeszcze bardziej niz Jaro Kaczynski. Przciez to ynteligenty !!! Widac ze sie chlopcy staraja aby cos znalezc pod uprzednio wymyslona teze,.. „zamach” aby nie zawiesc swego pana. Ale,… kurwa mac,… przeciez nawet zaden pizdzielec nie publikowal by swych fantazji bez pewnosci ze udowodni je w sadzie. Na tym poziomie nie mozna sie tak zachowywac. Skad, z jakiej dzungli wyszli ci pod-ludzie tej pod-komisji ?

    Katastrofa smoklenska jest wykorzystywana jako pretekst rowniez do rozwoju konfliktu z Rosja. Na bazie halucynacji i fantazji Jaro Kaczynski dazy do calkowitego zniszczenia Polski. To oczywisty scenariusz konfliktu z Rosja. On nie ma do tego prawa. On absolutnie nie ma do tego prawa !!! I tu znowu niezalezna prokuratura nie wykonuje swych powinnosci.

  10. Panie Makowski, czemu pan zawsze taki ponury. Co, w rodzinie się nie układa, ząb pana boli? Ciągle coś doskwiera, z Kościołem źle, bez Kościoła źle. Czemu nic pana w życiu nie cieszy? Taki młody a taki nieszczęśliwy. Na starość będzie lepiej? Nie za późno to?

  11. Ze slow abp.Jedraszewskiego wynika raczej, ze przynajmniej czesc polskiego Kosciola nawrocila sie na religie smolenska.

  12. @Optymatyk
    „A świat się zmienia, nie ma co dyskutować z faktami. Komuny nie ma i kapitalizmu i religii nie będzie.”
    A co bedzie?

  13. @axiom1
    Daj sobie, chlopie, na wstrzymanie.
    Nie kubisz Kaczorow. Rozumiem. Ale nie powinno Ci to wyjadac skorupy mozgu.
    Przypominam ze to prezydent Kwasniewski w imieniu calego Narodu Polskiego (a wiec i Twoim) przeprosil Zydow za holocaust, jakismy im rzekomo urzadzili, przerzucajac nas w ten sposob jednym susem z ofiar nazizmu do grona oprawcow. Jestes zbrodniarzem albo potomkiem zbrodniarzy, szanowny axiomie jeden – to tak dla Twojej informacji. No chyba ze wywodzisz sie z narodu prawniczego.
    Podobnym numerem popisal sie prezydent Komorowski mowiac w Jedwabnem, ze jestesmy narodem oprawcow i ze musimy sie do tego przyzwyczaic.
    To w latach prezydentury Walesy i Kwasniewskiego zwrocono Zydom nieruchomosci nalezace do przedwojennych gmin wyznaniowych. Wartosc transakcji stacuje sie na cos 10 mld. USD. To juz sa pieniadze wyjete z Twojej kieszeni przez tych, ktorych tutaj bronisz…
    Tylko tak dalej…
    Widzialem kiedys w ‚smiechu warte’ malpe w klatce, ktora gryzla swoja wlasna noge. Nie bez powodu, bo ta noga drapala ja za uchem. Malpa karcila ja za to i gryzla wyjac przy tym z bolu (nie z ‚bulu’), jednak nie przestawala grysc.
    I tak mi sie to przypomnialo gdy przeczytalem Twoj wpis…
    Ciekawe dlaczego?

  14. @Archer
    Co będzie? Gówno będzie. Znaczy Kaczyński, niczym Lenin, wiecznie żywy na tysiącach placów, ulic, pomników, tablic, nazw i tym podobnych miejsc.

  15. „A co bedzie?” Archer
    Mówią ,że nie ma głupich pytań, ale niestety są skoro istnieją ludzi głupi i jest ich większość istnieć będą wraz z nimi głupie pytania.
    A kto wiedział co będzie po niewolnictwie , czy feudalizmie?, nazwy przychodzą później.
    Taki mądrala a takie głupie pytanie.

  16. Archer
    13 kwietnia o godz. 8:13 33951

    Będzie to samo. Dopóki uczeni nie odpowiedzą na pytanie, jak powstał Kosmos i Życie, religie będą i będą się mieć całkiem dobrze.

    A odpowiedzieć na pytanie o początek Kosmosu i Życia można tylko, stosują metodologię naukową, a więc: laboratoryjnie, empirycznie stworzyć nowy kosmos i zweryfikować tezę. To może potrwać długo, może się mylę, ale jakieś 16 mld lat.

  17. Optymatyk
    13 kwietnia o godz. 10:31 33954

    Co się zmieniło po niewolnictwie, feudalizmie czy socjalizmie? Nic. Religie są, a niektóre z nich jeszcze bardziej mocne. Dopóki nauka nie odpowie na pytania, na które odpowiada religia, dopóty religie nie znikną.

  18. @ Optymatyk

    Kulturalnie to można rozmawiać z ludźmi dobrej woli, nawet gdy ci się mylą, czy mają „dziwne” poglądy. Natomiast nie ma sensu rozmawiać kulturalnie z ludźmi świadomie kłamiącymi, manipulującymi, uprawiającymi systemowy hating i propagandę. Nie mam zamiaru dyskutować np. z hienami smoleńskimi, czy z panem Makowskim. To są właśnie ludzie złej woli i podli.

    A o poziom i kulturę to niech dba redakcja Polityki zapewniając minimalny poziom merytoryczny i etyczny w publikacjach na swoich łamach. Już ze 100 razy mówiłem, że niektóre wpisy, a nawet całe blogi nie są godne poważnego i tradycyjnego organu prasowego, który powinien wykazywać jednak jakąś odpowiedzialność za jakość dyskursu publicznego, a nie redukować się do kolejnej gadzinówki na ogólnie gadzinowym prasowym rynku.

  19. @Optymatyk
    Szczerze mowiac spodziewalem sie odpowiedzi… well… jezeli nie madrzejszej (z Twoich wpisow wynika jak wol, ze nic madrego spodziewac sie po nich nie mozna), to chociaz konkretniejszej.
    No bo skoro nie wiadomo co bedzie, jaki bedzie ten „nowy system”, to jakie masz przeslanki aby pisac ze:
    „Nowy system nie ma jeszcze nazwy ale można przypuszczać ,że będzie to system humanitarny z natury, jednoczący ludzi a nie dzielący na biednych i bogatych.”
    Na jakiej podstawie ‚mozna tak przypuszczac’?
    A moze bedzie dokladnie odwrotnie? Moze nowy system bedzie z natury niehumanitarny, dzielacy ludzi, a zwlaszcza dzielacy ich na biednych i bogatych?

    „A kto wiedział co będzie po niewolnictwie , czy feudalizmie?”
    Powiedzmy ze nikt. Wiec nikt rozsadny nie mogl twierdzic ze nastanie jakas era wodnika bo przyszlosc byla nieznana. Dokladnie tak jak dzisiaj. No, chyba ze znasz przyszlosc Optymatyku. W takim wypadku jestes moim najlepszym przyjacielem. Podaj mi numery nastepnego losowania totka.

  20. Przy okazji: Wielki Piątek jest dniem ustawowo wolnym od pracy w 15 na 28 krajów Unii Europejskiej. Wymienię je: Austria, Bułgaria, Cypr, Dania, Estonia, Finlandia, Hiszpania, Holandia, Łotwa, Malta, Niemcy (wszystkie landy), Portugalia, Słowacja, Szwecja i Wielka Brytania (teoretycznie jeszcze w Unii). Proszę zauważyć, że obowiązuje to mniej więcej po połowie (15 nie dzieli się przez 2!), tzn. tak w krajach protestanckich, jak katolickich. Warto dodać, że w Danii i Hiszpanii Wielki Czwartek jest też dniem wolnym od pracy.
    A u nas?
    W Wielki Piątek, w największe święto chrześcijaństwa – pamiątkę śmierci Chrystusa, kobiety myją okna, a panowie pod koniec pracy robią sobie „jajeczko”.
    Nie muszę wspominać, że ruch w blaszanych domach towarowych, zwanych przez Polaków marketami, jest przeogromny.
    Coś nie tak z religijnością Polski, rzekomo najbardziej katolickiego kraju, tyleż Europy, co świata, że przez 30 lat wolności od tzw. komunizmu nie wprowadziła tego dnia z czerwonymi literami do swojego kalendarza.
    Może ten kolor zawadza?

  21. @Tomasz Wysocki
    niech pan da spokoj panie Tomaszu, bo jeszcze wyjdzie na to, ze za komuny Katolicyzm mial sie lepiej niz teraz. W koncu nie bylo wtedy handlu w Niedziele.

  22. @Arcber
    Panie Łuczniku,
    dobrze Pan kombinuje: za komuny (był w Polsce taki ustrój?) katolicyzm miał się bodaj najlepiej w powojennej historii Polski: obok budowanych za Gomułki 1000 szkół na tysiąclecie, za Gierka było 1000 kościołów ku chwale dziesiątej potęgi świata. Ludziska do świątyń walili drzwiami i oknami, sale katecheczne nie tylko katechizowały bez przymusu bez mała 100% dziatwy szkolnej, a były miejscem spotkań ludzi kultury i polityki. Mało kto pamięta, że wojsko przez całą „komunę” miało oficjalnie kapelanów (w tym innych konfesji) i kościoły garnizonowe. Nawet w okresie najgorszym dla Kościoła – gomułkowszczyzny.
    Ponieważ po 1989 r. wierni zaniechali finansowania, wielokroć okazująci wrogość, Kościoła, wskutek rozczarowania nową rzeczywistością, to Kościół szantażem wymusił to od polityków. Co jest do udowodnienia.

  23. Symbolem tej nowej religii jest ukrzyżowany krucyfiks, który czasem widać na zdjęciach.

  24. Towarzysze w kraju, jak wy dajecie rade zyc w tym umeczonym i nieszczesliwym kraju. Nie potrafie zrozumiec.

    A jak was tumania !!! Oto przyklad, Rafal Wos w Polityce.

    ” Klin podatkowy to suma danin płaconych przez pracodawcę i pracownika z tytułu umowy o pracę. W skład klina wchodzi zarówno podatek dochodowy, jak i składki na ubezpieczenia społeczne (emerytalna, rentowa, wypadkowa czy tzw. Fundusz Pracy). W roku 2016 klin wyniósł w Polsce 35 proc. I w porównaniu z poprzednim rokiem właściwie się nie zmienił. Czy te 35 proc. to dużo? Raczej mało. Lekko poniżej średniej dla wszystkich krajów OECD (ta wynosi 36 proc.). ”

    Rafal Wos zapomnial, biedak zapomnial, ze jest jeszcze VAT 23%, akcyza 5-10%, podatki od nieruchomosci 2-3%. W sumie 65-73%. To az tyle ze swych zorobkow oddajecie w postaci roznych podatkow. Jak wy mozecie zyc ? Przeciez w takich warunkach praca stracila sens. Takich wysokosci podatkow nawet bogacze nie placa w zamoznych krajach. A w tymze nieszczesliwym kraju nad Wisla sa to podatki dla jednych z nabiednieszych z obywateli Uni. I ciagle nawet nie pokrywacie budzetu. Pomimo waszych tak wysokich podatkow rzad ciagle jeszcze obciaza dzieci i pokolenia jeszcze nie urodzone, 60 md zl w tym roku.
    Dla prownania ja zyjac w normalnym kraju w postaci wszystkich rodzajow podatkow oddaje 15% moich zarobkow

    Cena jaka placice za blazenska wladze jest przeogromna. I jak wy jeszcze smiecie krytykowac mnie kiedy pisze ze na wysokich stanowiskach publicznych winnien istniec obowiazek spelnienia minimum kwalifikacji. Tolerujecie dupkow i glupkow bez kwalifikacji ani doswiadczenia i jestescie przez nich jebani na wszelkie mozliwe sposoby. I nawet byscie tego nie wiedzieli gdybym nie napisal. Zal mi was sieroty. Kiedy to trafi do waszch lbow ze glupki i dupki okupujacy najwyzsze stanowiska publiczne w kraju moga tylko szkodzic, niszcza wam zycie,… bo innaczej nie potrafia.

  25. @takei-butei
    „Dopóki nauka nie odpowie na pytania, na które odpowiada religia, dopóty religie nie znikną.”
    Nauka nigdy nie odpowie na pytania ,na które religia nie daje żadnej odpowiedzia a jedynie bałamutnie obiecuje tzw. gruszki na wierzbie. Ponieważ „wiara czyni człowieka głupim” ,jak mawiał Staszic, i jest tak jak napisałeś tzn. ,że musi być zawsze jak jest, czyli ch…o, do d..py i jak kto woli. Ale temu nie jest winny kais wydumany bóg ale sami ludzi ,którzy ukręcili sobie religiami bat na własną d..pę, w rękach kapłanów. Nauka nie musi odpowiadać na głupie religianckie pytania, nauka z powodu ,że nią jest, nie zajmuje się opisem rzeczy nieistniejących. Wiedza i wiara są rzeczami nie do pogodzenia , jak ogień i woda, jedno drugie niweluje. Ogień i woda są człowiekowi potrzebne rozdzielnie, potrafi je wykorzystać tak do dobrych jak do złych spraw. Wiedza i nauka wykluczają się wzajemnie z tym ,że bez jakiegoś zasobu wiedzy nawet ludzie wiary żyć nie potrafią, natomiast ludzie niewiary doskonale. Całe świadome życie mam do czynienia z religią ale nigdy do niczego nie była mi jak przydatna poza dyskusjami na forach internetowych, sporo na jej temat wiem, ale w żadną nie wierzę, nie jestem żadnej wyznawcą.
    Jestem człowiekiem areligijnym ponieważ wiara uczyniłaby mnie głupim, a tego nie chcę. Głupotę możemy sobie uprawiać na użytek prywatny ale nie publiczny, ponieważ jest ona źródłem nieszczęść, dlatego też większość „religitów” jest tak nieszczęśliwa i dlatego też potrzebują pocieszenia, które nie powoduje tego stanu a jedynie go pogłębia.

    „Nauki kościoła są fantastyczne, dziecięce, zwodnicze i bezsensowne.” cesarz Julian zw.apostatą.

  26. Ogrom .
    Wszystkiego.
    Religianctwa vs ateizmu.
    Liberalnych rządów vs zdzierstwa podatkowego.
    Common sense vs idiotyzmu powszedniego naszego.
    Tego się objąć nie zdoła.
    Tak zostanie aż po kres Rzplitej.

  27. Takei
    Religia NIE odpowiada na żadne pytanie, jako że na kluczowe pytanie „jak powstał świat” odpowiada ona, że stworzył go bóg, ale NIE potrafi odpowiedzieć na pytania takie jak:
    – po co bóg stworzył świat?
    – jak i z czego bóg stworzył świat?
    – kto, po co, kiedy, gdzie i jak stworzył boga?
    – jaki jest sens istnienia owego boga?

  28. Tomasz Wysocki
    13 kwietnia o godz. 13:07
    „W Wielki Piątek, w największe święto chrześcijaństwa – pamiątkę śmierci Chrystusa, kobiety myją okna, a panowie pod koniec pracy robią sobie „jajeczko”.

    Katolicy nie są świadomi tego, że Jezus nie polecił uczniom upamiętniać swojego zmartwychwstania, tylko swoją śmierć. Ale w tej religii nie chodzi o świadomość, tylko o kolejne święto brzucha.

    Rocznica tego najważniejszego wydarzenia w historii – ofiarnej śmierci Chrystusa – w tym roku, przypadała we wtorek 11 kwietnia.

  29. jakowalski
    13 kwietnia o godz. 20:56 33966

    Na wszystkie pytania odpowiada religia.

  30. Optymatyk
    13 kwietnia o godz. 17:12 33964

    „nauka z powodu ,że nią jest, nie zajmuje się opisem rzeczy nieistniejących” – to mnie zaskoczyło: Kosmos nie istnieje? Życie nie istnieje?

  31. axiom1
    13 kwietnia o godz. 16:50 33963

    Jak możemy żyć? Tak samo, jak i w socjalizmie, tyle że mamy więcej wszystkiego i taniej.

  32. Takei-butei 14 kwietnia o godz. 8:35 33972
    W tzw. realnym socjalizmie, wł. kapitalizmie państwowym (PRL-owskim) mieliśmy mniejszy wybór towarów, ale były one dla nas bardziej dostępne.

  33. Takei-butei 14 kwietnia o godz. 8:30 33970
    KONKRETNIE – jak religia odpowiada na pytania takie jak:
    – po co bóg stworzył świat?
    – jak i z czego bóg stworzył świat?
    – kto, po co, kiedy, gdzie i jak stworzył boga?
    – jaki jest sens istnienia owego boga?
    – jaki jest sens tego, że coś istnieje zamiast nie istnieć?

  34. takei-butei
    14 kwietnia o godz. 8:35 33972
    Zyjecie jak murzyni na plantacjach. Tyracie i az 3/4 zaroblu oddajecie dla rezimu w postaci podatkow, vat-u, akcyzy, za nieruchomosci, podatek zawarty w gazie, i benzynie,…, i nawet w wodzie do picia i za przejazd autostradami. I jeszcze utrzymujecie pasozyta kk.
    Zaluzacie sie aby przetrwac co was wywlaszcza ze wszystkiego co posiadacie.
    Przecietne polskie gospodarstwo domowe ma okolo 100 000 zl dlugu. Nie mylic z dlugiem publicznym i innymi dlugami. Polskie gospodarswa domowe sa zadluzone po uszy. To jest cud transforamcji ze dajecie sie tak jebac.

    Jak to wytlumaczyc. Autostrady byly finansowane glownie z funduszy z Uni. Unia 80%, polski wklad 20%. Jak to wiec mozliwe ze przejazd polskimi autostradami kosztuje wiecej niz w innych krajach, gdzie autostrady budowano bez unijnych dotacji ?

  35. jakowalski
    14 kwietnia o godz. 9:43 33973

    To prawda, masz rację. A, gdzieś jeszcze mam zachowaną na pamiątkę kartkę na żywność, np. mydło na kartki.

    O łatwej dostępności towarów w socjalizmie niech świadczy fakt, że dwie szpulowe taśmy magnetofonowe udało mi się kupić tylko dlatego, że w kolejce stałem 20 godzin. No, np. mięso (na kartki) w kolejce stałem zwykle po 5 godzin. To jest ta łatwość.

  36. jakowalski
    14 kwietnia o godz. 9:47 33974

    Na wszystkie te i inne pytania odpowiada każda religia. Nie mam zamiaru jednak sięgać po konkretne wierzenia i tego NIE zrobię. Po prostu, nie zajmuję się religią i kropka.

  37. axiom1
    14 kwietnia o godz. 10:56 33975

    Twoje wyliczenia (acz słuszne) niczego mi nie mówią i do niczego mi się nie przydadzą: moja rodzina od setek lat żyła tak, jak opisujesz. Od zawsze byliśmy chłopami pańszczyźnianymi, a potem chłoporobotnikami. Zawsze nas wyzyskiwano, mam w genach zgodę na to, aby mnie wyzyskiwano i ani jednej myśli buntu. To są stulecia, w których uczyniono z nas bydło. I niech tak będzie: bo lepiej mi być bydłem niż kimś kto wyzyskuje bydło. To kwestia zasad.

  38. takei-butei
    – 14 kwietnia o godz. 12:35 33976
    A to wszystko mogłeś kupić tylko nieco drożej w Pewex-ie, ale chciwość ci na to nie pozwoliła. Dolary chowałeś do siennika, zamiast je wydawać, jak prawie każdy polski chłop.
    – 14 kwietnia o godz. 12:38 33977
    Piszesz, że na wszystkie pytania odpowiada każda religia. Powiedz mi więc na przykład, jak dominująca w Polsce religia rzymsko-katolicka (wł. reformowana żydowska) odpowiada na takie pytania jak:
    – po co bóg stworzył świat?
    – jak i z czego bóg stworzył świat?
    – kto, po co, kiedy, gdzie i jak stworzył boga?
    – jaki jest sens istnienia owego boga?
    – jaki jest sens tego, że coś istnieje zamiast nie istnieć?

  39. takei-butej
    W takim razie daj rowneiz 5 zl Kowalskiemu niech wyjasni dalczego polskie autostrady sa drozsze niz w zachodniej Europie.

  40. jakowalski
    14 kwietnia o godz. 13:20 33979

    Dolary, powiadasz, Pewex? Miałem więc tak robić: kupić 10 dolarów za 1000 zł, następnie w Peweksie kupić taśmę magnetofonową, czyli przepłacić cztery, pięć razy? No, kurczę, ależ ja byłem dureń.

    Nie powiem ci, bo nie zajrzę do żadnej religii, ale gdybym zajrzał, na każde pytanie bym odpowiedział zgodnie z literą i duchem danej religii.

    Mogę tylko wyrazić swój pogląd, np. na ostatnie pytanie: nie ma czegoś takiego, jak nieistnienie.

  41. axiom1
    14 kwietnia o godz. 13:33 33980

    Dlaczego mam płacić Kowalskiemu? Sam ci odpowiem i to gratis.

    Oglądałem w tym tygodniu reportaż na Planete+. Zachodni dzierżawca kenijskiej ziemi płaci za dniówkę kenijskiemu robotnikowi równowartość 1 euro, podczas gdy swojemu zachodniemu robotnikowi za dniówkę ok. 200 euro.

    Jak to się ma do polskich autostrad? Budowane są zachodnimi maszynami. Jedna maszyna kosztuje (powiedzmy) 100 tysięcy euro. To niedużo (na Zachodzie), u nas ta maszyna kosztuje 400 tysięcy (to dużo). Oczywiście, zachód nie sprzeda nam Polakom maszyny za złotówki, musimy płacić im ich walutą.

    Polska dziś to jak Kenia, tyle że Zachód Kenijczyków traktuje 100 razy gorzej niż Polaków.

    Zachód ma to w genach: eksploatację innych. Np. przez 200 lat Anglicy mieli niewolników. Milion niewolników rocznie przez 200 lat pracowało za darmo na Anglików. Konie lepiej traktowali… To dlatego są bogaci i silni.

    Wolę być biedny i słaby.

  42. axiom1
    14 kwietnia o godz. 13:33 33980

    Z tymi końmi to nie przesada. W tym samym reportażu cytowano fragmenty dziennika angielskiego właściciela niewolników. Krnąbrnego niewolnika katowano, a potem w rany sypał pieprz i polewał sokiem z wyciskanej cytryny. Spał zaś z ponad 400 niewolnicami, kilkadziesiąt spośród nich zgwałcił. To są jego osobiste notatki, to była bowiem norma i chyba powód do dumy…

    No, koni (klaczy) Anglicy nie gwałcili i nie sypali pieprzu w końskie rany.

  43. Takei-butei 14 kwietnia o godz. 14:31 33981
    1. Czas to pieniądz. Zamiast marnować go na stanie w kolejkach mogłeś wtedy wziąć się za jaką robotę i zarobić na te dolary. Chyba, że jedyne co potrafisz, to stać w kolejce…
    2. Oczywiste też jest, że istnieje nieistnienie, tak samo jak istnieje istnienie. Wszystko ma bowiem swoje przeciwieństwo. Np. materia – antymaterię, prawda – kłamstwo, dobro – zło etc.
    3. Czekam na odpowiedzi na zadane przeze mnie pytania. Może Dezerter mi na nie odpowie zgodnie z jego jehowicką wiarą?

  44. Axiom
    Ciesz się, że są dziś w Polsce jakieś autostrady, zamiast wypisywać bzdury, że są one droższe niż na tzw. Zachodzie. Może np. w USA są one tańsze, ale tylko dlatego, że są one tam zdecydowanie niższej jakości niż w Polsce. A Polski NIE jest stać na tanie autostrady.

  45. jakowalski
    14 kwietnia o godz. 15:17 33984

    Widzisz, widzisz: w kolejce czytałem książki, dokształcałem się, samodoskonaliłem. No, chyba że czytanie do marnowanie czasu, w takim razie: przepraszam cię.

    Ok, ty uważasz, że istnieje nieistnienie, ja uważam, że nie istnieje nieistnienie, a jest tylko istnienie.

    Nie doczekasz się odpowiedzi, bo nie zajrzę do żadnej religii, gdybym zajrzał, bez trudu bym odpowiedział na każde twoje pytanie.

  46. takei-butei
    „Zachód ma to w genach: eksploatację innych. Np. przez 200 lat Anglicy mieli niewolników. Milion niewolników rocznie przez 200 lat pracowało za darmo na Anglików.”

    Okolo 200-400 milionow niewolnikow tyralo dla anglikow przez okolo 500 lat. Prawie 1/3 globu byla skolonizowana przez anglikow a w koloniach straszne rzeczy sie dzialy. Dlatego tez to nieustanne ujadanie na Rosje i jednoczesnie nadstawianie tylka do zachodu na wyjebanie widze jako oznake choroby umyslowej. Wiekszsc polakow jest tym dotknieta. I nie tylko byli anglicy, hiszpanie, portugale, belgowie, holenrdzy, francuzi i niemcy,…. i kk dorownuja anglikom w kazdym barbarzynstwie. Rosja nawet nie smie sie z nimi porownac.

    W sprawie koni,,, przez stulecia za kradziez konia byla kara smierci na zachodzie. A za zabicie niewolnika nic.

    W sprawie autostrad. Nie nie mozna tego wytlumaczyc kosztem sprzetu. Koszty pracy w Polsce sa co najmniej 4 krotnie nizsze niz na zachodzie Europy.
    Ale nawet to nie jest glownym punktem w tej debacie. 80% funduszy na budowe autostrad pochodzilo z dotacji z Uni. Dlatego tez jest nie wytlumaczalne dlaczego cena przjazdu polska autostrada jest wyzsza niz autostrada np we Francji. Cena za przejazd pokrywa splaty zainwestowanego kapitalu z odsetakmi, koszty utrzymania autostrady plus oczywiscie kilka procent zysku. Ale skoro 80% kapitalu bylo darowizna jest niewytlumaczalne dlaczego ceny za przjazd sa wyzsze niz na zachodzie. Daj Kowalskiemu te 5 zl niech wyjasni.

  47. Takei
    W kolejce pilnowałeś swojego miejsca. Nie było tam czasu na samodokształcanie się.

  48. axiom1
    14 kwietnia o godz. 15:49 33987
    Za 5 zł to masz mniej niż minutę mojego czasu.

  49. Kowalski, przekonaj najpierw ze lemologia nie-stosowana wyposazyla cie w umiejetnosci analizy takich sytuacji.

  50. axiom,
    Zrozum, że mnie ten problem nie interesuje, jako że dla mnie autostrady w Polsce są tanie, a poza tym, to nikt nie musi nimi jeździć, jako że każda z nich ma całkiem dobrą alternatywną drogę krajową. Generalnie, to jeżeli kogoś nie jest stać na autostradę, to znaczy, że nie jest go stać na samochód.

  51. Przecietny kilometr autodstrady w Polsce kosztowal 9.6 mln Euro. Na Litwie 4 mln, u Niemcow gdzie koszty pracy sa czterokrotnie wyzsze 8.24 mln. W Dani 5.89 mln.

    Zakladajac 25 lat na zwrocenie sie inwestycji przy oprocentowaniu 10% na rok,..zakladajac nastepne 10% kosztow budowy na utrzymanie i nastepne 10% na zysk i 100 tys przejazdow w obie strony miesiecznie,.., koszt przejazdu za kilometr powinien wynosic 0.0076 zl. Po uwzglednieniu darowizny tj 80% kosztow budowy pokryte dotacja z Uni,..koszt przejazdu na A1 za kilometer powinien wynosic okolo 0.0015 zl.
    A jest od 0.16 zl do 0.38 zl za kiliometer. Srednio 0.27 zl za kilometr i to jest 35 razy wiecej. Po uwzglednieniu unijnej dotacji to 180 razy wiecej.

    Oczywiscie w cenie przejazdu musi byc utajony podatek co nie powinno byc tajne.

    Kowalski, nie potrafisz analizowac to oczywiste, Ale umiesz pisac donosy. I tu jest okazja bys doniosl do prokuratury o mozliwosci popelnienia przestepstwa. Przeciez to hamuje wzrost umilowanego PKB.

  52. axiom
    A co to mnie obchodzi? Liczy się przecież tylko to, że te autostrady wreszcie są. Podaj zresztą źródła swoich danych, gdyż inaczej to jesteś mało wiarygodny.
    Poza tym, to nie masz pojęcia czym jest PKB i że można go łatwo zwiększyć nie zwiększając produkcji realnego sektora gospodarki.
    Dalej: Zajrzeliśmy do raportu „Budowa dróg w Polsce. Fakty i mity, doświadczenia i perspektywy”, który przygotowała we dla GDDKiA renomowana firma doradcza PwC. Raport obejmuje lata 2007-2013 i wynika z niego, że mitem jest, że drogi w Polsce są najdroższe w Europie. Co prawda, cena za budowę 1 km drogi w Polsce do najniższych nie należy, ale na pewno najwyższa w Europie nie jest. Co więcej, stawka oscyluje wokół średniej unijnej. Według wyliczeń PwC średni koszt budowy 1 km drogi w Europie to 9,4 mln euro. Tymczasem, koszt budowy 1 km autostrady w Polsce w badanym okresie wynosił 9,61 mln euro (według kursu NBP z dnia 14 września 2012, 1 euro = 4,0584 zł).
    (..). Faktycznie taniej budowano m.in. w Niemczech czy na Słowenii (…) Jednak budowa dróg jest wciąż dużo droższa w Holandii, Norwegii czy na Węgrzech. Jeśli zaś chodzi o ceny budowy dróg poza Europą, to przykładowo 1 km autostrady wynosi ok. 1.5 mln euro w Brazylii, 3 mln euro w Meksyku oraz ponad 18 mln euro w Korei.
    Autorzy raportu zwracają uwagę, że cena budowy 1 km tej samej autostrady może się różnić między sobą, np. odcinek autostrady A1 Maciejów – Sośnica to ok. 182,3 mln zł, a Piątek – Stryków zaledwie 27,1 mln zł.
    http://tvn24bis.pl/z-kraju,74/polskie-autostrady-nie-najdrozsze-w-europie,643114.html

  53. Kowalski, nie potrafisz zrozumiec co przeczytales w publikacji tak renomowanej firmy jak PWC. To ta sama firma ktora zajmowala sie audytem Enronu. Ja dalem przyklady krajow wokol Polski gdzie tereny sa podobne.

    Wysoki koszt w Holandii 50 mln Euro za km jest zrozumialy. Przeciez tam autostrady to prawie jak mosty a koszty pracy sa 7 krotnie wyzsze niz w Polsce. Podobnie koszt w Norweggi 18 mln Euro za km, tam z koleii sa gory i woda a wiec tunele i mosty,…

    Ale tu chodzi o cene przejazdu za km. Kosztuje to w Polsce az 180 razy wicej nie potrzeba na splacenie kapitalu z odsetkami, serwis autostrady i zysk. Wytlumacz to.

  54. Axiom1 14 kwietnia o godz. 20:54 33994
    1. Enron to nie był PWC a Arthur Andersen (https://en.wikipedia.org/wiki/Enron_scandal).
    2. Mnie stać jest na jazdę autostradami w Polsce. Nie moja to zaś wina, że dla ciebie są one zbyt drogie, ale jak to już pisałem, nikt nie musi nimi jeździć, jako że każda z nich ma całkiem dobrą alternatywną drogę krajową. Generalnie zaś, to jeżeli kogoś nie jest stać na autostradę, to znaczy, że nie jest go stać na samochód.

  55. jakowalski
    14 kwietnia o godz. 15:58 33988

    Dziękuję za przypomnienie, ale zapomniałeś dodać, że w kolejce również wpychałem się przed kobiety ciężarne, a raz to nawet przebrałem się za trzy staruszki mające zaświadczenie kombatanckie uprawniające do wchodzenia pod ladę, aby bez kolejki czyhać na towar.

  56. Takei
    Widać, że byłeś wirtuozem kolejkowania.

  57. axiom1
    14 kwietnia o godz. 15:49 33987

    Anglicy nie rozebrali Polski, Niemcy i Rosjanie – tak. Moja niechęć do Rosjan i Niemców ma powody oczywiste: dziadek przez 6 lat był niewolnikiem i naziści razem z komunistami napadli na mój kraj.

    Autostrady – czytałem w mediach, że umowy są takie, iż nawet rząd nie ma w nie wglądu, np. odcinek Katowice – Kraków (choć są finansowane także z budżetu, a więc z publicznych pieniędzy), to mogłoby tłumaczyć wiele spraw.

  58. jakowalski
    14 kwietnia o godz. 21:07 33997

    Dziękuję za uznanie, dodam, że w jednym i tym samym czasie stałem na początku kolejki jako kobieta w ciąży i zarazem w środku kolejki jako inwalida z powstania styczniowego oraz jednocześnie w innej kolejce na drugim miejscu stałem jako samotna matka wychowująca pięcioro dzieci katowanych przez ojca alkoholika i nałogowego męskiego szowinistę.

  59. Takei-butei 14 kwietnia o godz. 21:08 33998
    Anglicy mają na sumieniu znacznie więcej niż Niemcy i Rosjanie razem wzięci. Wybili oni do ostatniego człowieka cały naród Tasmańczyków. Anglicy to jest przecież, obok Belgów, najpodlejszy naród na naszej planecie.

  60. jakowalski
    14 kwietnia o godz. 21:14 34000

    To nie zmienia faktu, że Anglicy nie napadli na Polskę, nie uczynili mego dziadka niewolnikiem i nie rozebrali Polski, natomiast Niemcy i Rosjanie jak najbardziej.

  61. axiom1
    14 kwietnia o godz. 15:49 33987

    A, tania siła robocza to byli Chińczycy skutecznie wyautowani. Czytałem, że przy budowie autostrad w Polsce jest główny wykonawca i mrowie podwykonawców oraz podwykonawców do podwykonawców mających podwykonawców. W efekcie siła robocza jest piekielnie droga, materiały takoż też również.

  62. takei-butei
    14 kwietnia o godz. 21:08 33998
    Anglicy popierali szwedow w potpie szwedzkim. Anglicy wspierali Prusy w rozbiorach Polski. Anglicy rozmawiali z Hitlerem w czasie wojny az do stycznia 1942 !!! pomimo wojny Niemiec z Brytania,…anglicy proponowali Hitlerowi Europe wschodnia w zamian za nie wtracanie sie do koloni. I to anglicy zrujnowali polskie traktary o nie agrsji z ZSRR i z Niemcami oferujac tzw gwarancje w 1939. Poczytaj o jachcie ‚czarodziejka’ ktora goscila Becka w Gdyni,…

  63. Takei
    Polska sanacja wręcz prosiła się o ten kolejny rozbiór przez ZSRR i III Rzeszę. Polska sanacyjna była przecież wiezieniem narodów a też i swoich własnych, czyli etnicznie polskich robotników i chłopów traktowała ona gorzej niż zwierzęta.

  64. Miało być oczywiście POLSKA SANACYJNA.

  65. Kowalski, ciagle nie pojmujesz tematu. Ponownie nie potrafie zrozumiec jak mozna skonczyc lemologie nie-stosowana i ciagle posiadac takie orgraniczenia.

    Mnie to nie interesuje i nigdy sie o to nie pytalem czy ciebie stac na placenie za przejazd polska autostrada. Przeplacasz za to okolo 180 razy. Co by bylo gdybys przeplacal 180 razy za chleb, i wszystko co kuppujesz ? Wtedy bys oczywiscie wrzeszczal,..kapitalisci, tacy, owacy,……. wyzyskuja nas,…

    Moj rachunek na podstawie uproszczonych zalozen wskazuje ze w cenie ktora kierowcy placa za przejazd polskimi autostradami musi byc sromotny podatek bo aby otrzymac normalny zwrot na inwestycje cena za przejazd powinna byc okolo 180 razy mniejsza.

    Gdybys mial ambicje i poczucie obywatelskiej powinnosci (czym kazdy ynteligent powinien sie charakteryzowac) to poszukal bys w jaki sposob oplaty za przejazdy polskimi autostradami sa dzielone. Kto to zbiera, ile jest tam podatku i innych obciazen administracyjnych, ile haraczu. To sa miliardy zl w skali roku.
    A ty pokazujesz ze dupkiem jestes i dupkiem chesz byc ktory przeplaca 180 razy i jest z tego zadowolony. Co cie rozni od murzynow na plantacji ?

  66. jakowalski
    14 kwietnia o godz. 22:32 34004

    W pełni się z tobą zgadzam: Polska była więzieniem narodów, dlatego narody słusznie błagały, by wziąć je do raju ZSRR i III Rzeszy.

  67. axiom1
    14 kwietnia o godz. 21:28 34003

    To nie zmienia faktu, że Anglicy masowo nie mordowali Polaków, jak to czynili niemieccy i rosyjscy zaborcy i okupanci.

  68. takei-butei
    15 kwietnia o godz. 8:39 34008
    W kazdej zbrodni winny jest nie tylko ten kto pociagnal za cyngiel. Winni sa rowniez ci co dostarczyli bron, ci ktorzy te bron sfinansowali i ci ktorzy do zbrodni podzegali.

  69. jakowalski
    14 kwietnia o godz. 22:32 34004

    Dla Polaka jeden jest tylko wyznacznik, jedna prawda, jedna idea, innych nie ma:

    „Są w ojczyźnie rachunki krzywd,
    obca dłoń ich też nie przekreśli,
    ale krwi nie odmówi nikt:
    wysączymy ją z piersi i z pieśni.
    Cóż, że nieraz smakował gorzko
    na tej ziemi więzienny chleb?
    Za tę dłoń podniesioną nad Polską-
    kula w łeb! „

  70. axiom1
    15 kwietnia o godz. 9:05 34009

    To nie zmienia faktu: nie Anglicy, a Niemcy i Rosjanie masowo mordowali Polaków.

  71. Donkowcy doganiaja. Nie dziwi mnie to. Posel Kczynski pozwala kilku blaznom rujnowac rzad a premier Szydlo wykazuje brak ambicji dowodzenia rzadem i kontroli nad ministrami.

    Ukaranie Misiewicza nie wystrcza. W nomenklaturze partyjnej PiS jest setki Misiewiczow. Jest oczywiste ze w wodzowskich partiach politycznych w Polsce moga byc tylko osobnicy ktorzy swym intelektem nie zagrazaja wodzowi.

    Polsel Kaczynski powinien rowniez wyrzucic z rzadu Macierewicza, Waszczykowskiego i Szydlo. Za Misiewicza w 100% odpowiedzialny jest Macierewicz. Waszczykowski to debil i nic wiecej nie da sie o nim napisac. Szydlo natomiast widac ze nie potrafi byc premierem. Nie widac u niej ani checi ani ambicji ani umiejetnosci by kontorlowac rzad. Macierewicz i Waszczykowski realizuja swoje prywatne zamiary co nie ma ani sensu ani logoicznego uzasadnienia. Ani nie maja na to mandatu. I tyo zdrajcy, sprowadzili obce wojska !!!. A Radziwil to buc, przydal by mu sie kurs oiglady.
    Szydlo winna wrocic na wies bo widac ze teskni. Jezdzi tam czesto pancerna kolumna by sie pokazac sasiadom i soltysowi. Niech wiec tam wroci, zajmie sie gospodarstwem.

    Posel Kczynski swa biernoscia sam rozwala swa wladze. Rzad nie ma stragegii. Najwazniesze problemy kraju nawet nie sa dyskutowane, deficyty, dlugi, bezrobocie, kryzys zus, kryzys demograficzny, emigracja, gospodarka, bezpiecznestwo,…. Widac ze celem zwyciestwa w wyborach bylo zdobycie czasu na przjedzenie 4 lat. Nawet donkowcow nie ukarali za 8 lat lajdactwa. A na te wredne manipulacje katastrofa smolenska rzygac sie chce. To proba doprowadzenia do konfliktu z Rosja i zaglady Polski. Katastrofa byla rezultatem niechlujstwa w panstwie Polskim. I to trzeba rozliczyc, ukarac winnych, przeprosic Rosje za spowodowanie wypadku i poprosic o rachunek do zaplacenia. Za zniszcznia, koszty akcji ratunkowej i koszty sledztwa.

    Dlatego donkowcy juz dogonili pomimo ze sami nic nie reprezetuja.

  72. Kowalski, nie przegap okazji. W tym temacie „polskie autostrady – oplaty za przejazd” moglbys sie habilitowac.

  73. axiom1
    15 kwietnia o godz. 18:15 34013
    A po co mi habilitacja?

  74. No to Wesołych Świąt!

  75. Kowalski ynteligencie ! Nie stac cie na ynteligentny tekst ? Co to ma wogole oznaczac „No to” ? Skad sie to bierze, to nie jest polski jezyk. Co to ma wogole oznaczac ???
    Kowalski wroc do podstawowki. Ja tam bylem i takich zwrotow nie uczyli.

    Co za „wesolych swiat” ? Przeciez to rzekoma rocznicza rzkomego ukrzyzowania tzw Jezusa tzw Chrystusa. To rocznica rzekomej egzekucji, czyli morderstwa. I to maja byc „wesole swieta” !!! Kurwa ! jak to rozumiec. Widze ze z okazji rocznicy tego rzekomego barbarzynstwa tysiace zwierzat zostalo zarznietych w bestialski sposob. To maja byc „wesole swieta” !!! Lubuzie, nikczemniku, jak smiesz !
    I to pochodzi od ynteligenta. Swiat sie cofa zamiast rozwiajc a ynteligenty im bardziej wyksztalcone tym glupsze.

  76. ” Prywatyzacja życia powoduje, że blisko połowa Polaków nie bierze udziału w niczym: w wyborach, w życiu społecznym, w kulturze. Są pozamykani w przestrzeni rodzinnej, ograniczającej się do tego, żeby mieć jakąś robotę, dach nad głową, trochę gadżetów i tanią rozrywkę.”
    http://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kraj/1655130,2,prof-mikolejko-o-tym-dlaczego-jedna-polska-wstydzi-sie-drugiej.read

  77. Optymatyk
    Problem w tym ze ynteligenty nie potrafia byc dobrym wzorcem. Nie potrafia ani przewodzic, ani analizowac, opiniowac, nie protrafia proponowac rozwiazan. Nic ich nie wyroznia od pospolitego motlochu.
    Nawet nie potrafia stosownie sie zachowac w zaleznosci od okazji. Nie potrafia poprawnie poslugiwac sie jezykiem. Co widac powyzej – jakowalski
    16 kwietnia o godz. 9:31 34015
    W rocznice barbarzynskiej egzekucji (nie wazne ze rzekomej) ynteligent zyczy ‚wesolych swiat’ zamiast pograzenia w zalobie. I pisze on „no to”,.. Co to wogole ma oznaczac ? Coz to za forma jezykowa ?

  78. Optymatyk
    16 kwietnia o godz. 16:52 34017

    Prymitywna propaganda (ten wywiad, do którego podajesz link), „Trybuna Ludu” przy tym młocie propagandowym to wyrafinowana wirtuozeria.

  79. @takei-butei
    Napisz do Profesora , bo ja uważam, że jest w tym wiele racji.

  80. Optymatyk
    16 kwietnia o godz. 19:40 34020

    Efekt da pisanie na Berdyczów, ale nie do udzielającego wywiad.

  81. axiom
    Znów tylko porcja nienawiści?

  82. Kowalski, to stwierdzenie faktu. W rocznice barbarzynskiej egzekucji ty chcesz swietowac. Wskazujesz ze nie potrafisz sie stosownie zachowac. Gdzie twa oglada.
    W rocznice barbarzynstwa (rzekomego) powinnes sie czolgac przed ksiedzem i przerabiac rozaniec skoro juz te rocznice rozpoznajesz. Moglbys sie rowniez samo-wychlostac.
    Fakt ze katolicy tradycyjnie sie obzeraja, chlaja, klamia,.. w te dni, nie szanuja cierpien swego najjasniejszego pana, nie wspolczuja mu,… bo az tak sa obludni i oblakani,…. nie upawaznia cie ynteligenta do podobnych zachowan. I ta forma gramatyczna „no to”, co za dziwolag, skad to pochodzi, z jakiej wioski ?

  83. axiom1 17 kwietnia o godz. 12:29 34023
    Jako Europejczyk z dziada pradziada świętuję nadejście wiosny a nie rocznicę domniemanej egzekucji mitycznego nieortodoksyjnego wędrownego rabina na dodatek dawno temu i gdzieś na tzw. Bliskim Wschodzie czyli w Azji.
    I naucz się wstawiać do tekstu polskie litery.
    Poza tym, to dlaczego uważasz ludzi ze wsi za gorszych od ludzi np. z miasta?

  84. axiom
    Pamiętasz zespół NO TO CO?
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Grupa_Skifflowa_No_To_Co

  85. Kowalski, gdzie ja napisalem ze „uwazam ludzi ze wsi za gorszych od ludzi np. z miasta”
    Czym ty jeszcze mozesz sie pochwalic ? Nie potrafisz zachowac sie stosownie w rocznicy barbarzynskiej egzekucji, poslugujesz dziwolagami slownymi, nielogiczna konstrukcja, nie rozumiesz komprehencji jezyka polskiego,…

  86. axiom1 17 kwietnia o godz. 17:54 34028
    Cytuję twoje słowa z 17 kwietnia o godz. 14:56 34024 I ta forma gramatyczna „no to”, co za dziwolag, skad to pochodzi, z jakiej wioski ?

  87. @axiom
    „W rocznice barbarzynskiej egzekucji (nie wazne ze rzekomej) ynteligent zyczy ‚wesolych swiat’ zamiast pograzenia w zalobie. I pisze on „no to”,.. Co to wogole ma oznaczac ? Coz to za forma jezykowa ?”

    Nie wiem co to takiego „uczucia religijne”, dla mnie to pusty zwrot nie mający niczego wspólnego z jakąkolwiek rzeczywistością. Dla mnie barbarzyństwem jest to całe zapyziałe chrześcijaństwo(„…to odchody społeczeństwa” wg.Nietzschego). W ogóle dla mnie ludzie wierzący to kryptoateiści, jedynie tego nie wiedzą. Bo wiara nic wspólnego nie ma z wiedzą. „Wiara czyni człowieka głupim” jak mawiał S.Staszic.
    Dlatego używanie takich nieziemskich argumentów jest bezprzedmiotowe, a ty sobie wierz w co chcesz , tylko nie narzucaj tego innym.
    Żałobę to można by ogłosić jedynie po kimś ,kto umarł a nie zmartwychwstał i ponoć „żyje i króluje na wieki”. Ta bajka do mnie nie dociera , już prędzej Andersen.
    Ja też napiszę „NO TO CO ” z tego ? ano wielkie g….o. Formy językowe nie mają tu żadnego znaczenia. ” Boga i tak nie ma i dlatego wszystko wolno” (to parafraza, chyba wiesz kogo?) no bo gdy tak nie było ,świat byłby RAJEM. A nie jest, więc jak to jest?, „co to ma oznaczać”?
    Zacytuję ci coś czego i tak nie zrozumiesz, ja to wiem doskonale, że tak będzie;

    „Wszelkie trudności społeczne, gospodarcze, polityczne, a także zdrowotne mają swoją przyczynę w wadliwej strukturze i w wadliwej czynności mózgów ludzkich, spowodowanych czynnikami ekologicznymi. Czynniki te są zewnętrzne, to znaczy możliwe do usunięcia.” prof.J.Aleksandrowicz

    Trafiłem, prawda? nie jesteś w stanie tego zrozumieć, dlatego że jest tak , jak w cytacie. Czasami coś palniesz celnie a z tym „barbarzyństwem” to już przegiąłeś. Jeśli już sam Bóg w swej wszechwiedzy/dobroci posuwa się do czegoś takie odrażającego jak to ,co napisałeś tzn. ,że jest to bujda na resorach.
    „Primus in orbe deos fecit timor”.
    Sorrki jeśli cię zawiodłem, chrześcijaństwo i jego kryminalna historia jest zakałą tego świata. Przeczytaj książki K.Deschnera dowiesz sie wiele więcej.

  88. Optymatyk
    17 kwietnia o godz. 22:21 34030

    Ten tekst powinnes skierowac do lobuzeri katolickiej. Ja nie mam z ta tak zwana religia nic wspolnego. Od 8 roku zycia jestem ateista. Juz wtedy nie moglem sluchac tych szkaradnych ublizajacych godnosci ludzkiej bzdur.

    Powyzej zwocilem uwage na nie stosowne zachowanie sie ynteligenta Kowalskiego (lemologia nie-stosowana). Bo w rocznice rzekomego meczenstwa sklada on zyczenia ‚wesolych swiat’ co jest aktem debilizmu, nie wazne ze pospolitego.

    Kowalski
    Nie rozumiesz jezyka polskiego, znacznia slow, znaczenia zdan. Nie rozumiesz poprawnej konstrukcji zdan. Widac ze nigdy nie chodziles do podstawowki.

    Matolku, stwierdzenie ,”co za dziwolag, skad to pochodzi, z jakiej wioski ?” nie oznacza ze ja „uwazam ludzi ze wsi za gorszych od ludzi np. z miasta”.

    Jestes jednym z przykladow polskiej tragedii. Polska kultura i polski jezyk maja szanse przetrwania tylko poza Polska.

  89. O naszych czasach Jezus powiedział:
    „I ta dobra nowina o królestwie będzie głoszona po całej zamieszkanej ziemi na świadectwo wszystkim narodom; a potem nadejdzie koniec”.
    (Mateusza 24:14).

  90. dezerter83
    18 kwietnia o godz. 8:48 34032

    Sylabariusz
    14 kwietnia o godz. 0:24
    „A gdzie w Biblii jest napisane, żeby łazić po domach?”

    „Wkrótce potem [Jezus] ruszył w drogę od miasta do miasta i od wsi do wsi, głosząc i oznajmiając dobrą nowinę o królestwie Bożym. A było z nim dwunastu”
    „Następnie Pan wyznaczył siedemdziesięciu innych i posłał ich przed sobą po dwóch do każdego miasta i miejsca, do którego sam miał przyjść. Gdziekolwiek wejdziecie do domu, powiedzcie…” (Łukasza 8:1; 10:1-5).

    „Idźcie więc i czyńcie uczniów z ludzi ze wszystkich narodów, chrzcząc ich w imię Ojca i Syna, i ducha świętego, ucząc ich przestrzegać wszystkiego, co wam nakazałem. A oto ja jestem z wami przez wszystkie dni aż do końca świata” (Mateusza 28:19,20).

    „I każdego dnia w świątyni oraz od domu do domu [ apostołowie] w dalszym ciągu bezustannie nauczali i oznajmiali dobrą nowinę o Chrystusie, Jezusie”(Dzieje 5:42).

    „Służąc Panu jako niewolnik z największym uniżeniem umysłu i ze łzami oraz w doświadczeniach, które mnie spotkały (…) przy tym nie powstrzymywałem się od mówienia wam wszystkiego, co pożyteczne, ani od nauczania was publicznie i od domu do domu” (Dzieje 20:19,20).

    „Szlachetne to i miłe w oczach naszego Wybawcy, Boga, którego wolą jest, by ludzie wszelkiego pokroju zostali wybawieni i doszli do dokładnego poznania prawdy” (1 Tymoteusza 2:3,4).

  91. dezerter83 18 kwietnia o godz. 9:02 34035
    Tak, chrześcijanie są niemalże tak namolni jak jehowici.

  92. Dezerter83 18 kwietnia o godz. 8:55 34033
    Tyle, że to jest dobra nowina tylko według tego twojego Jezusa, który jest przecież postacią tak samo realną jak Pan Wołodyjowski, Sherlock Holmes czy też Hercules (sic) Poirot albo Sierotka Marysia wraz z jej Krasnoludkami.

  93. axiom1 18 kwietnia o godz. 7:20 34031
    Skąd u ciebie aż tyle nienawiści do innych ludzi?

  94. Kowalski, przyznaj ze brakuje ci oglady i przepros blogowisko. Nie nauczyli cie tego w szkolach i twoi rodzice nie wypelnili obowiazku. Za malo uzywali bata co widac. Stad nie wiesz jak zachowac sie stosownie do sytuacji.

    Rozwazmy sytuacje. Ktos z twoich bliskich zostaje bestialsko zamordowany. W rocznice tego morderstwa ludzie zycza ci wesolego dnia. Jak bys to ocenil, jak bys zareagowal ?
    I wlasnie ty to zrobiles nikczmniku. Dla katolickiej lobuzerii tzw Jezus Chrystus jest idolem. A ty w roczniece jego meczenskiej smierci zyczysz ‚wesolych swiat’. Gdzie tu jest logika ? Jak juz cos chciales zakomunikowac to powinnes zlozyc kondolencje. Ale o tyn nie wiesz bo brakuje ci oglady.

  95. axiom1 18 kwietnia o godz. 15:57 34040
    Ty naprawdę wierzysz w te żydowskie bajki o Jezusie?

  96. Kowalski, gdzie ja napisalem ze wierze w te bajke ?

  97. dezerter83
    18 kwietnia o godz. 8:55 34033
    O naszych czasach Jezus powiedział:
    „I ta dobra nowina o królestwie będzie głoszona po całej zamieszkanej ziemi na świadectwo wszystkim narodom; a potem nadejdzie koniec”.
    (Mateusza 24:14).

    Co nie świadczy wcale o tym ,że to zrozumieli i przyjęli nie tylko do wiadomości ale do praktyki. Jest sporo ludzi , którzy o tym w ogóle nie słyszeli , a co dopiero zrozumieć o czym mowa?
    To jest tak, jak z teorią względności , wszyscy ją znają ale niewielu rozumie, nawet wśród naukowców.
    Wszystko ma kiedyś swój koniec , więc nic nowego pod słońcem.

  98. @axiom1
    Jeśli tak to przepraszam ,źle zrozumiałem twój wpis.

  99. Optymatyk
    18 kwietnia o godz. 23:35
    „Co nie świadczy wcale o tym ,że to zrozumieli”.

    Niestety, Ty na pewno nie zrozumiałeś moich dwóch ostatnich wpisów. Może zobacz, na jakie pytanie odpowiadałem o godz.9.02.

  100. @dezerter83
    ” Może zobacz, na jakie pytanie odpowiadałem o godz.9.02.”

    Może zobacz , na który twój wpis ja zareagowałem?, to może zrozumiesz!, w co wątpię.

  101. dezerter83
    19 kwietnia o godz. 7:06 34045
    Berdni katolickich nie da sie zrozumiec. Sa pozbawione elementarnej logiki i racjonalnosci. To halucynacje nieslychane, narzucane na ludzkie umysly po przez metody terrorystyczne.
    Niestety Polska nie potrafi sie przed tym bronic i skazana jest na zacofanie a polacy na niewolnictwo. Te brednie, to jedno z najwiekszych zagrozen i jest calkowicie ignorowane przez sluzby bezpiecznestwa. Po co te 13 sluzb istnieje, nie rozumiem.

  102. axiom1
    19 kwietnia o godz. 7:41
    „Berdni katolickich nie da sie zrozumiec”.

    Chyba miałeś ciężką noc. Najlepszym się zdarza. Nigdzie nie pisałem „katolickich bredni”. Cytowałem Biblię. Ona ma tyle wspólnego z katolicyzmem, co krzesło z krzesłem elektrycznym.

  103. Optymatyk
    19 kwietnia o godz. 7:35

    Oba wpisy zawierają odpowiedź na to samo, jedno pytanie:
    „A gdzie w Biblii jest napisane, żeby łazić po domach?”

  104. dezerter83, nie kloc sie o przecinki, to specjalnosc Kowalskiego.
    Tzw biblia i katolicyzm to to samo. Zabobon !

  105. axiom1
    19 kwietnia o godz. 7:41 34047

    Ciekaw ja, na czym polega elementarna logika i racjonalność teorii Wielkiego Wybuchu. Dziękuję za nieumiejętność odpowiedzi.

  106. Dezerter83 19 kwietnia o godz. 8:18 34048
    Jehowici maja tyle wspólnego z chrześcijaństwem, co krzesło ma wspólnego z krzesłem elektrycznym.

  107. Axiom – cytuję ciebie (18 kwietnia o godz. 15:57 34040)
    Rozwazmy sytuacje. Ktos z twoich bliskich zostaje bestialsko zamordowany. W rocznice tego morderstwa ludzie zycza ci wesolego dnia. Jak bys to ocenil, jak bys zareagowal ?
    I wlasnie ty to zrobiles nikczmniku. Dla katolickiej lobuzerii tzw Jezus Chrystus jest idolem. A ty w roczniece jego meczenskiej smierci zyczysz ‚wesolych swiat’.

  108. Kowalski, widac, ty jeszcze tego nie rozumiesz. Trudno wchlaniasz wiedze albo jest to wogole nie mozliwe.

  109. Kowalski, to juz 5 dni minelo i ty ciagle nie rozumiesz. W dniach smuty, pograzenia w zalobie i wspolczuciu za meczenstwo idola katolikow tzw Jezusa,…. nie wypada zyczyc wesolych dni.
    Juz dawno powinnes to zrozumiec, zarejerstrwac te wiedze we lbie i przeprosic blogowisko za prowokacyjna nie stosownosc. A ty dalej wskazujesz ze masz trudnosci z nauka.

    Naturalna wiec rzecza jest sie zapytac. Jak ty mogles pozyskac dokotrat w lemologi nie-stosowanej. Przeciez nie masz umiejetnosci wchlaniania wiedzy. Jedna z mozliwosci jest ze za lapowke. Zaplaciles i dali ci PhD w lemologi nie-stosowanej. Albo dali ci ten tylul z litosci. Aby sie ciebie pozbyc. W obu przypadkach wspolczuje Monash, coz mieli robic ? Wybrali mniejsze zlo. Dali ci doktorat w lemologi nie-stosowanej zebys odszedl, nie mial destrukcyjnego wplywu na innych studentow. Wiedzac ze z taka kwalifikacja nigdy nie dostaniesz pozycji z ktorej bedziesz mogl cos zniszczyc, Monasz wybral mniejsze zlo.

  110. axiom1 20 kwietnia o godz. 12:51 34055
    Znów masz napaść nienawiści na cały świat. 🙁

  111. Przez axioma ten blog zszedł na psy… 🙁

  112. Kowalski, klocisz sie ze wszystkimi o blachostki. O kropke, o przecinek, o pare groszy,… widac ze za 1 grosza bys zabil. A na autostradzie dajesz sie wyjebac az 180 razy. I co ? I jestes z tego zadowolony. Jak to rozumiec ?

    Kowalski, wielka okazja dla ciebie. Szef pod-komisji slomenskiej podal sie do dymisji i dymisja zostala przyjeta. Ty jako pod-naukowiec bedziesz tam pasowal. Tam sie zasluzysz. Bo widomo jak moze byc. Gdybys zostal prezesem jakiejs organizacji to ta organizacja upadnie juz w ciagu pierwszych 3 dni. Banki zalatwil bys juz w pol godziny. I wlasnie tam w pod-komisji smolenskiej twoj talent jest potrzebny. Aby ta pod-komisja przestala istniec.

  113. axiom1
    20 kwietnia o godz. 18:30 34058
    Mind your language, chamie.